Gå til innhold

Hva slags seng har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren skal kjøpe ny seng. 180 eller 200cm. 

Noen anbefalinger? Har sett på IKEA og JYSK. Hvilken seng har dere? 

Anonymkode: 4af0a...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en kontinentalseng fra Jensen, kjøpt på salg på skeidar i sommer. Kostet 11.000 kr (180 cm). Ser fin ut og er veldig god å ligge i :) vi vurderte også lenge en seng på jysk, men endte med Jensen både fordi det er en «kjent» produsent som mange er fornøyde med men også fordi senga så bedre ut. Eneste vi savner er lagring under senga.

Anonymkode: ed15d...7ef

Skrevet

Har en kontinentalseng på 2x2 meter fra jysk, med overmadrasser fra ikea. Madrass fra jysk var altfor hard. 

Anonymkode: 33874...843

Skrevet

Hadde altså kjøpt fra ikea. 

Anonymkode: 33874...843

Skrevet

Kontinental fra Skeidar. Kostet 16000 kr. Men den er ikke spesielt god å ligge på. Har vendbar madrass med medium myk på ene siden og hard på den andre. Bruker den harde. Men våkner ofte med smerter i nakke.. 

Anonymkode: 46a1e...bef

Skrevet

Jensen til rundt 17 000. Fantastisk god, kjøpte den for 6 år siden.

Skrevet

Har SL9 180cm fra Skeidar. Kosta 38 tusen med 30 års garanti. Absolutt ikke verdt pengene men kanskje jeg ser det annerledes om jeg klarer å holde meg med seng på garanti livet ut :)

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor mye du ønsker å legge i en seng. Vi har en Wonderland kontinentalseng, 2.10x2.10. Kjempedeilig med så mye plass! Den koster egentlig over 60.000 ny, men vi betalte 30.000 fordi det var en utstillingsmodell (inkludert hodegavl). Jeg synes det er helt hinsides mye penger for en seng, men mannen hadde stjerner i øynene så jeg ga meg :fnise: Før det hadde vi en IKEA-seng vi var veldig fornøyd med. La litt penger i gode madrasser, men de var også fra IKEA. Sov godt i den i over syv år. 

Anonymkode: b9a41...3b2

• Liker 1
Skrevet

Har en kontinentalseng på 1.80 fra Ikea, helt super. Miks og match med overmadrass ut i fra smak, så blir det veldig bra. Kostet omtrent 13 000 med hodegavl.

Anonymkode: 11952...144

Skrevet

Kontinentalseng fra bedre netter. Tror den heter senses lux. 220x180 kostet 17 000 for 3 år siden. Veldig fornøyd 

Anonymkode: 7e1b6...c75

Skrevet

Kontinentalseng fra Wonderland, SL5. Måtte bytte ut overmadrassen til en overmadrass fra Jysk. Kostet nesten 20.000, og ikke verdt pengene sine! Jeg har så vondt i ryggen av den, to år etter den ble kjøpt. Men det er noe med å kjøpe enda en ny seng, når jeg har brukt så mye penger... 

Anonymkode: 01140...1af

Skrevet

Enkeltseng 

Anonymkode: 38b02...93b

Skrevet

Det er ikke senga som betyr noe, men madrassen! Jeg ville aldri hatt type seng der man ikke kan skifte madrasser. Jeg kjøpte nye madrasser 1,5 år siden, de dyreste på Ikea, madrass + overmadrass. Er superfornøyd, beste jeg har hatt! 

Anonymkode: 1106b...f51

Skrevet

Jeg har denne  fra Jysk og er kjempefornøyd. Mulig litt dyr, men absolutt vel verdt pengene. Noen sier den er for fast, men det er kun de første ukene at den virker litt vel fast og uvant. Etter hvert så er den helt utrolig god. Anbefales virkelig. 

Skrevet

Har Jensen kontinental, kjøpt hos Skeidar på høstsalg (da har de nesten alltid bra tilbud på Jensen)

Anonymkode: 450cd...b7f

Skrevet

Jeg har flere, gjestesengen er fra Jysk, den er forsåvidt god å sove i, men kantene er svake. Husker ikke hva den kostet. 

Den beste er en snart 15 år gammel kontinental fra Svane, like fast og fin som den dagen vi kjøpte den. Kantene holder stand og man skal heller ikke snu madrassene i den (som f.eks Jysk anbefaler), gav 24.000 for 15 år siden.

Anonymkode: 8d1e0...5d2

Skrevet

Vi har en av de svart-brune med skuffer under fra IKEA. Vi gleder oss noe forferdelig til å bytte den ut. Styr unna.

Madrassen vår er kjempegod, overmadrassen også. Problemet er de "ribbeina" til senga - de detter ned på min side hele tiden (det er det samme hvem av oss som ligger på den siden, selv mine 50 kg raser dem herfra til helvete på to sekunder). I følge IKEA var det kun de ribbeina vi har som passer til den senga. Vi skal aldri ha seng med ribbein igjen. 😄

Anonymkode: 9502b...275

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en av de svart-brune med skuffer under fra IKEA. Vi gleder oss noe forferdelig til å bytte den ut. Styr unna.

Madrassen vår er kjempegod, overmadrassen også. Problemet er de "ribbeina" til senga - de detter ned på min side hele tiden (det er det samme hvem av oss som ligger på den siden, selv mine 50 kg raser dem herfra til helvete på to sekunder). I følge IKEA var det kun de ribbeina vi har som passer til den senga. Vi skal aldri ha seng med ribbein igjen. 😄

ribbein? Er det ribbebunn? Eller sengebein?

Anonymkode: ed15d...7ef

Skrevet (endret)
På 16.9.2019 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboeren skal kjøpe ny seng. 180 eller 200cm. 

Noen anbefalinger? Har sett på IKEA og JYSK. Hvilken seng har dere? 

Anonymkode: 4af0a...e98

Jeg har en seng på 160 cm bredde, kjøpt på IKEA. Den er hvit, heter Fjäll, tror jeg det var, og den valgte jeg fordi den har fire skuffer under til oppbevaring. Der oppbevarer jeg sengetøy i de to på ene siden, og håndklær i de to på andre siden (ikke plass på badet til oppbevaring av håndklærne der).

Tror ikke de har den sengen der lenger nå (kjøpte den for tre år siden).

Denne er det, fant den på Finn:

_1604134397.jpg

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
På 18.9.2019 den 9.38, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke skru dem fast da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...