Gå til innhold

Når du påpeker at han må passe bedre på - og så går det galt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at far passer for lite på - "satser på at det går bra " . Feks Jeg holder barnet alltidi handa når vi går ut fordi bilene kjører rett utafor døra  - han slipper det rett ut i gata..

i dag da jeg kom hjem var beinet i gips.... er self overlykkelig over at det lever- men sååå sint fordi far aldri kan tenke konsekvenser... - samtidig er jo far også lei seg - så er vel ikke rette tiden å kjefte og si hva var det jeg sa..... ...

Anonymkode: fd8a3...e0c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det far sin skyld at benet ble knekt? 

Anonymkode: c2c53...07a

• Liker 5
Skrevet

Dette må du lengre ut på landet med. Trolling

Anonymkode: 687c0...7d0

• Liker 2
Skrevet

Det samme kunne skjedd deg. Ville du blitt kjefta på eller holdt deg rolig? 

Kjefting hjelper ikke. For en dag vil det skje noe når du har barnet.  Ta heller en rolig prat og la saken fare. 

Anonymkode: 32fa5...573

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Trenger litt mer detaljer. Hvordan brakk beinet? Det kan like godt å ha skjedd på lekeplassen liksom.

Skrevet

Det kom under bilhjulet ..

Gjest WhisperingWind
Skrevet

9

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hva mener du?

Løp ungen ut i veien? Var det en uforsiktig sjåfør som rygget ut på et fortau?

Hva eksakt skjedde? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at far passer for lite på - "satser på at det går bra " . Feks Jeg holder barnet alltidi handa når vi går ut fordi bilene kjører rett utafor døra  - han slipper det rett ut i gata..

i dag da jeg kom hjem var beinet i gips.... er self overlykkelig over at det lever- men sååå sint fordi far aldri kan tenke konsekvenser... - samtidig er jo far også lei seg - så er vel ikke rette tiden å kjefte og si hva var det jeg sa..... ...

Problemet med din form for forelderskap er at du til slutt alltid får rett og kan so hva var det jeg sa. For selvstendigheten til barnet er det imidlertid kjempeviktig at ikke begge foreldrene er overbeskyttende. Det bør mødre som kjefter på fedre tenke på.

Anonymkode: c86e2...eca

• Liker 5
Skrevet

Er barnet under 3år burde pappa'n vært mer på, men å kjefte eller påpeke at du hadde rett blir ikke det rette nå som ungen er blitt skadet. Vil tro pappaen fikk seg en vekker på hvorfor du har passet sånn på.

Men hjelper ikke å holde de i hånden konstant heller. De må øves til å bli selvstendige individer som kan passe seg for farer og vurdere mulige konsekvenser av egne handlinger. Det må så klart tilpasses situasjoner og alder, men det er som regel 'bobleplastbarna' som blir verst skadet da de ikke får oppleve å slå/skade seg på mindre farlige uhell.

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kunne det skje at bare det ene beinet kom under hjulet? For noe vås. 

Anonymkode: 32a74...90b

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)

Og bare for å ha nevnt det. Jeg leier ikke ungen min konstant ute. Vi trente på fra han kunne gå at han alltid skal gå på innsiden av fortauet, prentet inn at man bare går over veien på grønn mann eller ved fotgjengeroverganger og at man alltid skal se begge veier.

Og han vet at vi ALLTID skal leie over veien.

Han har til dags dato aldri steppet utenfor en fortauskant, selv ikke får å løpe etter duer eller noe andre distraksjoner. Han bråstopper og snur. 

Barnehagen synes han er en av de tryggeste ungene å ha med seg på turdag fordi han vet reglene for fotgjengere.

Så kanskje du burde jobbe mer med å gi slipp og trene på selvstendigheten til ungen slik at barnet ikke bare føler seg trygg ute og vet trafikkreglene, men og vet hvor viktig det er å respektere trafikkreglene og ikke minst hvor stor mestringsfølelse det gir til et lite barn å kunne disse tingene.

Endret av WhisperingWind
Skrevet

Da hadde jeg vært hoppende, altoppslukende lettet og sjokkert for at det tross alt gikk så bra som det gikk. Du kan si "hva var det jeg sa", men nå gikk det heldigvis heldigvis heldigvis utrolig bra, så selvsagt har faren lært, barnet lært og du hadde rett. Så du trenger ikke si noe, men vær takknemlig. 
Regel om å alltid holde hånden er på sin plass, fra nå og i lang tid, ikke noe å krangle om nå.

God bedring til den lille!

Anonymkode: 9cf40...90c

Skrevet

Jeg hadde helt ærlig vært mer bekymret for at barnet hadde vært til lege og fått gipset beinet uten at far hadde sagt i fra til meg. Det sier noe om at kommunikasjonen i forholdet svikter når det gjelder, og det måtte vi fått løst. Da kan det være at «hva var det jeg sa» virker mot sin hensikt.

Til problemstillingen, er det vanskelig å si noe konkret uten å vite alder på barnet og mer konkret hva som egentlig skjedde. 

• Liker 13
Skrevet

Jeg har omtrent en sjette sans når det gjelder barnet.

Jeg antar ofte at vi bør gjøre noe, selv om det er mer "slitsomt" for oss, men det er ofte det beste for barnet. Det kan være helt enkle ting, som å passe ekstra godt på over den og den veien, eller i den trappa, osv.

pappaen antar at det er best å gjøre det som er minst slitsomt. ( for han ) og så kan ting skje. Jeg synes jeg lytter til mitt instinkt mens han lytter på at han er sliten. 

Anonymkode: 9113b...982

Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Du kom hjem til et barn i gips; et barn som "kom under hjulet"? Og det du gjør da er å skrive et kryptisk innlegg på KG for å spørre om du eller far har rett? 

Endret av Lama_Drama
Skrevet

Jeg syns du virker bittelitt hysterisk og overbeskyttende, TS.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner frustrasjonen. Datteren min fikk 3 gradsforbrennning på en vedovn fordi mannen min valgte å fyre DAGEN vi skulle ut av huset med peisgrinden og inn i det nye huset 🤦‍♀️ hun hadde jo akkurat lært seg å gå, jeg hadde akkurat stått opp, og han fulgte ikke med, så hun gikk å tok på den. Hun hadde smerter i flere uker, gråt natt og dag 😭 jeg tenkte dagen før at vi ikke måtte fyre mer siden peisgrinden skulle vekk, men tenkte ikke på at jeg kanskje burde sagt i fra om det til mannen.. 

Anonymkode: e352a...f1b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner frustrasjonen. Datteren min fikk 3 gradsforbrennning på en vedovn fordi mannen min valgte å fyre DAGEN vi skulle ut av huset med peisgrinden og inn i det nye huset 🤦‍♀️ hun hadde jo akkurat lært seg å gå, jeg hadde akkurat stått opp, og han fulgte ikke med, så hun gikk å tok på den. Hun hadde smerter i flere uker, gråt natt og dag 😭 jeg tenkte dagen før at vi ikke måtte fyre mer siden peisgrinden skulle vekk, men tenkte ikke på at jeg kanskje burde sagt i fra om det til mannen.. 

Anonymkode: e352a...f1b

her ramla babyen ned trappa pga mann som ikke passa på. og når jeg var liten slo broren min seg veldig pga pappa som var uaktsom. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

her ramla babyen ned trappa pga mann som ikke passa på. og når jeg var liten slo broren min seg veldig pga pappa som var uaktsom. 

De skulle hatt juling de slappe fedrene der 😡

Anonymkode: 94907...e5a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...