AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #1 Skrevet 16. september 2019 Jeg har en baby som er veldig interessert i omgivelsene. Hun kjeder seg fort og blir utålmodig. Jeg kjenner ikke så veldig mange med babyer, men jeg vet om en åpen barrnehage 300 meter fra her jeg bor. Er hun for liten til å bli med på noe sånt? Er det bare for barnehagebarn? Ser det dumt ut om jeg dukker opp der med en så liten baby? Tenker om det hadde vært andre babyer der som hun kunne sett på. Anonymkode: 86b07...460
Biloba Skrevet 16. september 2019 #2 Skrevet 16. september 2019 Bare å ta turen, åpen barnehage er også for at foreldre kan treffes og få litt sceneskifte. Du ser om hun trives der eller synes det blir masete.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #3 Skrevet 16. september 2019 Det var veldig mange babyer i den åpne bhg jeg gikk i😀👍 Anonymkode: 5f0bd...823 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #4 Skrevet 16. september 2019 Spørs på barnehagen. Jeg har vært i flere ulike og opplegget er ulikt og for ulik aldersgruppe. Anonymkode: 0e599...84f
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #5 Skrevet 16. september 2019 Sjekk hjemmeisden eller facebooksiden hvis de har en? Her jeg bor er det to åpne barnehager, på den ene står det at det er for barn fra 0 til 5 år og den andre 0 til 6. Regner med det hadde stått fra 1 år hvis det ikke var for babyer også. Sist jeg var der var det en veldig liten baby som lå og sov mesteparten av tiden, mens moren satt og la puslespill og pratet med andre voksne. Anonymkode: c9b52...de9
Gjest WhisperingWind Skrevet 16. september 2019 #6 Skrevet 16. september 2019 Min elsket det 😊 Tok det rolig og passet på at han ikke ble overstimulert. Sørget får å rekke sangstundene. Det elsket han 😊
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #7 Skrevet 16. september 2019 Sønnen min gikk i åpen bhg fra han var 5 måneder! Da var han yngst, men smilte og koste seg. Bare ta en tur og se😊 Anonymkode: 752cc...0f9
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #8 Skrevet 16. september 2019 Ja! Jeg gjorde det med nr 2 og barnehage start ble så mye lettere enn med førstemann. Hadde ikke det tilbudet når eldste var baby. Anonymkode: aeb88...c8d
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #9 Skrevet 16. september 2019 Begynte å gå i åpen bhg da mini var 6 mnd hun likte _så_ godt å få se på, ta på og snuse på andre bebiser (og leker!), mens jeg fikk slå av en prat med andre foreldre. Syntes nesten det ble et skille i permisjonen min - før og etter åpen bhg. For før den tid var vi ikke så mye ute av huset og møtte folk. Noen ble vi bedre kjent med enn andre, og to mødre har vi jevnlig kontakt med ennå (jenta mi er 2,5 år). Anonymkode: f63d4...0f3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #10 Skrevet 17. september 2019 14 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en baby som er veldig interessert i omgivelsene. Hun kjeder seg fort og blir utålmodig. Jeg kjenner ikke så veldig mange med babyer, men jeg vet om en åpen barrnehage 300 meter fra her jeg bor. Er hun for liten til å bli med på noe sånt? Er det bare for barnehagebarn? Ser det dumt ut om jeg dukker opp der med en så liten baby? Tenker om det hadde vært andre babyer der som hun kunne sett på. Anonymkode: 86b07...460 Gikk fra 2 mnd med største og 3-4 mnd med yngste Man gjør det til det man trenger. Med 2 mnd gammel baby så var det for å treffe andre i permisjon. Hun sov i vogna eller bæresjal, evt lå hun litt på gymmatta og så på de andre barna og babyene. Kanskje 15 min liksom. Timet det mye til sovetid, hehe. Men gradvis ble hun jo større og fra en 3-4 mnd begynte hun å delta aktivt, da la vi våkentid til å henge litt i åpen bhg. Er tilbud også rettet mot voksne så man kommer seg ut blant folk litt. Har vel faktisk et par ganger bare drukket kaffe og skravlet og lekt med andres barn mens mine sov utenfor. Uplanlagt lange dupper og sånt. Men viktig altså. Var nyinnflyttet og kjente ikke mange, blir komplett sprø av å se på veggen og bare være med nyfødt baby hele dagen. Så når den intensive ammefasen var over så var åpen bhg et herlig tilbud for oss! Gikk der til de starte bhg da de var 17 og 18 mnd gamle Så JA! Du kan absolutt gå i åpen bhg med 6 mnd gammel baby. Bare husk at det blir raskt slitne, så ta korte besøk i starten og trapp sakte opp ettersom babyen virker mer og mer trygg. Husk timingen i starten og dra hjem når baby blir sliten. Anonymkode: d7c62...a21 2
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #11 Skrevet 17. september 2019 Min første var i åpen barnehage fra ca 9 mnd alder. Hun storkoste seg. Krabbet rundt og fant leker hun lekte med og de litt eldre barna syntes det var stas med babyen. Lekte litt sånn innemellom med henne. Vi voksne satt og fulgte med. Anonymkode: 96e42...8ce
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #12 Skrevet 17. september 2019 Stikk en tur innom der, så ser du om det er andre babyer og hvordan opplegget er. Dette varierer litt. Den åpne barnehagen vi gikk i var det ingen babyer, kun 1 år og oppover. I tillegg utrolig mange foreldre som hadde med syke barn, som var ganske irriterende med tanke på smitte. For syke for barnehagen, men foreldrene gidder ikke være hjemme for å aktivisere dem selv tydeligvis. Anonymkode: dcfbe...9d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå