Gå til innhold

Hva syntes dere om å gifte seg som 19 åring? Generelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært i forhold 5 år nå, vurderer å gifte nå om en måndte da jeg fyller 19. 

er redd moren min reagerer... hva syntes dere?

Anonymkode: 3be71...bc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor så hastverk?

du er ung, veldig ung! Å forplikte seg via ekteskap i den alderen vil jeg aldri anbefale noen.

Anonymkode: 3159e...ca4

• Liker 13
Skrevet

Høl i huet. Giftet meg som 23 åring. Altfor tidlig. Men for noen få så funker det selvfølgelig. 

Anonymkode: 37459...75a

• Liker 6
Skrevet

Dårlig ide. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er fint å gifte seg ung. Jeg også giftet meg ung, men det er pga jeg fant den rette. Synes du kan snakke med mammaen din, dele litt synspunkter. 

Anonymkode: f2872...216

• Liker 4
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Spørs på dere. Vi giftet oss som 23 og 24åringer. Hadde vært sammen fra vi var 16, og samboere fra vi var 17. 

Er fremdeles gift og har to barn sammen i dag, og har det fremdeles veldig fint sammen (30 år). 

Tror dog de fleste ikke klarer det da. 

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det er så ille å gifte seg fremfor å skrive under samboerkontrakt. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det helt sikkert kan fungere, for noen. 
Samtidig ser jeg rundt meg, og tenker også tilbake på meg sjøl i den alderen, og ser jo at det ikke er uvanlig at man utvikler seg veldig i starten av tjueåra, og ofte i motsatt retning. Dette på grunn av flytting, studier, nye interesser, nye holdninger, man utvikles moralsk, plutselig er man en helt annen. Mange har liksom ikke noe "feste" i den alderen.  Og så kjenner man seg sjøl bedre senere, og vet bedre hva man vil litt senere i livet, ser det ut til. Denne utviklingen skjer nok gjennom hele livet, men kanskje ikke i den grad. Igjen - ikke nødvendigvis. Men svært ofte, så er det en grunn til at forhold i ung alder, tar slutt, etter hva jeg ser. :)  

• Liker 3
Skrevet

Det kommrter vel an på hvor mentalt voksen man er. Jeg giftet meg når jeg var 19 år,fungerte helt fint det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det. Jeg trodde også at jeg gjorde det riktige valget. Så fylte jeg 26 år og fant min livs store kjærlighet skilte meg etter det. 

Anonymkode: b4cbd...0f1

• Liker 2
Skrevet

Jeg gjorde det..  eller det var en måned før jeg fylte 19. 

Anbefales ikke! Vent! Lenge!!!!

• Liker 3
Skrevet

Hvor godt kjenner dere hverandre . Selv om dere har vært sammen i 5 år . så vet dere kanskje ikke hvordan det er å bo sammen. Hvorfor så travelt .. Jeg giftet meg alt fortidelig , Var noe av det  dummeste jeg har gjort . Vi vokser så utrolig mye fra vi er 20 opp til 30 , noen blir der de var når de er 19 .  og det handler veldig mye om hvor moden du og han er .  Og viss ikke din mor er en super kristen sekt dame  kommer hun ikke å like dette , men du kan snakke med henne,

Anonymkode: a1d17...1f6

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor godt kjenner dere hverandre . Selv om dere har vært sammen i 5 år . så vet dere kanskje ikke hvordan det er å bo sammen. Hvorfor så travelt .. Jeg giftet meg alt fortidelig , Var noe av det  dummeste jeg har gjort . Vi vokser så utrolig mye fra vi er 20 opp til 30 , noen blir der de var når de er 19 .  og det handler veldig mye om hvor moden du og han er .  Og viss ikke din mor er en super kristen sekt dame  kommer hun ikke å like dette , men du kan snakke med henne,

Det vil jeg uansett ikke få vite før vi gifter oss. Og i min kultur kan man ikke ha samboer. Man må være gift for å bo med gutten

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det vil jeg uansett ikke få vite før vi gifter oss. Og i min kultur kan man ikke ha samboer. Man må være gift for å bo med gutten

hva synes gutten da vi han gifte seg . Og sex før ektenskap er vel utelukket. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier din kultur om å gå ut av ekteskap da? Er det sett ned på eller er det "sånt skjer med alle"?

Skjønner at ting blir vanskelig når dere ikke kan være samboer først. For ikke så lett å vite hva man går til når man flytter sammen. Men har dere prøvd å bo sammen uten å være samboere? F.eks hvor du er gjest hos han i en lang periode?

Anonymkode: 7a50a...a2d

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal snakke med din mor jeg. Hun kjenner deg, det gjør ikke KG. 

Anonymkode: 2ffe9...562

• Liker 2
Skrevet

På generelt grunnlag syns jeg det er altfor tidlig å gifte seg. Man er ikke voksen når man er 19, man er fortsatt umoden. Det er stor sjanse for at man vil angre seg. 

Anonymkode: 9bd18...329

• Liker 3
Skrevet

Det er verre ting en kan gjøre enn å gifte seg som 19 åring. Kanskje dere angrer etterhvert, kanskje dere ikke angrer. Uansett så kan dere jo alltid skilles, så hvorfor ikke?

Anonymkode: 539e3...307

Skrevet

Å gifte seg som 19-åring, er nå en ting. Jeg reagerer mer på at du vil gifte deg med en du traff som 14-åring.

For noen kan dette sikkert funke. Selv er jeg usigelig glad jeg ikke giftet meg med ham jeg var sammen med som 19-åring.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...