AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #1 Skrevet 16. september 2019 Noen som har tatt denne bacheloren og fått en relevant jobb? 😊 Anonymkode: f0319...2f6
AnonymBruker Skrevet 17. september 2019 #2 Skrevet 17. september 2019 Hva slags jobb skulle det vært? 🤔 Anonymkode: 4b3f8...e16 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #3 Skrevet 19. september 2019 Finnes ikke jobb der du trenger å være sosialantropolog, men det finnes vel jobb der du kan trenge samfunnsvitenskapelig utdanning som feks jobb i kommune eller stat. Anbefaler deg ikke denne utdannelsen da du kommer til å slite med å få jobb, om ikke du vil være lærer da? Anonymkode: 43811...4a5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #4 Skrevet 19. september 2019 On 9/16/2019 at 4:48 PM, AnonymBruker said: Noen som har tatt denne bacheloren og fått en relevant jobb? 😊 Anonymkode: f0319...2f6 Relevant jobb? Det er da ingen jobber innen sosialantropologi annet enn å lære andre om sosialantropologi. Anonymkode: cb0da...703
AnonymBruker Skrevet 19. september 2019 #5 Skrevet 19. september 2019 Et tips, dropp det. Lett å få gode karakterer, men du vil slite med å få relevant jobb. Anonymkode: d30a8...7c3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #6 Skrevet 20. september 2019 For å få relevant jobb, det vi si som forsker innen antropologi, må du ha PhD. Og selv da vil mesteparten av tiden bestå av undervisning. Anonymkode: 4b3f8...e16
AnonymBruker Skrevet 20. september 2019 #7 Skrevet 20. september 2019 På 16.9.2019 den 16.48, AnonymBruker skrev: Noen som har tatt denne bacheloren og fått en relevant jobb? 😊 Anonymkode: f0319...2f6 En del sosialantropologer sliter til og med med master, så bachelor kommer du ikke langt med. Bachelor innenfor denne type retninger er ikke annet enn bare et "grunnlag" for videre studier. En slags spesialiserende VGS bestående av sosialantropologiske fag. Mange av disse fagene overlapper med utviklingsstudier og du kan lese denne artikkelen. https://www.bistandsaktuelt.no/nyheter/nyheter---tidligere-ar/2011/860-studieplasser--iarbeidsledighet/ Ellers mer her om antropologer som sliter: https://forskning.no/skole-og-utdanning-arbeid/antropologer-og-filosofer-sliter-pa-arbeidsmarkedet/376501 https://www.nrk.no/ytring/gi-meg-en-sjanse_-1.13808345 Folk er så lei av arb.ledighet at de svarer sarkastisk at man må kunne 14 språk før man får seg jobb som nyutdannet innenfor dette området. Og det er faktisk ikke så langt unna sannheten. I tillegg skal man jobbe i flere år frivillig. Hvem i heiane har råd til å jobbe flere år frivillig, UTEN betaling? Med mindre man har foreldre som sponser en. Så sosialantropologer vil ofte måtte konkurrere om de samme jobbene mot utviklingsstudenter i tillegg til flere andre studenter fra nærliggende fagområder. Fordi dere alle er "eksperter" på kulturell og sosial forståelse, osv. Når det er sagt, så er mitt inntrykk blant de sosialantropologene jeg kjenner til eller er på "hils" med, er at de har en hel haug med "ekstra aktiviteter" på CV-en sin som de har gjort i tillegg til det å ta bachelor + master. Typiske aktiviteter vil være alt fra studentforeninger, til det å være "valgt inn i studentstyrer". Å jobbe med flyktninger som deres "første kontakt" her i landet. At man driver med introduksjonskurs. Lærer bort norsk. Eller er aktiv og hjelper tidligere rusmisbrukere. Eller er medlemmer i et politisk parti eller spesielt at de er med i andre kulturelle foreninger som bygger "broer" politisk eller offentlig mellom ulike interesseorganisasjoner eller foreninger. Anonymkode: b5b6b...fba 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #8 Skrevet 1. oktober 2019 Jeg tok en bachelor i sosialantropologi og en master i samfunnsplanlegging. Var ikke et alternativ å ta master i antropologi og jeg angrer den dag i dag på at jeg i det hele tatt valgte det som bachelor. Anonymkode: 66459...830
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå