AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #1 Skrevet 16. september 2019 Jeg har aldri egentlig lært å vaske, ikke gått på husmorskolen heller. Så jeg har prøvd meg frem. Feks- jeg vasker fingermerker fra glass m tørke-papir og ajax - men det finnes sikkert bedre metoder ? Setter pris på alle tips i kategori husvask ! Anonymkode: 83eed...b0b
Hjulvisp Skrevet 16. september 2019 #2 Skrevet 16. september 2019 (endret) Vasker alt av stål og børstet stål med mikrofiberklut, ingen vann eller vaskemiddel. Sitter noe veldig fast bruker jeg av og til varmt vann. Armaturet (?) i dusjen gnir jeg inn med sitron innimellom, da blir det blankt! Drar også over dusjveggene med nal etter hver dusj, da går det lenger tid før de trenger vask. For jeg HATER å vaske dusj 😂 Avslutter alltid vindusvasken med en slik glatt mikrofiberklut, og på storrengjøring pusser jeg over med avispapir, da blir det så fint 👌 Avispapir brukes også i ovnsdøra, glasset blir fint og papiret brennes. Har også hørt om de som ruller aluminiumsfolie på toppen av kjøkkenskapet, så slipper man alt fett og støv som ellers setter seg fast. Endret 16. september 2019 av Godis Flere tips måtte inn 👍 4
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #3 Skrevet 16. september 2019 Takk ! Gode tips håper på flere:) deilig med rent hjem Anonymkode: 83eed...b0b 3
Telle Skrevet 16. september 2019 #4 Skrevet 16. september 2019 Vasker dusjen med en gammel oppvaskkost (som kun er til dette formålet) og jif baderomsspray. Bruker en gammel tannbørste i kriker og kroker rundt armaturet på baderomsvasken. Bruker støvsugeren mye, og engangsvåtmopp til gulvvask en gang iblant etter støvsuging. Fyller varmt vann i kjøkkenvasken og har oppvaskmaskinpulver/tablett i vannet (vasker rundt med oppvaskkost). Blir skinnende ren vask.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #5 Skrevet 16. september 2019 Salmiakk løser alt av fettflekker. Klorin i kjeler som er brent fast i bunn. Oppvaskmaskinpulver i kaffekanner, de blir voldsomt møkkete inni. Vask oppvaskbørsten i oppvaskmaskin i ny og ne. Bruk kun rent vann på vinduer, vasker man de ofte nok, trenges ikke annet. Kärcher vindusvssker er gull. Edikk i dusjen og i sluk. Rens slukene ofte. Dra frem dusjkabinett/kjøleskap mm minst 1 gang pr mnd. Anonymkode: fd2a9...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå