Gå til innhold

Kjenner du at mensen kommer i dagene før?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Får du noen symptomer/tegn på at mensen kommer snart? I så fall, hva er det og hvor lenge før kjenner du at mensen kommer? ☺️ Eller blir du alltid overraska? Og hvor lang er din syklus? 

Jeg har brukt p-piller siden jeg var 16, og har dermed hoppet over mensen ganske ofte. Men hvis jeg bruker p-pillebrettet slavisk får jeg mensen ca 2-4 dager etter siste hormonpille og varer i 3-6 dager. 

Noen dager før mensen blir jeg lett irritert og sur. Og får vond, oppblåst mage som ikke forsvinner! Som regel kommer blødningen om morgen når jeg går på do, men i det siste har den tatt meg litt på senga, haha! 😅

Anonymkode: 286d9...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får vondt i korsryggen, ømme bryst og så blir jeg veldig lett rørt og emosjonell over ubetydelige ting. Merker det best på psyken, da jeg kan bli dritsur og hele tiden lete etter ting jeg kan klikke for :p Dette merker jeg kanskje en halv uke før jeg får mensen. 

Anonymkode: 82236...0ba

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner eggløsning også. Får utflod dagen før mensen kommer (har aldri ellers)og blir lettere forstoppet. Blir litt følsom (lei meg). 

Anonymkode: a53be...c71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner både når eggløsningen og mensen er/kommer. En av ulempene med endometriosen.... Kjente ikke noe før jeg fikk det. Det er verker da i buken min, det hovner opp.

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis jeg bruker p-pillebrettet slavisk får jeg mensen ca 2-4 dager etter siste hormonpille og varer i 3-6 dager.

Helt normalt og sånn det skal være. Fikk også mensen 2-3 dager etter siste pilla som varte fra 3-6 dager.

Anonymkode: 1e2ef...577

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig nok varierer det. Som oftest kjenner jeg murring nederst i magen 1-2 dager før jeg får mensen, men det har også hendt at jeg bare plutselig begynner å blø mye uten å ha kjent noen ting på forhånd. 

Anonymkode: 46b89...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg går på p-piller er det aldri noen overraskelse når jeg får mensen. Pleier å kjenne det ganske godt dagen før/samme dag den kommer. Smertene får et lite forsprang på en måte. Har aldri hatt noe problem med PMS. Strengt tatt skjønner jeg ikke hva det er engang siden jeg aldri har humørsvingninger 

Anonymkode: 2a0e1...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svimmel, noen ganger kvalm, noen ganger feberaktig og generelt utafor. I tillegg til smerter i korsryggen

Anonymkode: 81117...ca2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rielignende smerter i magen og i ryggen den dagen den kommer og smertene vedvarer i 3-4 dager.  Oppblåst og blir veldig godtesyk.  Legger også på meg 2-3 kg i vann/ødem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg fikk barn så kjenner jeg noe hele måneden... :P

Før mensen så har jeg følsomme bryst, oppblåst, svimmel, vondt i korsryggen og lettere irritert enn vanlig.

Når jeg har mensen så er det verre enn rier, sjokoladebehovet er mer intenst og fortsatt veldig svimmel.

Har helt normal mens, 28 dagers syklus som man kan stille etter klokka noe som egentlig er veldig merkelig siden jeg har PCOS, men er heldig jeg. :P Når jeg har eggløsning så har jeg det som før mens, herligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet veldig godt når jeg får mensen. Kan være lei meg, føler meg fryktelig stygg, gråter lettere og har endel smerter i rygg/underliv. Har også ømme bryst og får større bryst. Har aldri brukt p-piller så mensen har alltid kommet hver måned, har derfor blitt veldig godt kjent med kroppen i forbindelse med mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner både når eggløsningen og mensen er/kommer. En av ulempene med endometriosen.... Kjente ikke noe før jeg fikk det. Det er verker da i buken min, det hovner opp.

Helt normalt og sånn det skal være. Fikk også mensen 2-3 dager etter siste pilla som varte fra 3-6 dager.

Anonymkode: 1e2ef...577

Prøver du å få barn siden du fremdeles har mens og endometriose? Ellers anbefales spiral for å unngå blødninger. Jeg har ikke hatt mens siden spiral ble satt inn og alle smerter er borte. Vil helt klart anbefale det om du ikke prøver å bli gravid.

Anonymkode: 6a800...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mensmurringer 3-4 dager før mensen kommer. Blir også ofte ekstra søtsugen og irritabel. 

Anonymkode: b04d4...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ofte litt oppblåst og har murringer /kramper i nedre del av magen 1-3 dager før mensen. Vet alltid at den kommer snart da 😅

Endret av Inochan
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...