Gå til innhold

svie og vond lukt

Fremhevede innlegg

Gjest atter en gjest...
Skrevet

Vet dere ikke er leger her, men kan jo prøve... De siste par dagene har det kommet svie i underlivet. Det er ikke vondt med mindre jeg berører det, men da er det akkurat som jeg setter igang en reaksjon. I tillegg har det kommet en vond lukt. Tror den kommer etter jeg har urinert, kun skjedd de to siste gangene, men er ikke sikker. Vanskelig å forklare denne lukten, men den er ikke god. Jeg har ikke uvanlig utfold eller liknende. Noen som har noen gode råd? Har time hos legen 13.juni av andre årsaker, men spørs om det ikke blir en tur før den tid... Orker ikke gå med det sånn som dette i nesten en måned.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sesselja
Skrevet

Det er vanskelig å si, men det kan være flere ting. Urinveisinfeksjon kan gi svie ved urinering og noen merker det lukter ekkelt av urinen. Lukter det i retning av dårlig fisk kan det være bakteriell vaginose, men det kan også være vestibulitt, en plage som gir svie i underlivet. For samtlige gjelder det at du bør oppsøke lege.

Gjest Gitte
Skrevet

jeg har bare hatt urinveisinfeksjon én gang, men da var det fryktelig vondt å tisse, fryktelig vondt å sitte, og for ikke å snakke om å ha sex!! det var en mildt sagt smertefull opplevelse, men det lukta aldri no... sopp?

Gjest Trådstarter igjen
Skrevet

Hadde urinveisinfeksjon for en mnd siden, så kan være det som er på vei tilbake, men frykter at det er noe helt annet ettersom det er to små rifter/sår som også svir. Har vært inne og søkt på herpes på nettet, men det ser ikke ut som det heller. Ikke har jeg merket noe til det tidligere heller. Og hvis det er det, så må jeg ha fått det for minimum 5-6 år siden....

Skrevet

Tror helst at du har fått en urinveisinfeksjon, men det kan ha gått infeksjon (vanlig sårinfeksjon) i de riftene du snakker om. Da bør du nok ha antibiotika.

Tror nok en tur til lege er på sin plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...