Gå til innhold

dagmamma

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

har blitt spurt om å være dagmamma. Hva er vanlig betaling for dette.

Det er snakk om 4 dg/uke,tilsammen ca 26 timer..??

Lønner det seg å ha mnd.pris eller times pris?

Noen som kan hjelpe??

Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen år siden var det vanlig med 25 kroner timen der jeg bodde (på bygda). Ganske lite, men skattefritt.. Det var for to unger på 5 og 11 år.

Det hjalp deg vel ikke så mye, for det er vel forandret siden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er det vanlig med 25 kr timen.Jeg tar fast mnd lønn.

Hvis du tar et utgangs punkt på 17 dager i mnd. (4 dager i uken blir mellom 16-18) Så har du 26 t pr. uke. dvs 6,5 time pr dag.25*6,5 =162,5 pr dag*17 dager=2762,5 pr mnd.

Jeg hadde rundet det opp til 2800,- fast pr. mnd.

Det jeg gjør er at de ikke betaler hvis noen av mine barn eller jeg er syke.De betaler kun 1 dag når deres barn er syke.

Men de betaler røde dager.

Feriene betaler de ikke for, så de prøver vi å ta noen lunde samtidig.Hvis en bare gir bekjed god tid, pleier ikke det være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde iallefall tatt 30 kroner timen, enkelte tar helt opp i 40 kroner timen også. Men det kommer jo litt an på hvor du bor også da....

Da blir det i overkant av 3000 for fire dager, men det syntes jeg er litt lite.

Ellers kan du ta f. eks 200 pr dag, noe som blir ca 3400.

Det lønner seg jo å ta fast lønn, for da vet du jo også hva du får hver md.

Jeg har 4500 i md for full plass, og passer da to barn, + min på to.

Jeg har da betalt når deres barn er syke, eller de tar fri, men trekker fra 125 pr dag om jeg er syk. (28 kr ganget med åtte timer) Jeg har betalt for røde dager, men ikke i ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kr. 4.500.- for dagmamma synes jeg var forferdelig dyrt. Det er jo nesten dyrere enn barnehage.

Jeg har datteren min hos dagmamma 4 dager i uken fra halv ni til kvart over tre. Altså ca 26 timer i uken. For dette betaler jeg kr. 2.500.- i mnd. og hun er registrert dagmamma. Dersom datteren min er der en ekstra dag, betaler jeg kr. 150.- pr. ekstra dag.

Jeg betaler for 11 mnd i året, uansett antall røde dager. Jeg betaler også dersom datteren min er syk, men ikke når dagmammaen er syk.

Jeg synes dette er veldig greie priser, og er også veeldig fornøyd med den jobben hun gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Unnskyld at jeg blander meg inn, men jeg syns ikke 4500 var så dyrt med tanke på at det gjelder to barn. Man betaler vel pr barn i barnehage også (ikke vet jeg, for jeg har ikke barn)....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oupps...var kanskje litt rask. Dersom prisen gjelder for 2 barn, så er det jo ikke dyrt....sorry. Da er det jo til og med billigere enn hva jeg betaler...hrmph...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler også 25 kr timen. Har ikke fast månedspris da ukene kan være noe forskjellig. Men faste dagpriser, langdag på 8 timer:200 kroner og "vanlig dag" på 6 timer :150 kroner. Blir det foreksempel 5 timer en dag runder vi det ofte opp til 6 timer.

Mange tar nok utgangspunkt i kontantstøtten (3000) og heller legger på litt hvis det er ekstra lange dager.

Betaler ikke når dagmamma er syk, men betaler hvis vårt barn er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jeg som får 4500 i md pr barn, og det syntes jeg faktisk ikke er dyrt!

Her koster det 4000 for en bhg plass, og noe må jeg jo leve av jeg også.... :D

4500 blir 225 pr dag og 28 kr timen, det er jammen ikke mye det altså.

Nå er jo noen av barna her fra 7 - 17 også da!

Å vere dagmamma, er faktisk en veldig travel jobb, syntes jeg fortjener hvert øre jeg.... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående 4500 i mnd.

Det er jo ikke dyrt. En får jo kontantstøtte og betaler da egentlig bare 1500!

Og målet med dagmamma er jo ikke å betale mindre enn prisen i barnehagen. Barnehage får pengestøtte - det gjør ikke en dagmamma.

En dagmamma har dette som sitt levebrød og må ta betalt deretter :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...