Gå til innhold

Smartklokke til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en smartklokke til syvåringen min. Men de har naturlig nok ikke lov til å ha denne påskrudd på skolen. Finnes det noen smartklokker for barn hvor man kan skru den av og på via foreldreappen?

Jeg har forstått at man kan sette den i stillemodus via app, men her må den altså skrus helt av. 

😊

Skrevet

Hva er målet med å ha smartklokke? Kan han ikke legge den igjen hjemme på skoledager?

Anonymkode: ad6b8...c30

Skrevet

Jeg vet ikke, ts, og håper du får svar fra noen som kan dette! Men syns ikke at det høres utenkelig ut at det går an å slå og på via app, så lenge lyden kan styres via det samme. Noen skoler sier at vil ha klokkene helt av pga de kan forstyrrer konsentrasjonen til barna, at de blir fristet til å bruke, eller forstyrrelse av lyd. Tenker personlig at de kunne få slå av lyd, så er det ok, og heller samle klokken inn slik mange gjør med mobiler, dersom enkelte ikke greier å overholde regelen. Har hørt at disse smartklokkene kan man lytte med, dvs overvåke med, derav mange skeptiske lærere som er redd for å bli lyttet til av foreldre i andre enden. (at dette er frykten, og ikke en evt forstyrrelse) Derav ikke godt nok å slå av lyden.😉 Tru story! Og til deg anonym over her, mye av vitsen faller vel bort ved å legge igjen klokken hjemme? Tipper at målet ikke er lek og spill, men kommunikasjon og sikkerhet! Klokken brukes jo til beskjeder, både muntlig og skriftlig, og fungerer som en fin og gjensidig  trygghet/sikkerhet for både barn og foreldre. Godt å vite at man kan kontakte hverandre både tur/retur skole. Dessuten er det generelt svært mye enklere for barn å ha på en klokke i leken osv, enn å drasse med seg en mobil. 

Skrevet

Vi har xplora 3s og den har skolemodus som jeg som forelder styrer via appen. Når den den i skolemodus får barnet bare beskjed på klokka at den er i skolemodus. Alt annet er låst helt til jeg skrur av skolemodus. Man kan også stille inn skolemodus på fast klokkeslett hver dag.

Eller er det en veldig grei klokke. Barnet kan kun ringe numrene som ligger inne på klokka, og det er gps så man ser hvor barnet er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...