Gå til innhold

Enkel og billig vegetarmiddag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Koke linser sammen med frosne grønnsaker som jeg liker best. Krydre etter hva jeg føler for. Gjerne en grønnsaksbuljong. 

Lage vegetarburgere av frø, nøttesmør, bønner, linser, kikerter, grønnsaker. Finn en enkel oppskirft med 3-4 ingridienser + litt krydder. Lag stor porsjon og fryse ned mesteparten. Da har jeg alltid noe i frysen jeg kan ta opp når jeg ikke gidder lage middag. Koke frosne grønnsaker til, kanskje sprinkle på litt frø eller nøtter på slutten. 

Koke linsepasta, woke grønnsaker, krydre. Kanskje ha på nøtter på slutten, eller mildt steke nøttene. 

Anonymkode: dd0f5...fb3

• Liker 1

Surr løk og hvitløk i stekepanne,kok gulrøtter og ingefær i buljong til de er møre,ta kjelen til side,hell opp i løk og hvitløk og kjør alt glatt med stavmikser.

pasta med tomatsaus og linser

Anonymkode: a11e7...9ad

• Liker 1

Freser hvitløk, løk og gulrot i en gryte, heller på linser, vann og grønnsaksbuljong. Krever litt koketid, men holder seg fint i tre dagers tid i kjøleskap. 

Blomkålsuppe, brokkolisuppe, soppsuppe. (Jeg har ofte litt bacon i for tekstur og smak. Da mitt mål er redusert kjøttkonsum, ikke at maten må være fullt ut vegetariansk.)

Squashpasta med pesto. Eventuelt litt tofubiter. 

Vegetarlasagne med spinat, pai, falafler med tatziki og ulike indiske gryter, er også favoritter. Men krever mer tid. 

Anonymkode: 41145...552

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...