EmVeeJee Skrevet 16. september 2019 #1 Skrevet 16. september 2019 Jeg var ute med en gjeng kollegaer i helga for å spise mat, type sharing mat. Sjefen betalte og det var 5-retters. Servitøren tok bestilling på drikke og spurte om allergier. (Maten var forhåndsbestilt) Da kommer det fra den ene: Spiser ikke sopp! Så kommer det fra en annen: spiser ikke oystersauce. Så den tredje. Kan vi bytte ut kamskjell med biff? Så den fjerde. Ikke så glad i fritert, kan jeg få noe annet? Altså. Ingen allergier bare forskjellige preferanser. Dette er fader meg det verste jeg vet, voksne folk!! Spesielt når det er sharingmat. Vi er 13 som liker sopp og da får vi ikke sopp fordi trulte i midten ikke LIKER. Hva skjedde med å plukke ut og holde kjeft? Hva med å hoppe over en rett hvis du ikke liker? Jeg er ikke glad i hummer som var en av rettene men da tok jeg heller ingenting og jeg holdt kjeft om det 5
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #2 Skrevet 16. september 2019 Enkelte er bare slik... Jeg kjenner noen som er slik og spiser aldri ute med dem. Restauranter er veldig flinke å spørre om allergener, og det er flott. Da gjør dem selvsagt untakl. Men når man kommer på en restaurant så er det rett og slett dårlig folkeskikk å begynne å gjøre om på maten/menyene. Menyen er nemlig reswtaurantens signatur, det er det de lager. Man kommer ikke inn og ber om spesialbehandling. Dessuten kan man tenke seg at dersom 50-100 personer sitter inne på restaurant og alle skal ha noen tilpasninger/endringer på sine retter, tenk på stakkars kokken der inne som må ta hensyn til alt! Anonymkode: 812ec...3e6
Gjest Blondie65 Skrevet 16. september 2019 #3 Skrevet 16. september 2019 Hvorfor i all verden sier de ja til deling av retter når de ikke liker halvparten av det som kommer i dem? Jeg er en av de mest kresne personene som finnes, men jeg er da fullt i stand til å dele tapas med venner og sørge for at noe av det som serveres er ting jeg liker? Det er dog en ting som er enda verre: Gruppen planlegger et måltid i forbindelse med et arrangement som går over flere dager. Trine som har fått i oppgave å arrangere spør om det skal være restaurant A (tapas) eller et annet alternativ. Flere synes dette er en god idé og så blir det Tapas på restaurant A. Kvelden kommer, og det viser seg at Ola ikke liker tapas (spiser ikke hvitløk, liker ikke sånne "nymotens greier) og sitter der og surmuler hele kvelden fordi det blir servert tapas. Ola valgte å ikke mele et ord om dette da det ble spurt. Etter arrangementet baksnakker Ola Trine og rakker ned på hennes evne til å arrangere fordi hun er så opptatt av fancy mat. (Opplevd, helt uutholdelig - ikke jeg som arrangerte ...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå