Gå til innhold

Telefon 7 åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil kjøpe en klokke eller en telefon som jenta vår kan ringe oss med om hun skal være alene ute litt eller hjemme i en liten halvtime. 

Helst uten GPS-sporing. Er det best å kjøpe en rimelig telefon uten nett osv? Også et SIM-kort? Hun er 7 år.

Anonymkode: fae98...1f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Clas Ohlson har billige gammeldagse mobiler.

Anonymkode: 94e63...f64

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor uten sporing? Vil du ikke finne henne om noe skjer og du lurer på hvor hun er? Og ja, ville ikke hatt med nett. Ingenting på Instagram osv er verdt å følge med på for ei på 7.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Hvorfor uten sporing? Vil du ikke finne henne om noe skjer og du lurer på hvor hun er? Og ja, ville ikke hatt med nett. Ingenting på Instagram osv er verdt å følge med på for ei på 7.

Det er uetisk å overvåke barn. 

Anonymkode: d3a8d...f87

• Liker 4
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det uetisk å kunne ha muligheten til å finne ut hvor en 7-åring er om det blir sent på kveld og hun ikke kommer hjem til avtalt tid, eller verre, om hun aldri kommer hjem? Er det uetisk å kunne finne henne om hun blir kidnappet eller går seg vekk?

• Liker 4
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det største bullshitet jeg har lest på lenge! Det er langt viktigere å passe på barna sine enn å tenke på etikk i slike situasjoner!

• Liker 6
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det største bullshitet jeg har lest på lenge! Det er langt viktigere å passe på barna sine enn å tenke på etikk i slike situasjoner!

Da kan vi jo bare chippe alle barna, slik som vi gjør med husdyr :) 

Anonymkode: dfa30...c8e

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det skjønner jeg ikke hvorfor ikke har skjedd enda - i fremtiden blir det jo å skje

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å kjøpe en ordentlig tlf først som sist :)  Det kan være lurt å ha GPS sporing på tlf sånn at den kan spores opp om barnet legger den igjen på skolen eller andre steder. 

Anonymkode: fe14e...555

• Liker 2
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du gi deg 😆 

Snakk om barnet ditt her. Det er forskjell på å overvåke og ha en sikkerhet i tilfelle noe skulle skjedd med barnet ditt. 

Anonymkode: c2f2c...ca8

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å kjøpe en ordentlig tlf først som sist :)  Det kan være lurt å ha GPS sporing på tlf sånn at den kan spores opp om barnet legger den igjen på skolen eller andre steder. 

Anonymkode: fe14e...555

Hun skal ikke ha den med på skolen 🙂 

Anonymkode: fae98...1f3

Skrevet

Jeg tenker en gammel og stabil Nokia. 

Den er ikke vanskelig å bruke ( selv med som er en teknologisk dinosaur kan klare den), ringe, sende SMS. Bra nok.

Anonymkode: c64ee...221

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke nødvendigvis overvåke barn selv om man har muligheten til å finne ut hvor de er. Jeg kunne tenkt meg en mulighet til å finne barnet mitt om det blir borte. Jeg ville ikke "overvåket" en tenåring, men en 7 åring kan rote seg bort i litt av hvert. 

Anonymkode: 00538...13f

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man trenger ikke nødvendigvis overvåke barn selv om man har muligheten til å finne ut hvor de er. Jeg kunne tenkt meg en mulighet til å finne barnet mitt om det blir borte. Jeg ville ikke "overvåket" en tenåring, men en 7 åring kan rote seg bort i litt av hvert. 

Rart hvordan det gikk før alle barn fikk mobiltelefon. Hvordan i det hele tatt overlevde 80 og 90- tallet...

Anonymkode: c64ee...221

• Liker 4
Skrevet

Kjøp en Nokia 5510 eller noe sånt, de er jo på markedet igjen. 

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da ville jeg nok tenkt på andre løsninger enn en sånn klokke, da jeg tenker det kan bli en falsk trygghet. Jeg ville tatt en ordentlig vurdering på om barnet er modent nok til å vandre rundt alene og om det kan holde avtaler, hvis barnet er sånn eller dere bor sånn til at "hva som helst kan skje". Jeg har en 7-åring selv, som ikke har telefon eller GPS-klokke, og der er det foreløpig terping på veldig tydelige avtaler som gjelder. Pluss at han har vanlig klokke. 

• Liker 2
Skrevet
8 timer siden, ikkevoksen skrev:

Er det uetisk å kunne ha muligheten til å finne ut hvor en 7-åring er om det blir sent på kveld og hun ikke kommer hjem til avtalt tid, eller verre, om hun aldri kommer hjem? Er det uetisk å kunne finne henne om hun blir kidnappet eller går seg vekk?

Hvordan overlevde generasjoner før deg?  

Anonymkode: e2e32...ce2

Skrevet

Alle i klassen til sønnen min på 8 har smarttelefoner, om de kan bruke spotify på, og som de kan spille med. De fleste guttene spiller mye Pokémon Go sammen.

Anonymkode: 87a1d...f27

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle i klassen til sønnen min på 8 har smarttelefoner, om de kan bruke spotify på, og som de kan spille med. De fleste guttene spiller mye Pokémon Go sammen.

Anonymkode: 87a1d...f27

Oslo?

Anonymkode: ef4b1...bdb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...