Gå til innhold

Sopp i dusj, huseiers ansvar?

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på dette
Skrevet

Er det leier eller huseier som plikter å reparere/betale dersom det kommer sopp i dusjhjørnet? Det var der da vi flyttet inn, men det ble aldri sagt noe om og vi visste ikke helt hva det var. Men nå ser det ut til å ha blitt verre. Så da lurer jeg på hvem som må betale for utbedringen? Håper noen vet!

Videoannonse
Annonse
Gjest Fritzz
Skrevet

Jeg vil mene dette er utleiers ansvar såfremt leietaker har utført normalt godt renhold. Men jeg er ingen jurist...

Før dere tar det opp med utleier ville jeg forsøkt, uten at jeg aner hvordan soppen arter seg hos dere, å fjerne det med passende kjemikalier. Farvehandleren vet hva som bør brukes.

Skrevet

Sopp i dusjen skyldes høyst sannsynlig for dårlig ventilasjon. Enten er ventilasjonsmulighetene fraværende (eiers ansvar)...eller så er dere dårlige til å bruke ventilasjonen (deres ansvar).

:)

Gjest lurer på dette
Skrevet

Jeg vet ikke om det er sopp, men har lest lignende beskrivelser her på forumet og tror det er det. Det er litt brunsvart, og har festet seg i silikonen nede mellom kabinettet og gulvet. Jeg får det ikke bort, men jeg vet ikke helt hva slags midler jeg evt. burde bruke. Takk for tips ang. fargehandel. Ventilasjonen står alltid på. Og i og med at dette er et problem som var tilstedeværende da vi flyttet inn så bør det vel ikke være vårt ansvar?

Skrevet

Hvis det er bare silikonen som er misfarget så kan dette ha andre årsaker. Hva med å høre med huseier om denne kan byttes ut? Det er en enkel og grei jobb som ikke krever mye tid eller penger egentlig.

Gjest gjest som lurer
Skrevet

Det ser ut som at det er begrenset til området rundt silikonen, men jeg har ikke sett så nøye etter. Så dette er en enkel jobb å ordne?

Er det forresten noen som vet om fargehandeler hvor jeg kan få kjøpt middel i Alvdal? Bor i området, men er dårlig kjent. :oops: Hva skal jeg spørre etter?

Gjest Fritzz
Skrevet
Er det forresten noen som vet om fargehandeler hvor jeg kan få kjøpt middel i Alvdal? Bor i området' date=' men er dårlig kjent. :oops: Hva skal jeg spørre etter?[/quote']

Jernia, maxbo, clasolsson, eller tilsvarende bør ha det du trenger. Spørr etter noe som kan fjerne noe "litt brunsvart, [som] har festet seg i silikonen nede mellom kabinettet og gulvet", muligens sopp. ;-)

Gjest Huseier
Skrevet

Definitiv, med mindre dere har brukt dusjen på en veldig rar måte. Da kan dere klandres. Om vannet har stått på hele døgnet og sånt...

Gå på www.lovdata.no og les husleieloven, den regulerer slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...