AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Hvilke skoler tilbyr nettstudier? Har prøvd å søke litt på nett, men finner ikke veldig mye. Har også hørt om at det er både privat og offentlig studie via nettet, privat er veldig dyrt og offentlig er det en slags start avgift (?) veldig usikker på hvordan dette er. Kan noen der ute komme med tips til nettstudier? Har du noe tips til meg når det gjelder hvilken skole man velger? Andre ting som er greit å vite? Takk på forhånd. TS! Anonymkode: 98f78...b73
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Tenker du å gå som privatist? Anonymkode: 40f19...340
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du å gå som privatist? Anonymkode: 40f19...340 Nei trenger ikke være privat nei. TS! Anonymkode: 98f78...b73
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 På offentlige skoler betaler du bare semesteravgift. Anonymkode: 22df7...111
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: På offentlige skoler betaler du bare semesteravgift. Anonymkode: 22df7...111 Kan man ta nettstudium på offentlig skole? Hvilke skoler er dette? Klarer ikke å finne dem på nettet. Anonymkode: 98f78...b73
SPOCA Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Det finnes mange nettstudier via de offentlige skolene (universitet og høgskoler), selv tar jeg et årsstudium i bedriftsøkonomi gjennom nettstudier ved et universitet. Betaler 650 kr per semester + bøker og en liten sum for å kunne ta eksamen her jeg bor. Det finnes både etterutdanninger, års- og bachelorstudier via nett. Det er bare å søke via Samordna opptak, der finner man oversikt.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 16 minutter siden, SPOCA skrev: Det finnes mange nettstudier via de offentlige skolene (universitet og høgskoler), selv tar jeg et årsstudium i bedriftsøkonomi gjennom nettstudier ved et universitet. Betaler 650 kr per semester + bøker og en liten sum for å kunne ta eksamen her jeg bor. Det finnes både etterutdanninger, års- og bachelorstudier via nett. Det er bare å søke via Samordna opptak, der finner man oversikt. Hvor finner jeg disse plassene jeg kan lese og søke? TS! Anonymkode: 98f78...b73
SPOCA Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor finner jeg disse plassene jeg kan lese og søke? TS! Anonymkode: 98f78...b73 Her: https://www.samordnaopptak.no/info/
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 Akkurat nå, SPOCA skrev: Her: https://www.samordnaopptak.no/info/ Åå tusen takk! har man rett på stipend å studielån? Må man ha studiekompetanse? Eller kan man begynne å studere uten? Har fagbrev. Men det er ikke relevant for det som jeg ønsker å studere. TS! Anonymkode: 98f78...b73
SPOCA Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Åå tusen takk! har man rett på stipend å studielån? Må man ha studiekompetanse? Eller kan man begynne å studere uten? Har fagbrev. Men det er ikke relevant for det som jeg ønsker å studere. TS! Anonymkode: 98f78...b73 De fleste studier har rett til studielån, men det må du sjekke hos Lånekassen. I listen over studier står det hva som kreves for hvert enkelt studie, de fleste krever studiekompetanse, men noen godtar realkompetanse osv. Du må nesten sjekke opp i oversikten (den kommer opp om du logger deg inn).
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 43 minutter siden, SPOCA skrev: Det finnes mange nettstudier via de offentlige skolene (universitet og høgskoler), selv tar jeg et årsstudium i bedriftsøkonomi gjennom nettstudier ved et universitet. Betaler 650 kr per semester + bøker og en liten sum for å kunne ta eksamen her jeg bor. Det finnes både etterutdanninger, års- og bachelorstudier via nett. Det er bare å søke via Samordna opptak, der finner man oversikt. Studiesenteret/Høgskolen i Innlandet? 🙂 Anonymkode: 373c9...ea8
SPOCA Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Studiesenteret/Høgskolen i Innlandet? 🙂 Anonymkode: 373c9...ea8 Om jeg studerer der? Nei, studerer et annet sted.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #13 Skrevet 16. september 2019 9 timer siden, SPOCA skrev: De fleste studier har rett til studielån, men det må du sjekke hos Lånekassen. I listen over studier står det hva som kreves for hvert enkelt studie, de fleste krever studiekompetanse, men noen godtar realkompetanse osv. Du må nesten sjekke opp i oversikten (den kommer opp om du logger deg inn). Da skal jeg gjøre det, takk😊 Anonymkode: 98f78...b73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå