AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Vet dere hvem er den populære gutten/jenten på avdelingen til barnet ditt? I såfall hvordan vet du at de er populære? Hvordan skiller de seg fra? På avdelingen til barnet mitt er det 2 gutter og 2 jenter som skiller seg utmerket ut. De har ressurssterke foreldre, er ikke mer søte enn andre barn, nesten alle disse barna er snille og gode lekekamerater bortsett fra den ene gutten (også populær) som slår og banner. Anonymkode: acb01...904
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 De som er mest populære er sosiale, inkluderende og snille. De har gode sosiale ferdigheter. Han som er lite populær er umoden, slår og kaller andre barn ting. Anonymkode: 1991e...ef9 9
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Det høres veldig fint ut å være populær, men tror du egentlig at det er det? Jeg jobber i barnehage og har sett mang en gang at det kan være ganske slitsomt å være populær. Mange vil ha en bit av dem, det kan være vanskelig å ofte ha flere som vil leke med dem, det er ikke alltid de får ro i leken sin med noen få, og ikke minst forventes det etterhvert at de skal mestre å omgås mange på en gang. Anonymkode: ec516...723 12
Arkana Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Å være snill, inkluderende og rettferdig er det jeg tror er vesentlig. Rett og slett aktivt skape et miljø rundt seg hvor andre føler seg sett og inkludert. Mine to yngste har av de ansatte i barnehage og skole blitt trukket fram som populære barn som de andre i stor grad ønsker å være sammen med. Jeg ser at de egenskapene jeg har nevnt over går igjen både hos dem og andre populære barn. For yngste har vi også merket det AB over her forteller, at det kan være slitsomt at alle vil ha en bit av deg og at de ansatte noen ganger må sørge for at man får litt ro og ikke alltid blir nærmest overfalt av alle som vil leke med deg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 De ansatte i BHG har også sine favoritter. Enkelte barn er mer populære blant de ansatte. Anonymkode: efca4...947 5
Arkana Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ansatte i BHG har også sine favoritter. Enkelte barn er mer populære blant de ansatte. Anonymkode: efca4...947 Uansett hva man jobber med eller hvem man omgås er det vanskelig å unngå at man rett og slett bare liker enkelte mennesker bedre enn andre. Forskjellen er at man i sin jobb må opptre profesjonelt og ikke forskjellsbehandle pga dette. 12
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De ansatte i BHG har også sine favoritter. Enkelte barn er mer populære blant de ansatte. Anonymkode: efca4...947 Hvilke type barn foretrekker de ansatte? Anonymkode: acb01...904
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 Ser helt tydelig allerede hvem som mest sannsynlig vil bli utenfor, og hvem som vil bli populær når de blir eldre. Anonymkode: 3dc3a...7bb 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke type barn foretrekker de ansatte? Anonymkode: acb01...904 Det er mye lettere å like de snille søte barna som stort sett alltid er greie å ha med å gjøre. Framfor de som slår, biter, griner for alt og ikke kan oppføre seg. Det sier seg vel nesten selv? Anonymkode: efca4...947 5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser helt tydelig allerede hvem som mest sannsynlig vil bli utenfor, og hvem som vil bli populær når de blir eldre. Anonymkode: 3dc3a...7bb Hvordan vet man det🙄 Nå blir jeg nysgjerrig. Anonymkode: acb01...904
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det høres veldig fint ut å være populær, men tror du egentlig at det er det? Jeg jobber i barnehage og har sett mang en gang at det kan være ganske slitsomt å være populær. Mange vil ha en bit av dem, det kan være vanskelig å ofte ha flere som vil leke med dem, det er ikke alltid de får ro i leken sin med noen få, og ikke minst forventes det etterhvert at de skal mestre å omgås mange på en gang. Anonymkode: ec516...723 Dette har du helt rett i. Ikke for å høres skrytete ut, men min datter som går i 3. klasse er populær. Lærerene sier at de andre i klassen krangler om hvem som skal sitte ved siden av henne, stå ved siden av henne, leke med henne osv. Hun selv syns dette er vanskelig å slitsomt. Alle vil ha en bit av henne og hun er redd for at noen skal bli lei seg. Hun klarer ikke å velge og må ha litt hjelp av de voksne til å sette ned beinet. Høres fint ut å være populær, og det kan være veldig positivt. Men, det kan også bli for mye av det gode. Anonymkode: e8b88...283 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har du helt rett i. Ikke for å høres skrytete ut, men min datter som går i 3. klasse er populær. Lærerene sier at de andre i klassen krangler om hvem som skal sitte ved siden av henne, stå ved siden av henne, leke med henne osv. Hun selv syns dette er vanskelig å slitsomt. Alle vil ha en bit av henne og hun er redd for at noen skal bli lei seg. Hun klarer ikke å velge og må ha litt hjelp av de voksne til å sette ned beinet. Høres fint ut å være populær, og det kan være veldig positivt. Men, det kan også bli for mye av det gode. Anonymkode: e8b88...283 Slik er det for sønnen vår og. Han blir sliten av alle som ringer på døren hver dag. Jeg er veldig glad for det, da jeg selv slet med å få venner som liten (heldigvis er det ikke slik nå) og er nok livredd for at han skal bli som meg. Må prøve og ikke leve ut min drøm som liten og ha mange venner gjennom han. Men det er stas med et populært barn ja! Anonymkode: 171c0...aac 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #13 Skrevet 15. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vet man det🙄 Nå blir jeg nysgjerrig. Anonymkode: acb01...904 Hvor gode de er sosialt sier mye, hvordan de får de andre barna med i lek og hvordan de håndterer ting når leken ikke går den veien de hadde planlagt. De trekkene og talentene mister de sjeldent. De første jeg hadde i barnehagen er tidlig i 20 årene nå, og selv om mye forandrer seg, så er de fortsatt gjenkjenbare. Anonymkode: 3dc3a...7bb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #14 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke type barn foretrekker de ansatte? Anonymkode: acb01...904 Jeg kan svare for meg selv, da jeg jobbet i bhg så var det svært individuelt hvem som var favorittbarna til hvem. Det er ikke noe fasitsvar på hvem som kan bli favoritt, som oftest er det noen du kjenner deg selv igjen i. Selvom folk i bhg hadde sine favoritter så var det ingen som forskjellsbehandla de andre barna. Anonymkode: 71202...cf8 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #15 Skrevet 15. september 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det høres veldig fint ut å være populær, men tror du egentlig at det er det? Jeg jobber i barnehage og har sett mang en gang at det kan være ganske slitsomt å være populær. Mange vil ha en bit av dem, det kan være vanskelig å ofte ha flere som vil leke med dem, det er ikke alltid de får ro i leken sin med noen få, og ikke minst forventes det etterhvert at de skal mestre å omgås mange på en gang. Anonymkode: ec516...723 Tviler ikke på at enkelte synes populariteten er en byrde. Samtidig er det jo mange av de populære som er populære fordi de liker å være i en stor gjeng. Jeg synes slikt er slitsomt, men husker mine søsken trivdes best når de var sammen med mange. Min søster ville aldri ha kun en eller to på besøk, hun ville alltid være i en større gjeng. Selv som voksne så har de rundt 50 gjester i bursdagene på ikke runde tall. Anonymkode: 7634a...dc7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #16 Skrevet 15. september 2019 De populære er sosiale, blide, inkluderende og snille. De upopulære er sure, slår, sutrer og deler ikke. Anonymkode: c6188...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #17 Skrevet 16. september 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Hvor gode de er sosialt sier mye, hvordan de får de andre barna med i lek og hvordan de håndterer ting når leken ikke går den veien de hadde planlagt. De trekkene og talentene mister de sjeldent. De første jeg hadde i barnehagen er tidlig i 20 årene nå, og selv om mye forandrer seg, så er de fortsatt gjenkjenbare. Anonymkode: 3dc3a...7bb Hvordan man håndterer at ting ikke går som planlagt i barnehagen og hvordan man håndterer det som voksen vil for håpentligvis være veldig forskjellig. Anonymkode: 7634a...dc7
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #18 Skrevet 16. september 2019 Hvordan vet dere hvem som er de populære? Jeg henter og leverer, men hvordan skal jeg legge merke til det? Har faktisk ikke tenkt over at noen er populære og ikke jeg. Det var vel naivt av meg. Barna er 2 og 3 år, er det allerede i gang da? Anonymkode: d8e6f...d59 1
Thyra Skrevet 16. september 2019 #19 Skrevet 16. september 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke type barn foretrekker de ansatte? Anonymkode: acb01...904 Heldigvis er det slik at ikke alle ansatte har de samme "favorittene". Det går vel litt på personlig kjemi, her som på alle andre områder hvor det er snakk om mellommenneskelige relasjoner.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #20 Skrevet 16. september 2019 Ett av mine var populær på barnehagen. Vi merket det pga at de ansatte sa det, og det kom støtt og stadig foreldre som vi ikke ante hvem var, og sa at deres barn hadde snakket så mye om vår sønn og ville gjerne besøke ham/ha besøk av ham i helgen/på ettermiddagen. Hvis han lekte et sted, kom de andre barna også dit. Når han ble hentet/levert i bhg, kom barna løpende til fra alle kanter og ville ha klem. Grunnen til det tror jeg var at han ikke hadde noen bestevenner han søkte seg til, men var åpen for alle. Han var like positiv uansett hvem som kom bort til ham, "likegyldig positiv" kanskje. Han søkte seg ikke aktivt til noen selv, men det var helt greit for ham når andre ville leke med ham. Han hater drama og klikkdannelser og holder seg langt unna slikt. Han er en enkel og vennlig sjel, og hadde flaks med at dette ble satt pris på i den barnehagen. Det er litt verre for ham på skolen, der blir man sugd inn i drama om man vil eller ei, av sterke personligheter i gjengen/klassen. Nå liker han best å være hjemme. Anonymkode: e0802...a3a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå