Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Noen som vet hvor lang tid det pleier å ta før man får svar på en jobbsøknad? Søknadsfristen gikk ut 03.09.2019 og jeg har enda ikke fått svar. Dette er en stilling i staten og jeg skal ha gode kvalifikasjoner hva gjelder stillingen. Syntes det er nervepirrende å gå rundt og vente på en tilbakemelding. Tusen takk på forhånd til de som svarer og ha en fortsatt fin søndagskveld! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det vanligvis er ca 2 uker, men du kan jo eventuelt kontakte dem mot slutten av uken hvis du ikke har hørt noe? Interresse for søkeprosessen teller som regel alltid positivt.

Anonymkode: e528d...8b0

Skrevet

Den får du neppe svar på før om en måned eller to hvis du ikke er aktuell kandidat

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener det vanligvis er ca 2 uker, men du kan jo eventuelt kontakte dem mot slutten av uken hvis du ikke har hørt noe? Interresse for søkeprosessen teller som regel alltid positivt.

Anonymkode: e528d...8b0

Ja, har tenkt samme tanken selv, men er så redd for å virke masete dersom jeg kontakter og spør hvordan det går i ansettelsesprosessen. Får se hva jeg gjør, jeg får jo hvertfall et endelig svar da, så jeg kan søke på andre stillinger i tillegg.

Skrevet
7 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Den får du neppe svar på før om en måned eller to hvis du ikke er aktuell kandidat

Ja, jeg ville allerede fått en innkalling til jobbintervju dersom jeg var aktuell mente du? 

Skrevet
2 minutter siden, Stylish24 skrev:

Ja, jeg ville allerede fått en innkalling til jobbintervju dersom jeg var aktuell mente du? 

I statlige søknadsprosesser nei. Det kan fort ta en måned.

Skrevet
2 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Kanon! Da er ikke alt håp ute enda! 😂

Skrevet
7 minutter siden, CabinCruiser skrev:

Enig! Min erfaring er at behandling av statlig og kommunale søknader fort tar tid....

Anonymkode: 43914...0cc

Skrevet

Veldig stor variasjon!

Anonymkode: ec40a...89e

Skrevet

Jeg søkte en statlig stilling med frist i midten av juli, ble oppringt i august for å kalles inn til intervju, og intervjuet var i forrige uke, altså godt uti september! De som intervjuet meg antydet at vedtak om innstilling og evt tilbud om tilsetting tidligst ville foreligge i oktober! 

Men variasjonene er kjempestore, og akkurat denne er den tregeste jeg har hørt om. I motsatt ende har jeg søkt og blitt tilbudt både kommunale og statlige stillinger der det har gått veldig mye raskere. Innkalling til intervju et par dager etter søknadsfristen. Selve intervjuet noen dager etter det igjen, og tilbud om jobb under en uke etter intervjuet. Alt i alt +/- 2 uker fra søknadsfrist til jobbtilbud. Det kommer an på prosessene i den enkelte organisasjon. Ulike offentlige instanser er veldig forskjellige. Statlig instans nr 1 er helt ulik statlig instans nr 2, og det samme gjelder ulike kommuner, eller til og med ulike enheter innen en og samme kommune! 

Det eneste man kan konkludere med er at det ikke er noen fasit på hva som pleier å være vanlig. 

Anonymkode: b99f2...544

Skrevet

Jeg har ikke utdanning eller erfaring. Bare ringte en venn, han ordnet jobb fra sjefen sin på dagen.

Anonymkode: 5efab...6ad

Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke utdanning eller erfaring. Bare ringte en venn, han ordnet jobb fra sjefen sin på dagen.

Anonymkode: 5efab...6ad

Her er det noen som er ute etter å provosere ja. For noe tull, stillinger i kommune og stat MÅ lyses ut.

Anonymkode: 44b0e...aa2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...