AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Bare lurer, dere med hund, hva gjør dere når dere passerer hester på tur? Har dere hatt noen dårlige opplevelser? Har hester eller ryttere/kusker noen gang gjort noe dumt som gjorde det vanskelig for deg å gå tur med hunden? Hva kan ryttere gjøre bedre? Rir selv og de aller fleste som vi møter med hund er veldig ansvarsfulle - de tar hunden i kort bånd og går til siden, gir gjerne en godbit til hunden. Noen hundeeiere går helt ut i skogen eller snur og går en annen vei og det er jo litt voldsomt, men da tenker jeg at de har en hund som kan reagere veldig og syntes det er fornuftig. Men så er jeg litt redd noen kanskje har hatt dumme opplevelser med hest som har gjort hunden utrygg og som rytter vil jeg gjerne gjøre turen mest mulig positiv for andre som er på tur med firbeinte. Vi dyreeiere må jo spille på lag Vi passerer alltid hunder i lav hastighet og holder god avstand, hilser selvfølgelig på hundeeier. Har alltid hatt hester som er godt vant til hund selv, men har av og til tenkt at det er flaks at jeg har snill og tålmodig hest, for ikke alle hundeeiere tar mye hensyn og noen setter hundene sine i farlige situasjoner ved å la de gå helt oppi beina på hestene 😕 (Apropos passering av hest dere som sykler eller går på rulleski - husk å senke farten og hold god avstand, jeg har ofte blitt sneid borti av syklister eller rulleskistaver i full fart, og da har man ikke særlig respekt for verken dyr eller medmennesker altså! Samme gjelder selvfølgelig også bilister og andre kjørende) Kan jo legge til til slutt at jeg selvfølgelig sparker møkk godt ut av veien når jeg er på tur før noen kommer med den 😂 Anonymkode: c94ec...f39
Tabris Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 (endret) Jeg går en del tur på en grusvei hvor det rir en del folk. Alle jeg har møtt tar alltid hensyn. De går ned i skritt med en gang de ser oss. Jeg tar hensyn på samme måte - jeg tar hunden med meg til side i grøften, stopper, og står og trener hunden på passering (gir godbit hver gang hunden ser på hesten for å gi positive assosoisasjoner til hester). Det fungerer kjempefint og har aldri hatt noen dårlige erfaringer. Endret 15. september 2019 av Tabris 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Om du treffer på meg så er jeg ikke uhøflig fordi jeg ikke hilser, jeg har bare nok med å gi godbiter til hunden mens jeg går i bue rundt. Anonymkode: 3754b...20b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå