Gå til innhold

Flere som har katter som ikke skjønner konseptet med helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På hverdager går alarmen min rett før kl 06:00, mine søte små pusekatter dytter da borti meg for å få meg til å våkne (jeg har på 2 alarmer). Men, dette skjer også i helgene. Hvis jeg ikke står opp innen 06:30 som jeg pleier, så hopper de på meg, biter i nesa osv. Jeg klarer å sove videre, men det er så rart at kattene er så vanedyr på dette med tidspunkt. 

Er dette vanlig blant katter? 

Anonymkode: c3a77...583

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De vet selvsagt ikke forskjellen på hverdag og helg. Hva med å lukke døren til soverommet om natten? :)

• Liker 8
Skrevet
Akkurat nå, Hedersbrukeren skrev:

De vet selvsagt ikke forskjellen på hverdag og helg. Hva med å lukke døren til soverommet om natten? :)

Har prøvd det, og da driver de og headbutter døra 😮 Jeg blir jo bekymret for hjerneskade.. I tillegg klorer de på døra. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har prøvd det, og da driver de og headbutter døra 😮 Jeg blir jo bekymret for hjerneskade.. I tillegg klorer de på døra. 

åååå haha, høres så koselig ut ❤️❤️ 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De vil jo slutte med dette når de skjønner at du ikke gir etter. Per nå fungerer det med denne atferden. 

Anonymkode: 3f703...23b

• Liker 1
Skrevet

Helt normalt. Katten vår sier klart i fra til ungene at nå er det natta. 

Anonymkode: 06654...f29

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Katter kan ikke klokka, eller ukedagene.

Skrevet

Du kan da ikke regne med at dyr skjønner det. 

Anonymkode: b3b4c...05d

• Liker 2
Skrevet

Ingen av dyrene mine har noensinne gått på skole eller vært i fast arbeid så jeg vil anta at de heller ikke forstår konseptet med helg :ler:

Det de derimot ser ut til å ha fått med seg alle sammen er at når vekkerklokken ikke ringer så skal vi heller ikke stå opp. Trikset er egentlig bare å ignorere dem når du ikke har tenkt å stå opp og da vil de etter hvert oppfatte at det ikke er noe poeng i å mase så lenge vekkerklokken ikke har ringt. Gir du dem respons når de maser, så belønner du dem og da fortsetter de selvfølgelig. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar en motsatt av alle de andre - selvsagt har katter og andre dyr en innebygd klokke. De er vant med at du står opp klokka 6 så da blir det rare dager når du endrer rytmen. Dyr er vanedyr

• Liker 3
Skrevet

Mine har full respekt for meg når jeg sover, de kommer å skal kose når de hører at jeg er våken og begynner å romstere i senga med mobil osv🥰 det er uansett når på døgnet jeg sover og hvor lenge jeg sover, de sover når jeg sover i senga med meg bare med god avstand 😛 Vet ikke hva det kommer av at de respekterer det så veldig, kanskje jeg har satt de på plass i søvne, vet jeg gjør mye rart når jeg sover 🙄🤷‍♀️ ellers er de bare utrolig lojale med meg 😅❤ de ligger å skal kose frem til jeg sovner, og når jeg sovner så legger de seg i fotenden. 

Anonymkode: 0d839...537

Skrevet

Kattene mine er likedan, sykt irriterende!

Anonymkode: 29faf...689

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aluminiumsfolie lagt ut foran døra, evt tapet opp på nedre del av døra. Så lar kattene døra være i fred.

Og naturligvis vet ikke dyr forskjell på helg og hverdag.

Anonymkode: 835fc...91b

Skrevet
34 minutter siden, Leo skrev:

Ingen av dyrene mine har noensinne gått på skole eller vært i fast arbeid så jeg vil anta at de heller ikke forstår konseptet med helg :ler:

Det de derimot ser ut til å ha fått med seg alle sammen er at når vekkerklokken ikke ringer så skal vi heller ikke stå opp. Trikset er egentlig bare å ignorere dem når du ikke har tenkt å stå opp og da vil de etter hvert oppfatte at det ikke er noe poeng i å mase så lenge vekkerklokken ikke har ringt. Gir du dem respons når de maser, så belønner du dem og da fortsetter de selvfølgelig. 

Det samme opplever jeg her. Ingen alarm, ingen mor å leke med 😼

Anonymkode: e5e9e...6bf

Skrevet

Mi skjønte det ikke når hun var lita, men så begynte jeg å dra henne under dyna og klø henne litt bak ørene når hun kom for vekke. Nå kommer hun kl 06.30 hver morgen for å legge seg med meg. Om alarmen går så poke'er hun meg til jeg setter meg opp. 

Anonymkode: 55520...3fe

Skrevet

Klokka kan kattene. Om det er vår klokkeregning er jo en annen sak, men mattider og leketider kan du stille klokka etter her hos meg i alle fall :ler: 

Anonymkode: 6fd8f...fc5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...