AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Dere som har hund som krever mye mosjon. Hvordan løser dere det i parforholdet med tur? Hvem går ''mest'' . Vi har begge en fysisk krevende jobb og er borte 8 timer hver dag. og hjemme venter en hund som krever god hjernetrim og mosjon hver dag. Jeg føler ofte at det faller seg naturlig at jeg går mest, uten at jeg vet hvorfor. Men jeg tror kanskje det er fordi jeg føler hele tiden at hunden fortjener bedre derfor strekker jeg til mitt ytterste for den. Et eksempel er at sambo mener det er ''godt nok'' når jeg mener det ikke er det. Jeg er dårlig på å formulere meg. men vil gjerne vite hvordan dere andre gjør det i hverdagen. Anonymkode: aace7...30f
Pinkpashion Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Vi har Border Collie, to barn og begge i full jobb. Med andre ord; en hektisk hverdag. Heldigvis er vår hund veldig tilpasset vårt liv med skikkelig dvalemodus på morgenen og formiddagen mens vi er på jobb, og de gangene jeg begynner sent og har prøvd å få henne på en morgentur har hun sett rart på meg 😂 På ettermiddagen er hun der vi er, men maser ikke spesielt etter noen form for aktivitet da, men vil være sammen med oss. På kvelden får hun seg en skikkelig god luftetur, enten sykler mannen med henne eller så går jeg en times tid. Vi bytter på det. Jeg trener mest på triks og agility med henne, mens mannen trener lydighet. De aller fleste hunder ville nok mer enn gjerne gått en ekstra kilometer om de fikk lov, tatt seg en skikkelig fjelltur flere ganger i uka etc. De fleste hunder ville ikke sagt nei om de fikk tilbudet. Men om hunden ikke viser tydelig behov for mer aktivitet eller ser ut til å mistrives, er det ingen grunn til å ha dårlig samvittighet. Vår beste venn vil alltid (i vårt hode) fortjene mer. 1
Fyreheart Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Jeg er slik som deg, og føler at hunden trenger og fortjener mer trim enn samboeren min, så da blir det naturlig til at jeg går mest tur med hunden. Nå for tiden er jeg student og jobber hjemmefra på kveldstid, så jeg går omtrent 2 timer tur med hunden mens samboeren min er på jobb, så tar han en kortere kveldstur. I perioder hvor vi begge har jobbet fulltid så har vi fordelt det slik at vi har blitt enige om en minimumslengde på alle turer som vi begge er fornøyde med, så tar en av oss morgenturen, den andre går tur rett etter jobb, så tar gjerne den som ikke har laget mat kveldstur. Totalt har det blitt omtrent 2-2,5 timer tur om dagen, noe vår hund er fornøyd med, så lenge han får litt lek og kos i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Jakthund. Deler ansvarer ca 50 / 50 uten at vi har diskutert det. Vi bor begge i sykkelavstand til jobb, så vi bytter på å sykle med hunden. Turer går vi gjerne sammen. Anonymkode: 94399...400
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Vi har en jakthund. Før følte jeg det som deg, og fordelingen var nok 80-20 på meg og samboer. Nå er det blitt bedre, og det er nok 50/50. Han er ofte på lengre turer i skog og mark for trening. Mens jeg ofte går lange "koseturer". Vi er ofte på tur sammen i helgene med ungene og hunden. Jeg jogger 1-3ganger i uka med han. Han tar han ofte med på småturer om han skal noe. Så det går opp i opp. Når man er to, så må begge ta ansvar. Hvis ikle blir det mer plikt en moro. Anonymkode: 0dc6f...b97
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Vi går alle turer sammen. Anonymkode: 9f5cf...0dd
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #7 Skrevet 16. september 2019 Jeg lufter morgen, barna etter skolen, jeg ettermiddag, mannen tar kvelden ☺️ Regner det ute så vil ikke han ut på tur. Han er verre en katta 😅 Anonymkode: 7c5e9...903
AnonymBruker Skrevet 16. september 2019 #8 Skrevet 16. september 2019 Kvinner har mer samvittighet enn menn som regel, dette går igjen i forhold. Anonymkode: 453a3...f77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå