AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Beklager om dette er under feil tema, flytt det gjerne. Jeg har en kjæreste som bor i USA og jeg ønsker derfor å flytte. Vi kan jo gifte oss, men skulle gjerne ha bodd sammen før vi blir gift, og derfor ser jeg etter et alternativ. Er det noen her som har fått visum for arbeid i USA? Jeg har høyere utdannelse (master) og flere år i arbeidslivet, jobber er det mange av etter LinkedIn å dømme, men jeg har ikke søkt siden jeg er usikker på hvordan det er med arbeidsvisum, og hvordan jeg bør gå fram. På forhånd takk for svar! Anonymkode: 7c719...47f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Reglene for green card er strenge. Hvis du skal få green card gjennom jobb, må du har svært spesiell og ettertraktet kompetanse. Du får ikke green card som ingeniør med greie arbeidsmuligheter. Tror nok du må gifte deg, ja. Anonymkode: 11fbb...7e6 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Eventuelt kan du jo få turistvisum og bo der for en kortere periode, da. Men da får du jo ikke jobbet. Anonymkode: 11fbb...7e6
Voyager Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Jeg kjenner flere norske venner som har fått Green Card gjennom greencard-lotteriet som hvert år gir ut mange tusen kort. Søknaden er stor og lang, men er man norsk har man absolutt gode muligheter. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 55 minutter siden, Voyager skrev: Jeg kjenner flere norske venner som har fått Green Card gjennom greencard-lotteriet som hvert år gir ut mange tusen kort. Søknaden er stor og lang, men er man norsk har man absolutt gode muligheter. Er ikke det svindel? Altså greencard-lotteriet. Anonymkode: 98ee7...53f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det svindel? Altså greencard-lotteriet. Anonymkode: 98ee7...53f Nei, det er i høyeste grad reelt: https://www.uscis.gov/greencard/diversity-visa Anonymkode: 8cae1...63a 4
Antoinette Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det svindel? Altså greencard-lotteriet. Anonymkode: 98ee7...53f Nei nå må du gi deg og undersøke litt før du uttaler deg.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, Antoinette skrev: Nei nå må du gi deg og undersøke litt før du uttaler deg. Jeg spurte. Så se å slapp av! Anonymkode: 98ee7...53f 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager om dette er under feil tema, flytt det gjerne. Jeg har en kjæreste som bor i USA og jeg ønsker derfor å flytte. Vi kan jo gifte oss, men skulle gjerne ha bodd sammen før vi blir gift, og derfor ser jeg etter et alternativ. Er det noen her som har fått visum for arbeid i USA? Jeg har høyere utdannelse (master) og flere år i arbeidslivet, jobber er det mange av etter LinkedIn å dømme, men jeg har ikke søkt siden jeg er usikker på hvordan det er med arbeidsvisum, og hvordan jeg bør gå fram. På forhånd takk for svar! Anonymkode: 7c719...47f Ta nå heller en telefon til Den Amerikanske ambasaden i Oslo, så får du seriøse svar. Anonymkode: 717a4...33e 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 Det er vel enklere og bedre for han å få opphold i Norge enn det er for deg å få opphold i USA, hvis du har inntekt og bolig som fyller kravene så er det enklere for han å flytte til Norge. Anonymkode: 489d4...b58
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå