Gå til innhold

Samboer skal reise hjem til foreldrene når jeg tar med eldste på tur..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og grunnen til at jeg har vært sååå mye alene med barna når han har vært på div turer i inn-og utland samt når han har frivillig dratt på lange kurs gjennom jobben. Det er ganske heftig å være alene med tre barn. 

Nå skal jeg og eldstemann en tur alene for å kose oss. Da sier samboer at han tar med minste barna og drar hjem til foreldrene. 

Men da er det jo svigermor som gjør alt, mens han jakter, slapper av og ligger i jacuzzien i timesvis. Han resignerer alltid når vi kommer dit. 

Jeg vil at han faktisk skal være hjemme med barna. Dette litt for at han kan lettere forstå hvorfor jeg blir sliten når han drar på sine turer.. Han kommer jo til å være med uthvilt enn noen gang om han drar til mammaen sin.. 

Anonymkode: 305ba...7ce

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er jo han som bestemmer hva han og barna skal når han har ansvaret? 

Anonymkode: 72e38...262

• Liker 39
Skrevet

Jeg skjønner på en måte poenget ditt, men du kan jo ikke bestemme hva han skal gjøre når han er alene med barna. Hvis han vil ta med barna og dra til foreldrene, så er jo det hans valg? Sikkert topp for barna å være på besøk med besteforeldrene også. 

Hvis han ikke forstår hvorfor du blir sliten når du har barna alene så er det noe dere må snakke om. Men du kan ikke bestemme at han skal være hjemme... 

Anonymkode: 552fe...4ed

• Liker 26
Skrevet

Du kan faktisk ikke styre han på den måten så lenge barna er godt ivaretatt. 

• Liker 6
Skrevet

Akkurat det samme gjør min mann hver gang jeg skal reise bort... irriterende! 

Moren gjør alt og de kommer hjem igjen med rene klær som svigermor har vasket før de skal hjem😳 Greit at det er deilig i blant, men føler det på samme måte som deg at de bare skyver ansvaret på andre. Tenker også at det er fin mulighet til å skape gode bånd når mammaen er borte. Men neida, mye enklere å dra hjem til foreldrene sine og lempe ungene på dem... 

Anonymkode: 8e606...069

• Liker 7
Skrevet

Han takler tydeligvis ikke å være alene med barna. Om du vil ha mer barnefri, må du tydeligvis gå fra han. 

Det er ofte det som må til for at fedre faktisk er alene med barna mer enn noen timer en ettermiddag. 

Anonymkode: ce197...6ac

• Liker 9
Skrevet

hahaha. mannen har det godt ja. 

Anonymkode: 1fe8e...704

Skrevet

Hvorfor reiser ikke du oftere uten barn?

Anonymkode: a8c46...f2d

• Liker 6
Skrevet

Så han forstår ikke at du blir sliten? Lurer på hvordan det kommer til uttrykk..

Skjønner deg veldig godt om han ikke viser en gang vilje til å forstå deg. Har du egentlig sagt at du vil han skal være hjemme, og hvorfor? 

Du kan jo ikke bestemme over ham, men jeg forstår ihvertfall godt hvordan du tenker. 

• Liker 1
Skrevet

Hva med å prate med svigermor, rett ut si at dere har litt problemer med tanke på at han ikke helt skjønner hvordan det er å være alene med barna, og at du skulle ønske at han denne ene gangen er det. Og at du tenker spesielt på hvordan ungene føler det, at det kan hjelpe veldig mye i forholdet mellom far og barn. Rett og slett få henne på laget ditt. 

Anonymkode: a28d1...bb1

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat det samme gjør min mann hver gang jeg skal reise bort... irriterende! 

Moren gjør alt og de kommer hjem igjen med rene klær som svigermor har vasket før de skal hjem😳 Greit at det er deilig i blant, men føler det på samme måte som deg at de bare skyver ansvaret på andre. Tenker også at det er fin mulighet til å skape gode bånd når mammaen er borte. Men neida, mye enklere å dra hjem til foreldrene sine og lempe ungene på dem... 

Det er jo du som valgte denne mannen, da. Og som tenkte at å få flere enn en unge var lurt når han ikke tok i sin del med nr 1. 

Jeg får ikke så mye sympati med damer som velger en udugelig slask og så kommer 10 år etter og sier at de er utslitt av å gjøre alt. Det er eget valg, det her. Du kunne valgt en partner som tok sin del. Det er det valget damer med en partner som er likeverdig hjemme har gjort.

Ts: du må bare prate med mannen din. Det kan du umulig være engstelig for, og det kan umulig være vrient å få han til å se saken fra din side. Å ha fått 3 unger med en mindreverdig partner er nemlig et så uansvarlig valg at jeg nekter å tiltro deg det.

Anonymkode: a636f...c93

• Liker 1
Skrevet

Huff, høres ut som en som flyttet rett fra mamma og inn til kjæresten. Koselig for ungene å dra til bestemor, men han blir jo ikke selvstendig av det. Tenker du må prøve å reise litt mer vekk. Like ofte som han. Han kan vel ikke reise til mor hver gang? Og har du moren din i nærheten, så ta deg en tur dit med ungene og få slappet litt av også. Få deg en fritidsaktivitet, så mannen din blir stuck hjemme en gang i uka. Også oppfølging av lekser osv. Ta svigermor med på jentetur en uke. Da sliter han 😂😂😂

Anonymkode: 18bf6...a1b

• Liker 3
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Så du vil at han skal få seg en lærepenge eller noe? 

Hvorfor deltar han ikke på lik linje med deg i hverdagen?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å prate med svigermor, rett ut si at dere har litt problemer med tanke på at han ikke helt skjønner hvordan det er å være alene med barna, og at du skulle ønske at han denne ene gangen er det. Og at du tenker spesielt på hvordan ungene føler det, at det kan hjelpe veldig mye i forholdet mellom far og barn. Rett og slett få henne på laget ditt. 

Anonymkode: a28d1...bb1

Nei dette synes jeg man skal prøve å løse uten å blande inn svigermor i diskusjonen. 

Ts, du må snakke med mannen din. Eventuelt med hjelp av utenforstående, for eksempel samlivsterapeut. 

• Liker 1
Skrevet

Dette her er typisk menn! 

Både venninners menn og min egen reiser hjem til mamma med en gang barnas mor skal være borte en kveld. 🙄

TS: Du kan selvsagt ikke styre hva mannen gjør når du er borte, men jeg forstår din irritasjon 😂

Her er jeg alene med barna i flere timer hver eneste ettermiddag (joda, mannen er på jobb, men det var faktisk hans valg å ta en jobb lenger fra hjemmet enn den han hadde fra før, og som resultat er jeg stuck med den kjipe jobben min nær hjemmet pga. henting og levering i barnehagen 🙄) og det irriterer meg litt at mannen ikke ser ut til å skjønne hver slitsomt det er å være alene med barna. For de få gangene jeg har begitt meg ut en kveld, eller behøver å sove ut litt en helg pga. våkenetter så styrter mannen rett til sin mor! 

Anonymkode: 1a711...860

• Liker 5
Skrevet

Hehe, jeg er mann og det er nettopp det jeg gjør også. Så fort fruen er borte en dag eller to er det rett hjem til modern! Deilig å kunne slappe av mens barna får kvalitetstid med besteforeldrene. 

Anonymkode: 98358...e0b

• Liker 2
Skrevet

Skjønner deg veldig godt. Hadde reist bort en helg du vet svigers er opptatt. 

Anonymkode: bce8c...655

Skrevet

Kan du ikke ta med deg svigermor og finne på noe en dag, uten barna? Da har han vel ikke noe valg? 😜

Anonymkode: 2e510...c37

• Liker 1
Skrevet

Helt ærlig liker jeg bedre når mannen er der enn alene hjemme med barna. Svigermor er veldig aktiv med barna mens mannen min plasserer dem mye foran tv og sover halve dagen. 

Anonymkode: e9e32...ea0

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som valgte denne mannen, da. Og som tenkte at å få flere enn en unge var lurt når han ikke tok i sin del med nr 1. 

Jeg får ikke så mye sympati med damer som velger en udugelig slask og så kommer 10 år etter og sier at de er utslitt av å gjøre alt. Det er eget valg, det her. Du kunne valgt en partner som tok sin del. Det er det valget damer med en partner som er likeverdig hjemme har gjort.

Ts: du må bare prate med mannen din. Det kan du umulig være engstelig for, og det kan umulig være vrient å få han til å se saken fra din side. Å ha fått 3 unger med en mindreverdig partner er nemlig et så uansvarlig valg at jeg nekter å tiltro deg det.

Anonymkode: a636f...c93

Han tar jo en del med barna i hverdagen , men med engang jeg skal bort en natt eller to løper han hjem til mammaen sin. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...