Gå til innhold

Gravid etter å hoppe av i svingen????

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen hoppet av i svingen for noen uker siden, etter å ha googlet det så konkluderte jeg med at sjangsen for graviditet var liten og det var en ganske sikker metode, så har ikke tenktnoe mer over det. Vi bruker vanligvis alltid kondom. 

Skulle hatt mensen i går, og istedenfor å blø vanlig så kom det bare litt brunt utvannet blod, og dette har ikke tatt seg opp..

Jeg får også bølger med kvalme gjennom dagen...

Hvor stor en sjangsen for graviditet ?? Jeg har jo blødd litt, men kun bittelite, noe som er meget uvanlig. 

Skal kjøpe en test i morgen, men klarer ikke slutte å tenke på det.....:(

Anonymkode: 2c4c2...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjansen for graviditet er selvsagt stor når man ikke bruker prevensjon. Du kan da ikke seriøst mene at du trodde "hoppe av i svingen" er en prevensjonsmetode? Det er vel snarere en graviditetsmetode. 

Anonymkode: 5160f...2b8

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om sjansen er mindre enn ved vanlig samleie, så er det fortsatt større sjanse for å bli gravid enn ved bruk av prevensjon. 

Anonymkode: e0095...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme deg, men jeg hadde brun utflod rundt da jeg skulle hatt mensen begge gangene jeg var gravid. Det kan selvfølgelig hende mensen bare er forsinket, men iom at dere hadde ubeskyttet sex noen uker før forventet mens er det absolutt mulig du er gravid. 

Anonymkode: 5d90d...a39

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen for graviditet er selvsagt stor når man ikke bruker prevensjon. Du kan da ikke seriøst mene at du trodde "hoppe av i svingen" er en prevensjonsmetode? Det er vel snarere en graviditetsmetode. 

Anonymkode: 5160f...2b8

Vårt forsøk viser at forsatsen ikke inneholder sædceller, konkluderer hun.

Dette betyr at flertallet ikke blir gravide ved riktig bruk av metoden.

– Avbrutt samleie er altså en rimelig sikker prevansjonsmetode. Studier har vist at bare fire av hundre par blir gravide i løpet av et år. Mot to av hundre par som blir gravide ved bruk av kondom, sier Jansrud.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vårt forsøk viser at forsatsen ikke inneholder sædceller, konkluderer hun.

Dette betyr at flertallet ikke blir gravide ved riktig bruk av metoden.

– Avbrutt samleie er altså en rimelig sikker prevansjonsmetode. Studier har vist at bare fire av hundre par blir gravide i løpet av et år. Mot to av hundre par som blir gravide ved bruk av kondom, sier Jansrud.

Videre forskning har vist at enkelte menn har sædceller i forsatsen, andre menn har ikke. Dermed er det litt risky å bare satse på at mannen ikke har det. 

Anonymkode: 54600...7ab

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke gravid av å hoppe av i svingen👌

Anonymkode: 776e8...df2

Jo da, det kan du. Blir veldig overrasket over hvor lite folk vet. Sædceller kan komme ut før sædavgang.

Anonymkode: 48878...f26

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen hoppet av i svingen for noen uker siden, etter å ha googlet det så konkluderte jeg med at sjangsen for graviditet var liten og det var en ganske sikker metode, så har ikke tenktnoe mer over det. Vi bruker vanligvis alltid kondom. 

Skulle hatt mensen i går, og istedenfor å blø vanlig så kom det bare litt brunt utvannet blod, og dette har ikke tatt seg opp..

Jeg får også bølger med kvalme gjennom dagen...

Hvor stor en sjangsen for graviditet ?? Jeg har jo blødd litt, men kun bittelite, noe som er meget uvanlig. 

Skal kjøpe en test i morgen, men klarer ikke slutte å tenke på det.....:(

Dra på et apotek som har søndagsåpent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke gravid av å hoppe av i svingen👌

Så klart kan man bli gravid av å hoppe av i svingen. Herlighet så lite folk vet 😅

Anonymkode: b6efe...f60

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk bruker noe så usikkert som «prevensjon» irriterer meg litt når vedkommende faktisk IKKE ønsker barn. Men ja for all del, vi har jo abort for de som ønsker. Synes bare det blir feil å misbruke det... 

Ingenting imot abort for de som har vært uheldig og ønsker det, men å være så pottetett å uforsiktig for å så bruke abort som backup er provoserende. Ta litt ansvar. 

Anonymkode: 4d94b...6ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så klart kan man bli gravid av å hoppe av i svingen. Herlighet så lite folk vet 😅

Det var sånn jeg ble gravid, vi skulle egentlig vente litt pga «riktig årstid» osv (mine teite kontrollvaner) og jeg ville ikke risikere den ettereffekten (slite med å bli gravid så så lang tid etterpå) av ppillene så jeg sluttet og skulle være klar og fertil til vi skulle begynne, og imens tok vi hoppe av i svingen. Selv om begge visste det var veldig usikkert, men vi skulle jo uansett prøve på det, så om det skjedde så skjedde det 😊 Og det skjedde! Det tok dog 8 mnd før jeg ble gravid av det, men preggo ble jeg av hoppe av i svingen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At folk bruker noe så usikkert som «prevensjon» irriterer meg litt når vedkommende faktisk IKKE ønsker barn. Men ja for all del, vi har jo abort for de som ønsker. Synes bare det blir feil å misbruke det... 

Ingenting imot abort for de som har vært uheldig og ønsker det, men å være så pottetett å uforsiktig for å så bruke abort som backup er provoserende. Ta litt ansvar. 

Hvem har sagt at jeg hadde tatt abort? 

Vi er et godt gift ektepar i 30 årene som har en 2 åring fra før, vi hadde bare tenkt å vente litt til før vi før vi skulle begynne å prøve på nestemann .  Men hadde selvfølgelig ikke tatt abort. 

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Ok, så KAN det være en liten sjanse for å bli gravid ved å hoppe av i svingen...

Men hvis man gjør dette 1 gang i løpet av en mnd så er det jo totalt en liten sjanse for å bli gravid....

det er jo mange som har ubeskyttet sex en gang uten å bli gravid...  

Jeg har bestilt en gravidets test på nettet nå, får vente å se. Kanskje mensen kommer først. Er bare så sykt kvalm 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her!

Ok, så KAN det være en liten sjanse for å bli gravid ved å hoppe av i svingen...

Men hvis man gjør dette 1 gang i løpet av en mnd så er det jo totalt en liten sjanse for å bli gravid....

det er jo mange som har ubeskyttet sex en gang uten å bli gravid...  

Jeg har bestilt en gravidets test på nettet nå, får vente å se. Kanskje mensen kommer først. Er bare så sykt kvalm 

Sjansen er kanskje mindre, men et tips hvis du faktisk ikke ønsker å bli gravid, er rett og slett å bruke prevensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjansen er kanskje mindre, men et tips hvis du faktisk ikke ønsker å bli gravid, er rett og slett å bruke prevensjon.

Herregud, jeg vet jo det. Dette var altså en gang ting gikk litt fort. 

Vi bruker alltid kondom ellers

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo da, det kan du. Blir veldig overrasket over hvor lite folk vet. Sædceller kan komme ut før sædavgang.

Jaha, jeg er dame på 46 som har benyttet metoden lenge og har planlagte barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha, jeg er dame på 46 som har benyttet metoden lenge og har planlagte barn.

Jaha, men da så. Folkens, hun er faktisk 46 år og har kun blitt planlagt gravid! Spre nyheten, å hoppe av i svingen er 100% trygt, det har dame på 46 år sagt 😂

Du gjorde ikke akkurat deg selv en tjeneste med dette svaret 🙈

Anonymkode: 7d989...d34

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...