Gå til innhold

Søster som sier at jeg ikke får til noe.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i tidlig 30 årene, med alt på stell. Lederstilling, egen bolig og samboer. Men min søster sier hele tiden at jeg ikke får til noe. Skal jeg ut å reise så spør hun om det er så lurt, om jeg takler det, jeg har reist mye! Mer enn henne. Nå skal jeg ha barn, hun har to fra før. Men hun sier at jeg ikke kommer til å klare det, og om mannen min kommer til å takle det. Mannen min er sykepleier og har god barnetekke. Han er flink i hjemmet og jeg føler meg helt trygg med han. Tror min søster går rundt og so er slik om meg til andre... Hva gjør jeg? 

Anonymkode: ec704...242

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enten tar du ett oppgjør, med de konsekvenser det kan få. Eller så hever du deg over det og tenker at folk gjennomskuer henne. Handlinger sier tross alt mer enn ord. 

Anonymkode: 62d9b...31d

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som hun er sjalu på deg.

Anonymkode: 6aabe...639

• Liker 6
Skrevet

Bare si «kommer til å takle det bedre enn deg, som med alt annet» :)

• Liker 1
Skrevet

Ignorer henne. Og for all del, IKKE tro på det hun sier, hun er åpenbart ute etter å bryte deg ned. 

Sånne mennesker er det best å holde på avstand. Om du må omgås henne, la være å dele fra livet ditt, hold alt prat på et overfladisk nivå.

Anonymkode: 07b84...4b2

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i tidlig 30 årene, med alt på stell. Lederstilling, egen bolig og samboer. Men min søster sier hele tiden at jeg ikke får til noe. Skal jeg ut å reise så spør hun om det er så lurt, om jeg takler det, jeg har reist mye! Mer enn henne. Nå skal jeg ha barn, hun har to fra før. Men hun sier at jeg ikke kommer til å klare det, og om mannen min kommer til å takle det. Mannen min er sykepleier og har god barnetekke. Han er flink i hjemmet og jeg føler meg helt trygg med han. Tror min søster går rundt og so er slik om meg til andre... Hva gjør jeg? 

"Du, hør her. Nå er jeg skikkelig lei av at du alltid skal snakke meg ned og tvile på om jeg kommer til å klare ting her livet. Jeg har jo klart meg ypperlig til nå, så du har ingen ting å bekymre deg for. Jeg er helt sikker på at langt mindre kapable folk enn meg og mannen min har klart å både få barn oppdra dem. Jeg blir veldig lei meg når du hele tiden skal antyde at jeg ikke får til noe. Jeg er glad i deg, men dette finner jeg meg ikke i". 

Det høres jo ut som hun kanskje føler seg litt underlegen og sjalu på det du har fått til, og prøver å hevde seg? Særlig nå som du skal få barn og det er noe hun har fra før, så vil hun liksom vise at "hun har overtaket på å være forelder" og at hun er flinkest til det?

Jeg vet ikke. Jeg tror jo folk normalt sett gjennomskuer slike folk. Hvis en venninne av meg plutselig sa "Jeg tror faktisk søsteren min ikke kommer til å takle å få barn altså, de kommer ikke til å klare det", og jeg visste at søsteren var voksen og med livet på stell - så hadde jeg jo tenkt at venninnen min var ganske sprø. Folk får jo barn hele tiden, og langt fra alle har alt på stell. Går som regel bra med dem likevel. Samme med reiser og. Folk reiser jo også hele tiden. Det er liksom en ting de aller, aller fleste "får til".

Anonymkode: 14a69...f54

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Bare si «kommer til å takle det bedre enn deg, som med alt annet» :)

Denne. Hun er veldig frekk not deg, ta igjen. 

Anonymkode: 8a55d...bd0

• Liker 1
Skrevet

Spør henne hvorfor det er så viktig for henne å trykke deg ned. 

Anonymkode: ac8f0...0d2

• Liker 3
Skrevet

Oi, jeg lurer litt på hva som er bakgrunnen for at hun snakker så nedsettende til deg. Det her høres jo ikke bra ut i det hele tatt, og det er jo heller ikke innenfor dersom du hadde vært dårligere stilt enn du er. 

Anonymkode: b6bda...01c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som hun er sjalu på deg.

Anonymkode: 6aabe...639

Hun har ingen grunn til å være sjalu, hun er ressursfull og har jo alt på stell selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...