Gå til innhold

Sunn pålegg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har begynt å trene og vil gjerne ned i vekt. Men jeg lurte på hvilke pålegg som er sunt? Fram til nå så har jeg spist lettere norvegia, men ost er visst ikke sunt det. Jeg liker ikke fisk så det spiser jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Kokt skinke har veldig lite fett, og pålegg av hvitt kjøtt er å foretrekke.

Det finnes jo også mange smøreoster som har redusert fettinnhold.

Cottage Cheese er også magert.

Ellers kan man i utgangspunktet spise alle typer pålegg, bare man ikke tar så mye av det! :wink:

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Grønnsaker er godt og sunt!

Hva med å finhakke agurk, tomat, paprika og urter og ha som pålegg?

Ellers er vel leverpostei noe av det sunneste du kan spise? (Tar jeg helt feil nå?)

Gjest Gjesta
Skrevet

Leverpostei er sunt det, men det har høyt fettinnhold.

Gjest Gjesta
Skrevet

Husk at ting kan være sunne uten at de er slankende. Som for eksempel leverpostei, laks, makrell i tomat...Fete fiskeslag inneholder omega 3, som er veldig sunt, og som de fleste bør få i seg mer av. Fete oster, derimot, inneholder bare unyttig mettet fett, som man bør kutte ned på. Egentlig gjelder dette også leverpostei. Derimot inneholder denne en del jern.

Gjest gjest1
Skrevet

Tenk også på hva slags brød du spiser.

Ingers rugbrød eller brødet til Fedon Lindberg er å anbefale dersom du vil ned i vekt. Det metter, inneholder ikke vanlig hvitt hvetemel og er stint av fiber som er veldig viktig.

Skrevet

Egg, makrell i tomat (sunt fett), cottage cheese (du kan lage et godt og sunt pålegg om du blander dette med kokt skinke, paprika, hakket egg, urter o.l.), rent kjøtt (gjerne kylling), grønnsaker.

Skrevet

Hvis du vil ned i vekt, er det viktig å få i seg masse proteiner og fiber. Spis magert, rent kjøtt, tunfisk, cottage cheese, lettost, makrell i tomat, lettere leverpostei osv på grov brødskive/knekkebrød, og pynt med masse grønt.

Skrevet

Mitt beste tips er å lage fristende brødskiver med masse salat og grønnsaker, og litt magert kjøttpålegg. Hvis slankematen ikke er så trist så blir ihvertfall jeg mindre fristet til å spise andre mindre sunne ting etterpå.

Skrevet

Et veldig sunt og godt pålegg er most avokado med sitronsaft, litt salt og pepper. Jeg pleier å spise det med tomatbåter på. Avokado inneholder som de fleste vet endel fett, men det er det sunneste og mest riktig sammensatte fettet man kan tenke seg, og på kjøpet får man mengder av proteiner, vitaminer og mineraler. Dessuten gir avokado en behagelig metthetsfølelse.

Gjest ingelilll
Skrevet

vil bare bemerke at makrell i tomat inneholder sukker, noe som er uheldig for oss som prøver å unngå slikt.... hvorfor i alle dager må de putte sukker i alt mulig??? :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...