AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Skrevet 15. september 2019 Jeg og min mann oppsummering av uka og av uka før der. Da kom vi frem at vi lever et hjem det ikke finnes krangel eller spetakel. Vi kunne ikke huske når det. Så da lurer jeg på hvor mange av dere har det på samme måten som oss? Anonymkode: 0d754...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Jeg og min ex-mann levde i et hjem helt uten krangel og spetakkel. Det betydde likevel ikke at vi hadde det godt i forholdet. Vi er nå skilt, og skilsmissen foregikk helt uten krangel den også. Anonymkode: ab9df...f90 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Vi har diskusjoner, men det utarter seg ikke til krangler. Er det noe som irriterer sier vi det med en gang før det blir ett stort tema. Anonymkode: 74b05...7b6 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Mannen min og jeg har vært sammen i tjue år og har aldri kranglet. Vi har knapt vært uenige om noe. Tips til ts: les gjennom overskrift og innlegget før du poster Anonymkode: 51c8e...a60 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Samboer og jeg har vært sammen i snart 15 år og krangler svært sjelden. Vi er rett og slett ikke typen til det. Har vi en uenighet så prater vi om det. Vi har et svært bra forhold. Anonymkode: 68850...e6b 1
^littletoomuch Skrevet 15. september 2019 #6 Skrevet 15. september 2019 Vi har vært sammen i over 13 år. Har hatt et par diskusjoner, men det var nok helt i starten når vi var i 20- årene Lite kranKel på oss 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #7 Skrevet 15. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tips til ts: les gjennom overskrift og innlegget før du poster Anonymkode: 51c8e...a60 Er det et stort problem for deg dette? Håper du er mer korrekt du når du skriver....for du gjør vel ikke noe feil... Anonymkode: 0d754...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #8 Skrevet 15. september 2019 Vi krangler nesten aldri. Vi er glad i å diskutere, men det blir ikke krangel ut av det 😛 Lite spetakkel her i huset, men vi er ganske rolige og avbalanserte av oss, har et veldig godt forhold 😊 har fått rolige og avbalanserte barn og 😂 Anonymkode: 0a640...a6a
sirenas Skrevet 15. september 2019 #9 Skrevet 15. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et stort problem for deg dette? Håper du er mer korrekt du når du skriver....for du gjør vel ikke noe feil... Anonymkode: 0d754...61d Krenket? 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #10 Skrevet 15. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen min og jeg har vært sammen i tjue år og har aldri kranglet. Vi har knapt vært uenige om noe. Tips til ts: les gjennom overskrift og innlegget før du poster Anonymkode: 51c8e...a60 Det høres jo egentlig ganske kjedelig ut. Litt flatt på en måte... Anonymkode: b800e...d8a 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #11 Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg og min mann oppsummering av uka og av uka før der. Da kom vi frem at vi lever et hjem det ikke finnes krangel eller spetakel. Vi kunne ikke huske når det. Så da lurer jeg på hvor mange av dere har det på samme måten som oss? Anonymkode: 0d754...61d Dette skal du få meg til å tro er virkeligheten! Om dere aldri krangler eller lager det du omtaler som spetakkel, så er dere enten ett gammelt ektepar som er enige om alt fordi dere er redde for å være uenige, eller ett par der den ene må bite i seg nederlag eller gir seg raskt for å unngå uenighet, diskusjoner eller krangling. Den som da biter i seg uenigheten for å unngå krangel, uenighet eller diskusjon er da en tikkende bombe fordi en dag må hen lette på det indre trykket. Men ordbruken din gir rom for diskusjon rundt hva du mener med ordbruken krangeling, mener med spetakkel ol. Hvor uenig er man når to mennesker har ulik menig? Hvor heftig kan noen diskutere, krangle om noe de virkelig ikke er enige om? Og hvor høyt lydnivå må du ha for at noe skal kunne omtales som spetakkel? Anonymkode: 64b7a...a92 5
mammahjarte Skrevet 15. september 2019 #12 Skrevet 15. september 2019 Vi har det veldig fint. Litt diskutering innimellom, stort sett om husarbeid. Fort ferdig, stikke ikkje djupt. Kan ikkje huska mange store krangler, eit par gjennom mange mange år.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #13 Skrevet 15. september 2019 Krangler en gang i blant, men ikke så mye at det blir rabalder Tror det er sunt å være uenige i blant - så lenge det ikke blir for mye, så klart. Tror hverken aldri krangel eller alltid krangel er bra. Anonymkode: 01df0...98c
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #14 Skrevet 15. september 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et stort problem for deg dette? Håper du er mer korrekt du når du skriver....for du gjør vel ikke noe feil... Anonymkode: 0d754...61d Her viser vel ts sitt sanne jeg? Denne typen måter å kommunisere på gjør at folk som ikke liker konflikt/uenighet trekker seg ut fordi ts passer på å kommunisere at hun har rett. Stakkers den andre parten i dette forholdet. At de ikke krangler eller lager spetakkel, ja, det ville jeg hatt mannen hennes sin versjon av i en fortrolig samtale rundt. Anonymkode: 64b7a...a92 6
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #15 Skrevet 15. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et stort problem for deg dette? Håper du er mer korrekt du når du skriver....for du gjør vel ikke noe feil... Anonymkode: 0d754...61d Nå skjønner jeg hvorfor dere aldri krangler. Du bruker en passiv-aggressiv tilnærming når du kommer til kort. Mitt tips til deg: din fremgangsmåte er svært usunn. Du må jobbe med måten du kommuniserer på. Hvis du tror målet er å unngå krangel har du misforstått. Målet er å kommunisere på en fornuftig måte. Noe du ikke gjør her. Anonymkode: b800e...d8a 4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #16 Skrevet 15. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her viser vel ts sitt sanne jeg? Denne typen måter å kommunisere på gjør at folk som ikke liker konflikt/uenighet trekker seg ut fordi ts passer på å kommunisere at hun har rett. Stakkers den andre parten i dette forholdet. At de ikke krangler eller lager spetakkel, ja, det ville jeg hatt mannen hennes sin versjon av i en fortrolig samtale rundt. Anonymkode: 64b7a...a92 Det må vel være bra at folk ikke har så store konflikter/uenighetene i livet. Hvorfor skal en på død og liv ha konflikter i samlivet. Det er mange som må lage rabalder om det bare er skum på såpa på badet... jeg fatter ikke at folk klarer det... Anonymkode: 0d754...61d
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #17 Skrevet 15. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det må vel være bra at folk ikke har så store konflikter/uenighetene i livet. Hvorfor skal en på død og liv ha konflikter i samlivet. Det er mange som må lage rabalder om det bare er skum på såpa på badet... jeg fatter ikke at folk klarer det... Anonymkode: 0d754...61d Du har misforstått. Det er ingen «som på død og liv må ha konflikter i samlivet». Det er noe du har funnet på for å sette deg selv i et bedre lys. Målet er at man skal kunne snakke om uenigheter på en konstruktiv måte. Hvis årsaken til at man ikke krangler er at en av partene ikke tør å ta opp ting er det ikke et sunt forhold. Eller hvis fraværet av krangling skyldes at konflikter feies under teppet, eller at man heller har stilltiende stillingskrig (passiv-aggressiv), er det heller ikke noe sunt forhold. Anonymkode: b800e...d8a 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #18 Skrevet 15. september 2019 På 15 år har vi aldri kranglet. Var irritert på han en gang fordi han ikke hadde kjøpt nudler (var gravid) 😄 ingen av oss ser meningen med det. Man vet aldri når siste dag kommer.. Anonymkode: ffa2e...9aa
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #19 Skrevet 15. september 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det et stort problem for deg dette? Håper du er mer korrekt du når du skriver....for du gjør vel ikke noe feil... Anonymkode: 0d754...61d Ikke bare overskrift, men første kommentar fra ts også ++ . Fremstår også litt agressiv Anonymkode: 2360d...e13 2
Example Skrevet 16. september 2019 #20 Skrevet 16. september 2019 Fortsatt tilgode å krangle med min samboer, etter mange år sammen. Diskutere gjør vi, men vi prøver å ta det sivilisert, og før det blir for ille. Når jeg hører folk krangle så busta fyker ukentlig, lurer jeg hvorfor de i det hele tatt er sammen. Men så er det vel også det man kaller spenning i forholdet? Min samboer har flere venninner som holder på sånn. Det er utrolig hvordan små bagateller blir til store krangler. Personlig tror jeg en del av disse ønsker det, og kjeder seg om det ikke krangles litt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå