Gå til innhold

Hunden til naboen rømte, allikevel går ikke naboen tur..

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)

Hunden stakk av, og var borte i mange timer. Allikevel slipper naboen hunden ut døra i dag, uten bånd. De går aldri tur med hunden. 

Jeg har sagt at det er båndtvang i denne kommunen hele året. Fremdeles tar de ikke å lufter hunden i bånd. De har heller ikke inngjerdet hage. 50 meter borti veien, er det 50 sone, hunden kan bli påkjørt. Og til sist: hunden løper bort til andre hunder og hopper på folk, for å hilse. 

Jeg har sagt ifra til eierene/naboen, hva annet kan jeg gjøre for at de skjerper seg? Jeg tenker på hundens beste, og andre dyr/mennesker i nabolaget. Det er en stor hund Berner Sennen. 

Hva hadde dere gjort? Er lei av å bli forfulgt og hoppet på. Har hund selv, som er livredd nabohunden. 

Endret av #Rasshøl
Endret overskriften.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meld fra til dyrevernet? De kan komme på tilsyn. 

Anonymkode: 7dc7b...132

• Liker 4
Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Meld fra til dyrevernet? De kan komme på tilsyn. 

Dyrevernet? Er det det samme som Mattilsynet? Det finnes ikke dyrevern/dyrepoliti, her. 

Skrevet
Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

Dyrevernet? Er det det samme som Mattilsynet? Det finnes ikke dyrevern/dyrepoliti, her. 

Mattilsynet ja. Kan melde bekymringsmelding. 

• Liker 4
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Mattilsynet ja. Kan melde bekymringsmelding. 

Kan ringe dit i morgen. 

Hva kan de gjøre? Kreve at naboen, gjerder inn tomta? 

Skrevet

Mattilsynet kan ikke gjøre noe med dette så lenge hunden har det bra. Men politiet er rette instans for brudd på båndtvangen. Kan straffes med bot.

Anonymkode: ccb57...c98

• Liker 10
Skrevet

Du kan også ringe politiet om løs hund.

Og overskriften er lity misvisende, høres ut som hunden har dødd og det er trist :P

Anonymkode: 26deb...16b

• Liker 6
Skrevet
10 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Hunden stakk av, og var borte i mange timer. Allikevel slipper naboen hunden ut døra i dag, uten bånd. De går aldri tur med hunden. 

Jeg har sagt at det er båndtvang i denne kommunen hele året. Fremdeles tar de ikke å lufter hunden i bånd. De har heller ikke inngjerdet hage. 50 meter borti veien, er det 50 sone, hunden kan bli påkjørt. Og til sist: hunden løper bort til andre hunder og hopper på folk, for å hilse. 

Jeg har sagt ifra til eierene/naboen, hva annet kan jeg gjøre for at de skjerper seg? Jeg tenker på hundens beste, og andre dyr/mennesker i nabolaget. Det er en stor hund Berner Sennen. 

Hva hadde dere gjort? Er lei av å bli forfulgt og hoppet på. Har hund selv, som er livredd nabohunden. 

Neste gang den løper løs så tar du den med deg og levere den til politiet. Du kan også filme hunden over tid når den er løs og lufter seg selv. Da har du god dokumentasjon om at de ikke overholder båndtvang og står sterkt i en anmeldelse.

Anonymkode: 8883f...bf9

• Liker 5
Skrevet
15 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Åh så dumme eiere, skjønner godt at hunden forsvinner når den aldri blir gått tur med 

• Liker 1
Gjest #Rasshøl
Skrevet

Neste gang den løper løs så tar du den med deg og levere den til politiet. Du kan også filme hunden over tid når den er løs og lufter seg selv. Da har du god dokumentasjon om at de ikke overholder båndtvang og står sterkt i en anmeldelse.

Anonymkode: 8883f...bf9

Det skjer hver eneste dag. 

Er det lovlig, å filme den? 

Jeg bor 500m fra politistasjonen. Kan jeg ta et bånd på hunden, og gå bort med den? Kan ikke jeg bli anmeldt for bortføring/stjeling av hunden da? 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
Akkurat nå, WhiteSwan skrev:

Åh så dumme eiere, skjønner godt at hunden forsvinner når den aldri blir gått tur med 

Den blir jo rastløs. 

Skrevet

Du ringer politiet, ikke dyrevernet, ikke mattilsynet heller tror jeg, men politi og anmelder det. Du kan ta med deg hunden til politiet, si at du TROR den tilhører Sånn og sånn nabo, jeg tipper naboen blir noe stresset om hunden blir levert tilbake av en uniformert politibetjent. ;)

Anonymkode: 3fe1f...547

• Liker 2
Gjest #Rasshøl
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan også ringe politiet om løs hund.

Og overskriften er lity misvisende, høres ut som hunden har dødd og det er trist :P

Anonymkode: 26deb...16b

Ok. 

Endret overskriften. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ringer politiet, ikke dyrevernet, ikke mattilsynet heller tror jeg, men politi og anmelder det. Du kan ta med deg hunden til politiet, si at du TROR den tilhører Sånn og sånn nabo, jeg tipper naboen blir noe stresset om hunden blir levert tilbake av en uniformert politibetjent. ;)

Jeg vet jo hvilken nabo som eier hunden, de bor rett ved siden av meg. Jeg ringer i morgen, kontoret er stengt i dag. 

Skrevet
Akkurat nå, #Rasshøl skrev:

Jeg vet jo hvilken nabo som eier hunden, de bor rett ved siden av meg. Jeg ringer i morgen, kontoret er stengt i dag. 

Hvis du sier du VET så ber de deg gå dit selv og Skriver et notat på det, dette har jeg vært gjennom selv. Hvis politistasjonen er knappe 500 meter nedi veien så leverer de den nok selv om du sier du tror det er deres, eller de ringer naboen og spør om de har en sånn og sånn hund. 

• Liker 2
Gjest #Rasshøl
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du sier du VET så ber de deg gå dit selv og Skriver et notat på det, dette har jeg vært gjennom selv. Hvis politistasjonen er knappe 500 meter nedi veien så leverer de den nok selv om du sier du tror det er deres, eller de ringer naboen og spør om de har en sånn og sånn hund. 

Jeg tenker at det blir for dumt å late som at jeg ikke vet hvor den bor. 

Skrevet
4 minutter siden, #Rasshøl skrev:

Jeg tenker at det blir for dumt å late som at jeg ikke vet hvor den bor. 

Da gjør du ikke det, gjør det som føles riktig. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da gjør du ikke det, gjør det som føles riktig. 

😊 Jeg ringer først og fremst i morgen, og spør hva jeg bør/kan/skal gjøre. Er bekymret for hunden, og samtidlig lei av at den løper løs. 

Endret av #Rasshøl
Skrevet

Hvem tar seg av hittehunder der du bor? (Her er det f.eks Falck). Neste gang det skjer,få tak i hunden og lever den dit. Eier må betale gebyr for å hente den ut. Skjer dette noen ganger så skal du se det blir slutt på å slippe hunden ut døra. Makter de ikke å lufte bikkja si på vanlig vis så får de heller overveie å omplassere den til noen som kan ta seg bedre av den. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...