Gå til innhold

Erfaring med barn og feber over en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 4 år. Vi har vært hos lege, de gjør ingen funn og sier "virus". Det er jo supert, men hvor lenge kan jeg anta at det vil vare? Feberen har vært opp mot 40,9 men går betydelig  ned med Nurofen. Allmenntilstand er god etter forholdene. Hoster en del, spesielt når feberen stiger.

Vi kommer til å oppsøke lege igjen etterhvert i morgen eller tirsdag, men jeg ønsker gjerne å høre fra andre om dere har opplevd lignende. 

Kan vi håpe det går over snart? 🙏

Anonymkode: dcaba...e8d

Skrevet

Vår hadde også feber ganske lenge, dro til legen etter 4 dager, ble sendt til sykehus, de gjorde sjekker, men konkluderte med virus. Hun er "aldri" syk, derfor dro vi til legen når det varte såpass lenge. Varte i en uke ca, nå har hun hatt feber på natt og dag og hadde oppimot en uke med sykdom og hoster fortsatt. Ble konkludert med virus. :)

Anonymkode: 4c856...7d0

Skrevet

Det går noe her nå, hvor voksne har vært borte fra jobb en uke med feber. Varer og varer. Gikk over av seg selv. Men fint at du får lege til å følge opp jevnlig.

Anonymkode: fef22...165

Skrevet

Ikke så lett å si hvor lenge det vil vare, men det kommer jo til å gå over. 7-10 dager kan det jo vare. 

Så lenge feberen går ned og allmentilstanden er bra er det jo ingen grunn til å kontakte lege. Særlig når barnet har vært syk i over en uke, da er jo barnet uansett på vei til å bli frisk så legen kan jo ikke gjøre noe uansett. 

Jeg følger barnets allmenntilstand, selvsagt er de slappe og sure når de er syke, men om de kan gi god respons, god øyekontakt, le litt og spise og drikke litt ser jeg ingen grunn til å kontakte lege. 

Anonymkode: edad0...c67

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Allmenntilstanden er viktigere enn feberen. Små barn tåler høyere feber enn voksne. Så lenge ungen får i seg nok væske så er det ikke så farlig.

Men om barnet blir dehydrert kan det fort bli kritisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...