Gå til innhold

Til deg som har hatt celleforandringer eller livmorhalskreft

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ta her med siste nytt... 

Jeg var jo på Volvat for 3 uker siden ca og tok celleprøve. Svaret på den var at de ikke kunne lese av svar på den siden jeg hadde første mensdag da den ble tatt. Derfor skal jeg ta ny i morgen. Ikke bare ny men de må ta en biopsi stod det. 

Men! 

Det sto også at jeg har hpv 16!  Derfor de vil ta biopsi kanskje? 

Polyppen hun fjernet var godartet. 

Så nå er det på n igjen med bekymringer. 

Har ikke vært i røntgen ennå. 

Anonymkode: c9d6d...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det ventetiden...

Prøv så godt du kan å tenke positivt ❤️

Anonymkode: 33c7f...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Jeg frykter det aller verste. Men man kan ikke ta sorgen på forskudd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg frykter det aller verste. Men man kan ikke ta sorgen på forskudd 

Har du fortsatt smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du fortsatt smerter?

Ja 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. På sykehuset tok de ultralyd. Så ble jeg avfeid med at alt var i skjønneste orden. Følte meg som en idiot! Legen var litt irritert, som at jeg var hypokonder eller sånn😥

Det er på Volvat at de tok hpv test og gjør en ordentlig og grundig undersøkelse. 

Gynekologen min der er så flink. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. På sykehuset tok de ultralyd. Så ble jeg avfeid med at alt var i skjønneste orden. Følte meg som en idiot! Legen var litt irritert, som at jeg var hypokonder eller sånn😥

Det er på Volvat at de tok hpv test og gjør en ordentlig og grundig undersøkelse. 

Gynekologen min der er så flink. 

Har tenkt på deg. Ikke først og fremst fordi jeg tror du har kreft, men jeg vet noe om det å være livredd for å ha det. Det ligger liksom og murrer i bakhodet helt til det er avklart. 

Takk for at du oppdaterer oss ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når celleprøven ikke viste noe pga at jeg hadde mensen, så skulle man tro det skulle tas ny celleprøve, ikke biopsi? Da jeg skulle ta celleprøven så sa hun at det var kanskje ikke mulig å få resultat pga mensen men hun kunne prøve. Og hvis det ikke gikk så kunne vi bare ta ny celleprøve når mensen var over. Og så kommer det brev om at det skal tas biopsi? Da må de vel ha noen mistanker? Gjør vel ikke en biopsi uten grunn 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når celleprøven ikke viste noe pga at jeg hadde mensen, så skulle man tro det skulle tas ny celleprøve, ikke biopsi? Da jeg skulle ta celleprøven så sa hun at det var kanskje ikke mulig å få resultat pga mensen men hun kunne prøve. Og hvis det ikke gikk så kunne vi bare ta ny celleprøve når mensen var over. Og så kommer det brev om at det skal tas biopsi? Da må de vel ha noen mistanker? Gjør vel ikke en biopsi uten grunn 😱

Håper du får svar av noen som har mer greie på dette enn meg, men vanligvis tas vel biopsi når de har funnet celleforandringer som er mer enn grad 1? Men det kan være at de gjør det på deg på grunn av polypper etc. 
Spør og grav i morgen når prøven tas. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Huff blir gal av å tenke 😱 

Det skjønner jeg. Håper du får sove litt i natt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke på påvisbare  celleforandringer på test, men da det viste seg at jeg hadde hpv16, og hadde dette også også ett år etter, fikk jeg biopsi. Denne viste moderate celleforandringer og jeg ble konisert. Alt fint etterpå 😊

Det kan være at det er slik til deg også, at grunnet virus, så vil man være helt sikker på at alt er greit, særlig siden celleprøver ikke er 100 prosent sikker. Og husk, det er kun hos de færreste at det er kreft, til tross for hpv. 

Vil anbefale å melde deg inn i Facebook-gruppa gynkreft foreningen - celleforandringer og konisering. Her får man gode råd, både fra medlemmers erfaringer samt leger. Veldig god gruppe å ha når man er bekymret. 

Lykke til 😊

Anonymkode: ee002...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her med siste nytt! 

Akkurat vært på Volvat og tok biopsi. Ikke vondt i det hele tatt, men blør mye. 

Ved positiv hpv test tas alltid biopsi. 

Hun kunne se det på undersøkelsen dersom det hadde vært celleforandringer. Hun så ikke noe, alt så fint ut! Svar får jeg per brev om to uker. 

Dersom alt er fint skal jeg på ny kontroll om 6 mnd. 

Ved celleforandringer koniseres livmorhalsen. 

Så da blir det to uker å vente. 

Tusen takk for alle gode tanker og ord 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her med siste nytt! 

Akkurat vært på Volvat og tok biopsi. Ikke vondt i det hele tatt, men blør mye. 

Ved positiv hpv test tas alltid biopsi. 

Hun kunne se det på undersøkelsen dersom det hadde vært celleforandringer. Hun så ikke noe, alt så fint ut! Svar får jeg per brev om to uker. 

Dersom alt er fint skal jeg på ny kontroll om 6 mnd. 

Ved celleforandringer koniseres livmorhalsen. 

Så da blir det to uker å vente. 

Tusen takk for alle gode tanker og ord 🥰

Flott, har tenkt på deg i dag. 
Håper du klarer å slappe av litt nå og få ei god helg ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 3.10.2019 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke på påvisbare  celleforandringer på test, men da det viste seg at jeg hadde hpv16, og hadde dette også også ett år etter, fikk jeg biopsi. Denne viste moderate celleforandringer og jeg ble konisert. Alt fint etterpå 😊

Det kan være at det er slik til deg også, at grunnet virus, så vil man være helt sikker på at alt er greit, særlig siden celleprøver ikke er 100 prosent sikker. Og husk, det er kun hos de færreste at det er kreft, til tross for hpv. 

Vil anbefale å melde deg inn i Facebook-gruppa gynkreft foreningen - celleforandringer og konisering. Her får man gode råd, både fra medlemmers erfaringer samt leger. Veldig god gruppe å ha når man er bekymret. 

Lykke til 😊

Anonymkode: ee002...53c

Hvordan er det med sex etter at en har fått påvist at alt er bra etter konisering? Kan jeg igjen bli smittet av samboer? Jeg fikk påvist HPV 16, slik som deg med med moderate celleforandringer som de fikk fjernet. Fikk nettopp brev om dette :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Ts her. 

Jeg har fått svar på biopsien og der var alt i orden! Og alt var ok på  ct, så da er det bare å puste lettet ut! Har fortsatt smerter ved samleie enkelte ganger, men det må være pga syklusen eller at det er litt mørbanka der nede etter 4 fødsler 🙊 

Tusen takk for alle som har sendt gode tanker og for at dere bryr dere ❤️🙏 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt livmorhalskreft. Jeg fikk etter hvert store blødninger og smerter. Så at livmorhalskreft ikke gir symptomer, stemmer ikke i mitt tilfelle. Det er over seks år siden, og det har gått bra med meg. 

Anonymkode: 5c8f9...7fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...