AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #1 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg frykter det verste... var på GU mandag for en uke siden. (Rutinekontroll). Det er tre år siden jeg tok celleprøve sist og den var da helt fin. Vi har en sønn på 18 mnd. Det siste året har jeg enkelte ganger hatt stikkende smerter i livmorhalstappen i enkelte stillinger når vi har sex. Det er de dypeste penetreringene som gjør vondt. Har også hatt mye utflod, noen ganger blodig og brun. den siste måneden har jeg hatt intense smerter i korsryggen. De er der konstant uten pause. Veldig vondt . på GU mandag forrige uke fant hun polypper på livmorhalsen. Disse ble fjernet der og da og sendt inn sammen med celleprøven. Ultralyd (gjorde undersøkelsen på volvat så ultralyd er en del av undersøkelsen) viste at alt så fint ut. Eggstokker og livmor så flott ut. Dere som har hatt celleforandringer evt livmorhalskreft - hadde dere smerter ved dyp penetrering? Utflod med blod eller bein farge? Jeg er livredd for at det er alvorlige celleforandringer eller kreft... siden alt var helt flott for tre år siden, kan det ha rukket å utvikle seg til kreft? Anonymkode: c9d6d...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Del Skrevet 15. september 2019 Følger Anonymkode: b5710...534 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Del Skrevet 15. september 2019 Hadde grove celleforandringer og ble konisert med en gang, men hadde absolutt ingen plager eller symptomer. Tror ikke det er vanlig å ha noe plager med kun celleforandringer. Håper plagene dine skyldes noe annet og at alt står bra til. Anonymkode: edc85...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Del Skrevet 15. september 2019 Har hatt lette celleforandringer på en celleprøve for 2-3 år siden (har tatt celleprøve hvert år siden det og de har vært fine), hadde ingen symptomer. Det er vel nettopp fordi at celleforandringer og livmorhalskreft IKKE gir symptomer at man tar celleprøver? Husk at det er lett å tolke alt som symptomer på noe fælt når man bekymrer seg. Smerter ved samleie som man ikke hadde før, er dessverre vanlig å oppleve etter at man har født barn. Ikke noe farlig, men kommer av at ting kan ha endret seg litt inni der ettersom det faktisk har kommet et menneske ut. Smerter i korsryggen høres mer ut som om det er ryggsøylen det er noe galt med. Anonymkode: ff66a...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krampus Skrevet 15. september 2019 #5 Del Skrevet 15. september 2019 Hadde grove celleforandringer, hadde ingen symptomer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #6 Del Skrevet 15. september 2019 Takk for svar kjære dere ❤️ Blir jo litt hysterisk - først og fremst fordi den polyppen satt der... og så begynner man å tenke 🥴 må bare vente på svar. Anonymkode: c9d6d...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #7 Del Skrevet 15. september 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hatt lette celleforandringer på en celleprøve for 2-3 år siden (har tatt celleprøve hvert år siden det og de har vært fine), hadde ingen symptomer. Det er vel nettopp fordi at celleforandringer og livmorhalskreft IKKE gir symptomer at man tar celleprøver? Husk at det er lett å tolke alt som symptomer på noe fælt når man bekymrer seg. Smerter ved samleie som man ikke hadde før, er dessverre vanlig å oppleve etter at man har født barn. Ikke noe farlig, men kommer av at ting kan ha endret seg litt inni der ettersom det faktisk har kommet et menneske ut. Smerter i korsryggen høres mer ut som om det er ryggsøylen det er noe galt med. Anonymkode: ff66a...f98 Det er jo da det er alvorlig, når man har symptomer. Det tar jo så lang tid før symptomene som ts har viser seg. Håper det går bra ts. Anonymkode: b3942...451 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #8 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg har konisert en gang og det ser ut til at jeg må gjøre det igjen. (Biopsi forrige uke). Har hpv16. Jeg har også smerter ved dyp penetrering. Men ingen brunlig utflod. Håper alt er bra med deg. Det er nok ikke kreft, men mulig du må konisere. Men det er et enkelt inngrep, og du kan få narkose dersom du ønsker det. Anonymkode: 78c3b...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #9 Del Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er jo da det er alvorlig, når man har symptomer. Det tar jo så lang tid før symptomene som ts har viser seg. Håper det går bra ts. Anonymkode: b3942...451 Nettopp, det er derfor man skal ta celleprøver, fordi livmorhalskreft ikke gir symptomer før det ofte er for sent. Anonymkode: ff66a...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #10 Del Skrevet 15. september 2019 Konisert. Og etterhvert fjernet helt! Anonymkode: eaf37...542 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #11 Del Skrevet 15. september 2019 Ts her. Alt var helt i orden for tre år siden. Hvor mye skade kan ha skjedd ila tre år? Hvor lang tid tar det fra ingenting til det blir alvorlig? Anonymkode: c9d6d...60f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunette89 Skrevet 15. september 2019 #12 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg hadde grove celleforandringer å har konisert en gang . Det spesialisten jeg var hos sa var at det tar veldig mange år før dette utvikler seg til kreft . Tar man kontroll hvert 3 år skal det egentlig ikke være mulig å få kreft . Dette er noen år siden , men mener å huske rett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #13 Del Skrevet 15. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har konisert en gang og det ser ut til at jeg må gjøre det igjen. (Biopsi forrige uke). Har hpv16. Jeg har også smerter ved dyp penetrering. Men ingen brunlig utflod. Håper alt er bra med deg. Det er nok ikke kreft, men mulig du må konisere. Men det er et enkelt inngrep, og du kan få narkose dersom du ønsker det. Anonymkode: 78c3b...575 Man kan ikke bare få narkose, nei. Det er et enkelt inngrep som blir utført med lokalbedøvelse. I ekstreme tilfeller kan man selvsagt få innvilget narkose, men det er absolutt ikke et valg! Dessuten er det helt unødvendig å bli lagt i narkose, biopsien man tar før konisering er faktisk verre. Anonymkode: edc85...c28 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #14 Del Skrevet 15. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke bare få narkose, nei. Det er et enkelt inngrep som blir utført med lokalbedøvelse. I ekstreme tilfeller kan man selvsagt få innvilget narkose, men det er absolutt ikke et valg! Dessuten er det helt unødvendig å bli lagt i narkose, biopsien man tar før konisering er faktisk verre. Anonymkode: edc85...c28 Ok. Jeg får iallefall narkose. Har ikke blitt misbrukt men har traumer fra gu tidligere i livet. Anonymkode: 78c3b...575 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #15 Del Skrevet 15. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Alt var helt i orden for tre år siden. Hvor mye skade kan ha skjedd ila tre år? Hvor lang tid tar det fra ingenting til det blir alvorlig? Anonymkode: c9d6d...60f Det går sakte. Anonymkode: 33c7f...3bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #16 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg vil ikke skremme deg, men jeg hadde eggstokkreft med de symptomene du har. Kjenner spesielt igjen det du skriver om smertene i korsryggen, selv om det selvfølgelig er mer sannsynlig med andre årsaker. Eggstokker og livmor så normale ut på ultralyd, det var først da jeg fikk mast meg til CT at de så at noe var alvorlig galt. Dette (at det så normalt ut på ultralyd) var visstnok normalt ved eggstokkreft før overgangsalderen. Det er derfor eggstokkreft kalles "the silent killer" - det er nesten umulig å oppdage. Jeg ville absolutt bedt om CT for å utelukke noe alvorlig. Anonymkode: 01adb...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #17 Del Skrevet 15. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil ikke skremme deg, men jeg hadde eggstokkreft med de symptomene du har. Kjenner spesielt igjen det du skriver om smertene i korsryggen, selv om det selvfølgelig er mer sannsynlig med andre årsaker. Eggstokker og livmor så normale ut på ultralyd, det var først da jeg fikk mast meg til CT at de så at noe var alvorlig galt. Dette (at det så normalt ut på ultralyd) var visstnok normalt ved eggstokkreft før overgangsalderen. Det er derfor eggstokkreft kalles "the silent killer" - det er nesten umulig å oppdage. Jeg ville absolutt bedt om CT for å utelukke noe alvorlig. Anonymkode: 01adb...774 Glemte å skrive at du kan be om blodprøver. CA-125 er ofte forhøyet ved eggstokkreft, selv om den ikke trenger å være det. Men da er det i alle fall grunnlag for å be om videre undersøkelse. Og husk at dette sannsynligvis er noe helt ufarlig! Men greit å være helt sikker. Anonymkode: 01adb...774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 15. september 2019 #18 Del Skrevet 15. september 2019 Jeg har hatt celleforandringer. Men jeg hadde også en "lettblødelig" livmortapp som gjorde at jeg kunne blø litt under eller etter samleie. Jeg får også ubehag under samleie ved for dyp penetrering alt etter hvor jeg er i syklusen. Tappen flytter nemlig på seg iløpet av syklusen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CabinCruiser Skrevet 15. september 2019 #19 Del Skrevet 15. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke bare få narkose, nei. Det er et enkelt inngrep som blir utført med lokalbedøvelse. I ekstreme tilfeller kan man selvsagt få innvilget narkose, men det er absolutt ikke et valg! Dessuten er det helt unødvendig å bli lagt i narkose, biopsien man tar før konisering er faktisk verre. Anonymkode: edc85...c28 Narkose er ikke standardprosedyre, men alt etter pasient. Hos meg sa gynekologen at hvis de skulle konsiere, så ville han legge meg i narkose pga "lite plass å jobbe på". Andre igjen har kanskje andre issues som gjør prosedyren sikrere i narkose. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #20 Del Skrevet 15. september 2019 4 minutter siden, CabinCruiser skrev: Narkose er ikke standardprosedyre, men alt etter pasient. Hos meg sa gynekologen at hvis de skulle konsiere, så ville han legge meg i narkose pga "lite plass å jobbe på". Andre igjen har kanskje andre issues som gjør prosedyren sikrere i narkose. Det er jo det jeg sier, man kan ikke bare velge det. Hadde blitt temmelig skremt av en gynekolog som hadde valgt narkose fordi det var "lite plass å jobbe på". Hadde ikke konsiert meg hos han/henne for å si det slik. På sykehus er ihvertfall standard prosedyre at man tar det uten narkose, med mindre det er noe som taler for annet. Selv gikk jeg privat og betalte selv, orket ikke noe ventetid. Anonymkode: edc85...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå