Gjest Lille Lakris Skrevet 17. mai 2005 #1 Skrevet 17. mai 2005 Noen som har erfaring med den nye P-pillen Cerzette som er østrogenfri?
Arkana Skrevet 17. mai 2005 #2 Skrevet 17. mai 2005 Jeg brukte det i 4 mnd, fungerte egentlig veldig bra, men jeg blødde kontinuerlig disse 4 mnd (hadde ingen mens utenom), så jeg sluttet.
Gjest Lille Lakris Skrevet 17. mai 2005 #3 Skrevet 17. mai 2005 Hei Arkana, Hadde du byttet merke på p-piller, eller hadde du ikke gått på p-piller i perioden før du begynte på Cerzette?
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #4 Skrevet 17. mai 2005 Bruker den nå. Har prøvd "alt", og Cerazette er det eneste som funker på meg. Har mistet mensen og det passer meg utmerket.
Arkana Skrevet 17. mai 2005 #5 Skrevet 17. mai 2005 Hei Arkana, Hadde du byttet merke på p-piller, eller hadde du ikke gått på p-piller i perioden før du begynte på Cerzette? Jeg byttet fra Trinordiol som jeg brukte i 6 år.
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2005 #6 Skrevet 17. mai 2005 Jeg går på den nå, og har ikke hatt noen som helst bivirkninger. Jeg har heller ikke hatt mensen (er på andre pillebrett), men jeg pleide å miste mensen innimellom på Trinordiol også.
Nella Skrevet 17. mai 2005 #7 Skrevet 17. mai 2005 Gikk fra 6 år på Trionetta til denne. Er snart ferdig med 4 brettet nå. Hatt "mensen" 2 dager på den tiden og fikk mensen til morran i dag igjen (snakekr om flaks...). Veldig fornøyd og ingen ubehag. Heller ingen andre blødninger utenom de dagene.
Gjest Lille Lakris Skrevet 17. mai 2005 #8 Skrevet 17. mai 2005 Takk for svar. Får jeg spørre om hvorfor dere byttet til dette merket? Jeg tenker å gå over fra Yasmin til Cerazette, nettopp pga at den er østrogenfri (har ingen andre plager med Yasmin) For det må vel være best for kroppen? Eller er det unødvendig?
Gjest Gjesta Skrevet 17. mai 2005 #9 Skrevet 17. mai 2005 Jeg skiftet fordi jeg ville ha mindre hormoner. Ellers var jeg veldig fornøyd med Trionordiol.
Nella Skrevet 17. mai 2005 #10 Skrevet 17. mai 2005 Skiftet også pga det med hormonene. Jo mindre man tilfører kroppen, jo bedre.
Arkana Skrevet 17. mai 2005 #11 Skrevet 17. mai 2005 Jeg skiftet fordi jeg ville ha mindre hormoner. Ellers var jeg veldig fornøyd med Trionordiol. Samme her.
Gjest 123 Skrevet 17. mai 2005 #12 Skrevet 17. mai 2005 Takk for svar. Får jeg spørre om hvorfor dere byttet til dette merket? Jeg tenker å gå over fra Yasmin til Cerazette, nettopp pga at den er østrogenfri (har ingen andre plager med Yasmin) For det må vel være best for kroppen? Eller er det unødvendig? Tåler ikke østrogen, så dermed er p-piller ute av bildet. Andre typer minipiller gav meg bivirkninger.
Gjest Cerise Skrevet 18. mai 2005 #13 Skrevet 18. mai 2005 Takk for svar. Får jeg spørre om hvorfor dere byttet til dette merket? Jeg tenker å gå over fra Yasmin til Cerazette, nettopp pga at den er østrogenfri (har ingen andre plager med Yasmin) For det må vel være best for kroppen? Eller er det unødvendig? Høres ut som meg dette her:) Jeg har nå fått resept på cerazette, må bare gå ferdig brettet mitt med yasmin, så begynner jeg. såvidt jeg har skjønt ut fra pakningsvedlegget, så kan jeg begynne på cerazette dagen etter at jeg har tatt den siste pillen på yasminbrettet mitt, jeg trenger ikke vente de 7 pillefrie dagene. (stemmer dette??) jeg har heller ikke hatt noen nevneverdige plager med yasmin, men dersom ting kroppen min fungerer med cerazette, er dette bedre, siden disse inneholder mindre hormoner. Legen min skjønte ikke helt hvorfor jeg ville bytte i og med at yasmin funker bra, men hun var jo enig i at jo mindre hormoner, jo bedre. og hvis ikke disse fungerer for meg, så bytter jeg bare tilbake til cerazette. Noen som vet hvor lenge jeg bør prøve disse pillene, før jeg eventuelt bestemmer meg for å bytte tilbake til yasmin(hvis jeg får bivirkninger?)
Gjest Lille Lakris Skrevet 18. mai 2005 #14 Skrevet 18. mai 2005 Min lege skjønte heller ikke hvorfor jeg ville gå over til Cerzette, siden Yasmin funket bra. Synes det var litt merkelig av en lege å si. For de bør vel anbefale det som er minst hormoner i?
Gjest Cerise Skrevet 18. mai 2005 #15 Skrevet 18. mai 2005 Min lege skjønte heller ikke hvorfor jeg ville gå over til Cerzette, siden Yasmin funket bra. Synes det var litt merkelig av en lege å si. For de bør vel anbefale det som er minst hormoner i? ja,dette tenkte jeg også først. men på den andre siden tror jeg at de mener at vi burde være fornøyd og takknemlige som har funnet p-piller vi fint kan "leve med", uten alt for store bivirkninger. Men som vi ble enige om,det er jo ikke noe stort problem å bytte tilbake igjen om det ikke funker da. Har du bestemt deg for å prøve cerazette? gleder meg til å bli ferdig med det brettet med yasmin jeg holder på med, spennende å se hvordan kroppen min trivves med de nye pillene. (egentlig vil jeg ikke ha hormoner i det hele tatt da men.. ikke så mange valg!)
Gjest Lille Lakris Skrevet 18. mai 2005 #16 Skrevet 18. mai 2005 Ja, tenkte å begynne på Creazette etter jeg har brukt opp brettet med Yasmin (over en måned til)-. Men spent på å høre fra deg når du har begynt på de
Gjest Cerise Skrevet 18. mai 2005 #17 Skrevet 18. mai 2005 Begynner like før deg jeg da, tror jeg har 13dager igjen på mitt brett. Men hva sa legen din om når du kan begynne på cerazette ved overgang fra yasmin?virket ikke som min lege hadde helt peiling,hun sa at jeg måte ta ferdig brettet, så ha pillefri uke(jeg har sånn yasmin med 21piller,monofase), før jeg kunne begynne på de nye. Men i pakningsvedlegget til cerazette står det at dersom du går over fra kombinasjons p-piller, kan du starte på cerazette "dagen ettter at du har tatt den siste tabletten fra din nåværende pakke med p-piller" (Dette er forutsatt at du ikke har p-piller med placebo tabletter.) Skal bli interessant og se om vi reagerer likt på cerazette, i og med at begge har gått på yasmin før uten store bivirkninger! Jeg har gått på yasmin i ca 3 år tror jeg. Jeg har merket litt humørsvingninger, og litt nedsatt sexlyst, ingen andre bivirkninger.
Nella Skrevet 18. mai 2005 #18 Skrevet 18. mai 2005 Følg pakningsvedlegget som ligger ved Cerazette Da er du sikra og trenger ikke tenke på dette med å være ubeskyttet i 7 dager osv. Gikk rett fra siste pille på Trionetta og over på cerazette. Jeg hadde ikke sukkerpiller. Har man sukkerpiller så begynner man dagen etter siste aktive p-pille. Det fikk jeg beskjed om og det står i pakningsvedlegget.
Gjest Cerise Skrevet 18. mai 2005 #19 Skrevet 18. mai 2005 Følg pakningsvedlegget som ligger ved Cerazette Da er du sikra og trenger ikke tenke på dette med å være ubeskyttet i 7 dager osv. Gikk rett fra siste pille på Trionetta og over på cerazette. Jeg hadde ikke sukkerpiller. Har man sukkerpiller så begynner man dagen etter siste aktive p-pille. Det fikk jeg beskjed om og det står i pakningsvedlegget. Flottis,da gjør jeg det:) Spent på å prøve cerazette nå,kjedelig at jeg har 13 yasminpiller igjen,hehe
Gjest Lille Lakris Skrevet 18. mai 2005 #20 Skrevet 18. mai 2005 Hei, Legen min forklarte ingenting om hvordan jeg skulle ha overgangen med det nye merket. Jeg tenkte derfor å begynne på Cerazette den dagen jeg skal begynne på nytt pille-brett. Dvs at jeg har mine 7 dager pillefri slik at man får menstrusjonen. Men har ikke hentet de nye pillene ennå, så har ikke lest instruksjonen. Mulig jeg gjør som deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå