Gå til innhold

annerkjennelse - dårlig tegn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei , nå bor jeg i norge for noe år og jeg har lagd merke til noe. Hver gang jeg er på jobb å gjør en veldig god jobb. Når jeg sier veldig god jeg mener utmerket. Hver gang jeg får annerkjennelse fra andre og andre begynner å si at jeg har gjørt virkelig god jobb. Hver gang det kommer problemmer etterpå og det har kjed ikke en eller to ganger men mange mange ganger. Forrige uke jeg gjørde noe virkelig bra på jobb etterpå kollegaene mine annerkjente jobben min som utmerket. Da tenkte jeg Ok this is bad , something bad is coming. To uker senere to kolegaer prøvde å gjøre meg en del av intrigue på kontoret. Jeg klarte å gå ut av intrigen, jeg var heldig. Men denne gangen jeg var veldig forberedt at noe vil kje på grunn av min forrige erfaring.

What the hell ? Jeg virkelig lurer på noe. Er problemet i meg, at på noe måte jeg ikke aksepterer annerkjenelsen på en god måte og dette skapper problemer for meg etterpå, eller det er noe norsk sosial antrekk det som kjer med meg ?

I det siste strategien min er når noen begynner å "praise me" jeg prøver å, hva er ordet? Gjør de mottsat jeg prøver å minimisere det jeg har gjørt. Det føles så rart.

Kan noe si noe i forhold til min erfaring å gi noe advice hvordan bør jeg oppføre seg. Jeg føler at det er noe norsk her, jeg mister.

Anonymkode: 46e6b...05b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som tilfeldigheter. 

Hva tror du det er?

Anonymkode: 50520...1fd

Skrevet

Nordmenn er ikke glade i at noen er bedre enn andre. Les om Janteloven. 

Du har helt sikkert gjort en god jobb og skal være stolt av det. Men nordmenn flest vil da bare takke høflig og ikke gjøre noe mer ut av det. 

Anonymkode: b7d69...581

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...