Gjest Gjest Skrevet 3. september 2002 #1 Skrevet 3. september 2002 ...dersom man ønsker seg jente, å ha samleie ofte eller å la det gå endel dager imellom slik at flere gutte celler dør før samleie. Eller har dette absolutt ingen betydning da det hele tiden produseres nye. Jeg mener å ha hørt at samleie hyppigheten skal spille inn på dette. Noen som vet???
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #2 Skrevet 3. september 2002 Vi pleier å si at jo bedre sex, jo flere gutter. Dvs at dersom dere oppnår orgasme samtidig, og han spruter dypt inni deg, er det størst sjangs for gutter. Dette pga at de svømmer raskere enn sædceller med y-kromosom, men har ikke like god utholdenhet. Dersom du ønsker deg jente kan du f.eks bruke misjonærstillingen og røske ham ut like før det går for ham. Da dør vel de fleste guttene som du sier, og du får jenta di. Et absurd spørsmål spør du meg, du burde være glad dersom du får et velskapt barn. Eller er det en spesiell grunn til at du absolutt vil ha jente?
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #3 Skrevet 3. september 2002 Hei igjen. Selvfølgelig!!!!!! er det viktigste å få et velskapt barn, det er jo noe som ikke går an å diskutere. Men når man har tre gutter og vet at dette barnet kommer til å bli det siste er det ikke lov å ta i bruk de rådene man kan for å få en jente....? Eller er det virkelig så absurd?? At det viktigste er å få et velskapt barn er jo såpass elementært at det ikke er noe å kommentere en gang....
Gjest Anonymous Skrevet 3. september 2002 #4 Skrevet 3. september 2002 Ingen slike metoder for å få det ene eller det andre kjønnet er medisinsk bevist, det er bare svada. Spør legen din, vedkommende vil bare le av slike teorier. Siden guttesædcellen skal være raskest og jentesædcellen mest utholdende, må det jo etter denne teorien også være avgjørende hvor langt ned i egglederen egget har kommet. Ingen kvinner vet eksakt når de har eggløsning, derfor vet de heller ikke hvor langt egget har kommet.
Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #5 Skrevet 4. september 2002 hei, må si at jeg reagerte på dette jeg også - rimelig absurd... men men det er min mening. om dere får gutter eller jenter så har det med hormene til mor og far å gjøre. hvis dere nå har 3 gutter så vil det si at da har både du og din mann mest mannlige hormoner og sannsynligheten for en 4. gutt er ganske stor - så hvis du ønsker jenter så foreslår jeg adopsjon.
Romle Skrevet 4. september 2002 #6 Skrevet 4. september 2002 Jeg skjønner veldig godt at du har lyst på en jente hvis du har 3 gutter fra før. Det er da helt naturlig. Det skal liksom ikke være lov det da??? :-? Jeg har lest at det er visse dager i syklusen hvor man kan satse på å få gutt eller jente, men jeg husker ikke hva... Har du søkt litt på nettet??
Gjest Mina - ikke innlogget Skrevet 5. september 2002 #7 Skrevet 5. september 2002 Prøv denne - kinesisk fødselskart: http://www.barnimagen.com/show.asp?xSideId=310 Vet ikke om jeg tror helt på det, men.... lykke til Mina
Isla Skrevet 5. september 2002 #8 Skrevet 5. september 2002 Det kinesiske fødselskartet stemte på meg :D Fikk en nydelig liten jente for snart tre mnd siden :D Men det var en tilfeldig sak og visste ikke kjønnet før etter mnage timer med rier
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2002 #9 Skrevet 7. september 2002 Hei igjen! Takk for litt støtte fra dere siste som har skrevet innlegg her. Et øyeblikk begynte jeg virkelig å lure på kvinneguidens brukere og deres reaksjon, skremmende..... Jeg tror faktisk det er svært naturlig og at de fleste jenter som har tre gutter og skal ha sitt siste barn ønsker seg en jente...og kanskje bruker de rådene som finnes til å få til dette... ...men selvfølgelig så tar man like godt imot en gutt dersom det skulle komme en 4. Som sagt jeg ble en skremt over reaksjonen her inne på kvinneguiden over mitt innlegg, spesielt etter å ha vært rundt på mange barn/baby sider på nettet hvor vi jentene diskuterer slike ting helt åpent, det som er fint på nettet er at man ikke trenger å gjøre seg bedre enn det man er, vi alle har tanker ønsker og følelser som er lettere å formidle i et jente forum på nettet enn i `levende livet`. Vær svært forsiktig med å stemple folk eller meninger som absurde, det skal ihvertfall mye til før man gjør det synes jeg. Har en følelse av at kvinneguidens bruker er litt mer fordømmende enn brukerene på andre jente/kvinnekanaler, stemmer dette???? Men så til saken, jo jeg har kikket rundt på nettet og har noen råd jeg skal ta i bruk, sex 3-4 dager før eggløsning pluss en varm og lang dusj/bad for mannnen. Det er egentlig kun det spørsmålet jeg startet denne tråden med som jeg har vært litt usikker på. Ang. kinesisk kalender..hm ja det er jå litt snålt, men på mine tre gutter så stemte dette...men tror jeg på denne, nei det vet jeg ikke. Hadde vært litt gøy å hørt enda mer om bakgrunnen til denne kalenderen. Håper enkelte av dere tar det jeg har skrevet til etterretning for fremtidige innlegg på KG. Ha en fin dag!
Zena Skrevet 7. september 2002 #10 Skrevet 7. september 2002 Etter 3 ultralyder som viser gutt inni magen min, så sjekka jeg den kalenderen: og den sier gutt! Så det spørs kanskje om det ikke er en gutt i vente i løpet av en 8 ukers tid..... Men jeg tar i mot jente med åpne armer, også, bare det er velskapt. Hadde jeg derimot hatt en gutt eller to (eller tre!) så hadde jeg nok helt åpenlyst ønska meg en jente (hvis jeg i det hele tatt hadde planlagt svangerskap nummer 4). Som svar på det opprinnelige spørsmålet (er litt irriterende hvor ofte temaer sklir ut her inne) så har jeg null peiling på hva som før, under og etter samleie skal kunne påvirke barnets kjønn. Jeg vet bare at en sædcelle kan inneholde xy-kromosom, mens en annen sædcelle kan inneholde yy-kromosom, og førstemann vinner...... -31+6-
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #11 Skrevet 9. september 2002 Nei, sædceller inneholder ikke xy- eller yy-kromosomer! Alle eggcellene inneholder et x-kromosom (i tillegg til en rekke andre), mens sædcellene inneholder enten et y-kromosom eller et x-kromosom (i tillegg til en rekke andre). Dersom en sædcelle med x-kromosom smelter sammen med eggcellen blir fosteret xx, altså jente. Smelter en sædcelle med y-kromosom sammen med eggcellen blir fosteret xy, altså gutt.
Zena Skrevet 9. september 2002 #12 Skrevet 9. september 2002 Takk og pris for at du korrigerte meg! Er så lenge siden jeg hadde biologi på videregående. Men vi er enige at en sædcelle kan inneholde enten en X eller en Y, og det er dette som bestemmer kjønnet?
Labella Skrevet 9. september 2002 #13 Skrevet 9. september 2002 Takk og pris for at du korrigerte meg! Er så lenge siden jeg hadde biologi på videregående. Men vi er enige at en sædcelle kan inneholde enten en X eller en Y, og det er dette som bestemmer kjønnet? En liten digresjon; min naturfaglærer sa at Y-kromosomet, som er et puslete lite kromosom, kun har en positiv egenskap; det er dominant. X-kromosomet er visstnok bærer av mange andre egenskaper, mens Y kun bærer egenskap for hannkjønn... Hvis ikke Y var dominant ville alle foster blitt jenter... Godt for gutta at de i hvertfall får et X-kromosom av mamma'n sin da
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #14 Skrevet 9. september 2002 Du som startet denne tråden: Hva var det egentlig du reagerte på i ditt siste innlegg? At noen svarte at du burde være glad for det kjønnet du får eller at noen skrev at metoder for å få den ene eller andre kjønnet bare er tull? Dersom det var det siste du reagerte på, synes jeg du er ganske patetisk, hvis du ikke tåler å få svar på det du spurte om. Du spurte om noen visste og du fikk svar fra noen som visste: Du kan ikke påvirke hvilket kjønn du får, fordi du ikke vet eksakt hvor egget befinner seg. Dersom det var det første du reagerte på, kan du bare se bort fra avsnittet over. Når det gjelder den kinesiske kalenderen, stemmer denne like ofte som den ikke stemmer, i hvert fall i min bekjentskapskrets. Selvsagt er det lov å håpe på et bestemt kjønn, men jeg synes ikke man skal si dette så eldre søsken kan høre det, i tilfelle de slenger dette i ansiktet på barnet av "feil" kjønn når de om noen få år begynner å krangle. Barnet kan jo få ideer om at de er uønsket, selv om de slett ikke er det.
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #15 Skrevet 9. september 2002 Hei gjest. Det er meg som startet tråden. Les innleggene en gang til så henger du kanskje med og forstår hva jeg reagerte på. Selvfølgelig var det ikke det siste...hallooo!
Gjest Anonymous Skrevet 9. september 2002 #16 Skrevet 9. september 2002 Hei gjest. Det er meg som startet tråden. Les innleggene en gang til så henger du kanskje med og forstår hva jeg reagerte på. Selvfølgelig var det ikke det siste...hallooo!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå