Gjest Anonym Bruker Skrevet 14. september 2019 #1 Skrevet 14. september 2019 (endret) Det har igjennom tidene vert tradisjoner med mange taler i eit bryllaup, men synes dette er en skikk som burde vert utgått på dato. Noe av hensikten med eit bryllaup der ein innviterer venner og familie fra bruden og brudgommen er at ein skal bli bedre kjent med hverandre. Personleg så synes eg det blir kjedeleg å sitte å høre på mange mimretaler, og det knytter ikkje så mye bånd og bekjentskaper til hverandre. Hadde vert intrs. å hørt hvilke synspunkter du /dere har om dette , og korleis du evntl. opplevde bryllaupet du selv holdt eller bryllaup du har vert i de senere årene ? https://www.sangerogtaler.no/bryllupstaler-rekkefolge.html Endret 14. september 2019 av Anonym Bruker
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #2 Skrevet 15. september 2019 Jeg var i bryllup til en venninne nylig. Det var herlig å høre familie og søsken snakke om henne og mannen. Liker veldig godt taler! Så lenge man er ekte og viser følelser. Nytter ikke å være god på retorikk om bare leser opp bibelvers eller dikt. Så tar heller en klumsete lillebror over veltalende upersonligheter. Så jeg syns ikke det skal gå ut på dato. Anonymkode: fad86...89f 3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #3 Skrevet 15. september 2019 Og forresten, så har jeg aldri hørt at noe av hensikten er å bli kjent. Det er en feiring av kjærligheten har jeg derimot hørt, og derfor taler man om veien mot å møtes, altså drar opp minner. Anonymkode: fad86...89f
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #4 Skrevet 15. september 2019 Jeg har vært i ett helt fantastisk bryllup. Vi var mange mennesker der, men både lokalet som var nydelig pyntet og plassering ved småbord gjorde at det føltes intimt og koselig. Det var en del taler, men absolutt alle var morsomme og ganske korte. Tradisjonell middag av kortreiste råvarer som smakte helt nydelig. Etter mat og kaker ble det ryddet til dans og fri bar i lokalet, og åpnet opp til et annet stort (og like fint pyntet) rom med veranda utenfor. Der kunne man sitte og skravle hvis man ikke ville danse, eller bare ha en dansepause. En utrolig flott opplevelse Har vært i noen få bryllup til, og har hatt det hyggelig/ gøy der også. Men like minneverdige har de ikke vært. Anonymkode: 682e1...1c1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2019 #5 Skrevet 15. september 2019 Jeg har bare vært i to bryllup, og i begge var det bra med taler. For meg føltes det helt passende. Jeg har aldri hørt at meningen med et bryllup er at familie og venner fra brud og brudgom skal bli bedre kjent, og er heller ikke enig i det. For meg er et bryllup feiring av kjærligheten mellom brud og brudgom, ikke en bli-kjent-fest Anonymkode: 814ee...bbb
Gjest Anonym Bruker Skrevet 16. september 2019 #6 Skrevet 16. september 2019 Har vert i eindel bryllaup og siste ( 3 uker sidan ) eit vakkert kyrkjebryllaup etterfulgt av mange taler, og mye god mat Dei bryllaup eg har teke del i tidigere har det ikkje vert tradisjon m/ så mange taler, men derimot mange sanger innimellom matøktene m/ musikk, leker og dans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå