Gå til innhold

Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?

AnonymBruker

Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?  

106 stemmer

1. 1. Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?

• Ja
      34
    • Nei
      72

Anbefalte innlegg

Legger helt klart merke til både farger og interiør. Syns det er bra når folk har det litt personlig. Om folk har sånne bokstaver og ord, tenker jeg at det er sånne varme mennesker som driter i hva som er trendy nå, og at de faktisk er sånne home,-og love-personer. Helt tullete å ta avstand til folk før det. Jeg mener, dere syns de er hyggelige og interessante, og så blir dere så usikre pga noe interiør? Hva er dere redde for egentlig? :klo:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er forresten rart med det, hvordan ting kan gå fra å være ultrahipt til å bli ukult nærmest over natta. Det var faktisk en tid hvor "home" og "love" og sånne klistre-sitater på veggen var veldig moderne. Samme med Kahler-vasene. Først skulle alle ha dem, også ble den gemene hop enige om at alt for mange har den "nei, nå er det harry, de som har denne har ingen egen stil".

Det er jo gjerne syklusen det går i det. Det er kult når man er blant de første, men så får alle det - og da er det ikke noe stas lenger. Da er det "harry". 

Tenker at folk som fortsatt har "home" og "love" faktisk LIKER den stilen, og ikke kjøpte det bare fordi det var trendy. Også tenker jeg de er utrolig kule folk som gir blanke i om det er trendy eller ei. Bra for miljøet også, å bruke de tingene man har kjøpt, selv om de kanskje ikke er helt moderne lenger. 

Anonymkode: ae156...ced

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de har teit stil er det mindre sannsynlig at de er interessante - men når det først er bekreftet at de er kule trekker det ikke noe fra kulheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forresten rart med det, hvordan ting kan gå fra å være ultrahipt til å bli ukult nærmest over natta. Det var faktisk en tid hvor "home" og "love" og sånne klistre-sitater på veggen var veldig moderne. Samme med Kahler-vasene. Først skulle alle ha dem, også ble den gemene hop enige om at alt for mange har den "nei, nå er det harry, de som har denne har ingen egen stil".

Det er jo gjerne syklusen det går i det. Det er kult når man er blant de første, men så får alle det - og da er det ikke noe stas lenger. Da er det "harry". 

Tenker at folk som fortsatt har "home" og "love" faktisk LIKER den stilen, og ikke kjøpte det bare fordi det var trendy. Også tenker jeg de er utrolig kule folk som gir blanke i om det er trendy eller ei. Bra for miljøet også, å bruke de tingene man har kjøpt, selv om de kanskje ikke er helt moderne lenger. 

Har aldri likt det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jensine skrev:

Har aldri likt det. 

Ok, men hva har det med det jeg skrev å gjøre? Det var en periode "home" og "love" var i alle hjem. Så bestemte noen at det er ukult, og nå er det praktisk talt det teiteste du kan ha i huset. 

Har aldri hatt det selv jeg, men nesten så jeg vurderer å kjøpe bare for å gi folk noe å snakke om! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så tragisk overfladisk er jeg ikke. Tenker at man må ha hatt et enkelt liv om det er dette som betyr noe.

Anonymkode: b627b...328

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å se andres interiør og løsninger! Syns det er moro å se forskjellene. Om det er furuvegger, eller moderne driter jeg i, men elsker å se andres hjem og hvertfall når det er gjennomført og man ser at de som bor der trives. 

Jeg ser ikke ned på folk om de har en annen stil enn meg. Og jeg lar ikke det styre ett vennskap eller første inntrykk. 

Anonymkode: 53131...419

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på besøk hos noen nye bekjente, potensielle venner her om dagen. De er hyggelige og alt det der, men da vi kom inn i huset..."LOVE" og "HOME"-skilt og skikkelig jalla overalt. Type uironisk hagenisseinteriør.

Det skal liksom ikke bety så mye, men både samboer og jeg kjenner litt på at vi da holder igjen. Mens når vi er inne hos folk som kanskje ikke er like hyggelige/interessante, men stilen klaffer, blir vi mer positive.

Jeg føler meg overfladisk og teit bare ved å innrømme det. Men hvor vanlig er egentlig en slik reaksjon? Er du slik?

Anonymkode: 81acf...fc6

Bryr seg ikke om vennene mine ikke er interessert i interiør eller bare har dårlig smak. Jeg har en venninne og hun og mannen har det ganske stygt hjemme. Gammelt stil og mye jallagreier. Men hun og jeg har helt lik humor og har flere felles interesser. Hun har sagt til meg at hun ikke har peiling på interiør. Jeg elsker å lese interiørmagasiner og er opptatt av det. Men aksepterer at ikke alle er interessert i det, det er jo en ganske overfladisk interesse. 

Spesielt at du blir mer åpen for folk som virker mindre hyggelige/interessante bare fordi de har en stil du liker. Du vet ikke om de har brukt interiørstylist. Kjenner et par som gjorde det og de fikk hjelp til alt fra valg av gulv til valg av farger på vegger og til interiør som passet til. 

Anonymkode: 0a7ff...7c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei.

Når jeg er hjemme hos noen for første gang, har vi jo ikke en nær relasjon (folk jeg anser som "nær relasjon" kjenner jeg godt nok til at jeg har vært hos dem og de hos meg flere ganger). Hvordan de har det hjemme blir jo da en del av puslespillet "hvem er denne personen", på samme måte som klesstil/jobb/utdannelse/hobbier.

Det er likevel ikke slik at interiørstilen har noe å si for fremtidig relasjon eller vennskap. Men for meg er det slik at hvordan noen velger å ha det i hjemmet sitt utfyller bildet om hvem de er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei en kan ikke velge omgangsvenner basert på interiøret de har hjemme! 

En legger jo merke til hvordan folk har det, men velger ikke bort mennesker som ikke har samme stil som meg selv, hehe nei herlighet! 

Anonymkode: 7a673...1eb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å dra på besøk til folk som har det rotete, men rent (tenker da på bad og på kjøkken, i tilfelle jeg blir tilbudt noe å spise) 

Misliker litt å komme på besøk hos folk som har det helt shina, særlig dersom de likevel beklager at det er «rotete» når vi kommer 🙄 Vi har små barn og lekene ligger strødd 24/7 og jeg får ikke mye lyst til å invitere tilbake når jeg er på besøk hos folk med «perfekte» hjem.

Anonymkode: 82415...c87

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har lite eller ingenting å si for synet mitt på andre, men jeg kan bli inspirert av løsninger de har valgt og liker det når det ser ut som om personligheten har vært mer inne i bildet ved innredning, enn moten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på besøk hos noen nye bekjente, potensielle venner her om dagen. De er hyggelige og alt det der, men da vi kom inn i huset..."LOVE" og "HOME"-skilt og skikkelig jalla overalt. Type uironisk hagenisseinteriør.

Det skal liksom ikke bety så mye, men både samboer og jeg kjenner litt på at vi da holder igjen. Mens når vi er inne hos folk som kanskje ikke er like hyggelige/interessante, men stilen klaffer, blir vi mer positive.

Jeg føler meg overfladisk og teit bare ved å innrømme det. Men hvor vanlig er egentlig en slik reaksjon? Er du slik?

Anonymkode: 81acf...fc6

Du føler deg overfladisk og teit, og det er helt riktig når du vurderer om du gidder å bli venn med folk basert på om du liker stilen de har i sitt eget hjem. Du vil heller ha venner som ikke synes du er interessant å bli venn med fordi du liker interiøret deres? Da "blir vi mer positive"?  :ler: 

Anonymkode: 93e36...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driter i hvordan andre har det hjemme. Men orker ikke p besøke folk som er veldig urenslige og rot overalt... Men jeg legget selvsagt merke til hvilken stil andre har hjemme. Jeg er selv opptatt av interiør.

Anonymkode: a6751...af5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det bryr jeg meg nada om. Bryr meg heller ikke om litt rot eller støv i krokene. Om det derimot flyter over av gammel søppel, lukter vondt og det generelt sett ser ut som en dass, da kan jeg rynke litt på nesa.
Nå er det ytterst sjelden at jeg har vært inne hos noen, som har det såpass ille, og da er det ofte folk som har et problem.

Anonymkode: c3b60...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Legger jo merke til det, men bryr meg ikke noe særlig. Dersom folk har det veldig rotete og møkkete, synes jeg det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renslighet er det jeg liker og at ikke noe er ødelagt. 

Om det ligger mye rot og om de er hordere...hahahha aviser og reklame strødd, eller ett kjøkken som ser grisete ut. Da hadde jeg nesten rygget ut døren. Men andres smak og stil er ikke viktig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...