Gå til innhold

Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?

AnonymBruker

Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?  

106 stemmer

1. 1. Når dere besøker noen for første gang, betyr stil og innredning i huset noe for dere?

• Ja
      34
    • Nei
      72

Anbefalte innlegg

Vi var på besøk hos noen nye bekjente, potensielle venner her om dagen. De er hyggelige og alt det der, men da vi kom inn i huset..."LOVE" og "HOME"-skilt og skikkelig jalla overalt. Type uironisk hagenisseinteriør.

Det skal liksom ikke bety så mye, men både samboer og jeg kjenner litt på at vi da holder igjen. Mens når vi er inne hos folk som kanskje ikke er like hyggelige/interessante, men stilen klaffer, blir vi mer positive.

Jeg føler meg overfladisk og teit bare ved å innrømme det. Men hvor vanlig er egentlig en slik reaksjon? Er du slik?

Anonymkode: 81acf...fc6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hater jeg sånne skilt, men det betyr ingenting hvordan folk har det hjemme. Det eneste jeg reagerer på er om det er skittent eller veldig rotete.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi var på besøk hos noen nye bekjente, potensielle venner her om dagen. De er hyggelige og alt det der, men da vi kom inn i huset..."LOVE" og "HOME"-skilt og skikkelig jalla overalt. Type uironisk hagenisseinteriør.

Det skal liksom ikke bety så mye, men både samboer og jeg kjenner litt på at vi da holder igjen. Mens når vi er inne hos folk som kanskje ikke er like hyggelige/interessante, men stilen klaffer, blir vi mer positive.

Jeg føler meg overfladisk og teit bare ved å innrømme det. Men hvor vanlig er egentlig en slik reaksjon? Er du slik?

Tragisk. Dere altså, ikke interiøret!

Det tenker jeg.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker over hvordan de har det, men det har som regel null å si mtp relasjonen videre. Jeg synes det er interessant å se interiørstil, for det sier ofte noe om dem som personer. Det eneste som påvirker førsteinntrykket er om det er skikkelig rotete og skittent. Og da mener jeg ikke fra noen dager med småbarn hjemme som har rota osv, men sånn inngrodd skitt, dyrehår og rot fra forrige år.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anim92 skrev:

Jeg tenker over hvordan de har det, men det har som regel null å si mtp relasjonen videre. Jeg synes det er interessant å se interiørstil, for det sier ofte noe om dem som personer. Det eneste som påvirker førsteinntrykket er om det er skikkelig rotete og skittent. Og da mener jeg ikke fra noen dager med småbarn hjemme som har rota osv, men sånn inngrodd skitt, dyrehår og rot fra forrige år.

1. nyttårsdag må man se litt gjennom fingrene da:)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke ha brydd meg mindre om hvordan de jeg besøker har innredet. Så lenge det er "kompis-reint" (at det ikke flyter med søppel) er jeg fornøyd. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har absolutt ingen betydning. men det gir en god pekepinn på hvordan de som bor der er da; ryddige/rotete? Perfeksjonister/avslappa? Utslitte/har mye overskudd etc etc. Og det er jo bare spennende -og det hender man tarhelt feil! Det eneste jeg reagerer på som kan gi negativt inntrykk er hvis det er mye møkk, vonde lukter og bæsj oppetter doskåla. Da takker jeg for meg ganske raskt. Men selve interiørstilen betyr avsolutt ingenting. Vil være rimelig overfladisk å dømme folks egenskaper og personlighet på om de har furumøbler eller siste trendene i huset..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiøret gir jo et inntrykk i positiv eller negativ retning. Det betyr ikke at hvordan folk har det hjemme er avgjørende for om jeg liker dem. Men det er en av mange faktorer som utgjør et helhetsbilde.

Anonymkode: de962...a80

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har forskjellig smak, jeg interesserer meg pent lite for hvilken interiørstil folk har. Dere høres ekstremt snobbete ut ( og jeg misliker også disse tingene, men hva andre har er uvesentlig). 

Anonymkode: 6fe48...a4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes dere høres litt pretensiøse og merkelige ut, skal jeg være helt ærlig :PDet høres jo helt sprøtt ut at dere synes det er viktigere at personene har rett stil enn at de faktisk er morsomme å være sammen med? At riktig stil gjør dere mer positivt innstilt enn hyggelige folk? 

Jeg bryr meg ikke om stilen venner og bekjente har. Jeg legger jo merke til det hvis det er noe jeg synes er ekstra fint, og komplimenterer dette. Men hvis det ikke er min stil, så er det jo bare ikke min stil - og det spiller ingen rolle for meg. Så lenge det er relativt ryddig og rent.

Har aldri opplevd å reagere negativt på interiør i voksen alder tror jeg. Hadde kanskje tenkt mitt hvis jeg kom inn i et hus med plakater av nakne damer på veggene eller noe slikt... Men må være ganske ekstremt før det gjør at jeg dømmer/ser ned på folk ja. 

Anonymkode: ae156...ced

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste jeg reagerer på er om det er fyllingplass på utsiden og veldig rotete og møkkete. Jeg har det rotete men ikke møkkete.

Anonymkode: c2b23...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som bor der, så folk får ha det akkurat slik de vil. Det har ingen betydning for meg. 

Anonymkode: 7235d...31c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er at det er normalt ryddig, rent og ikke lukter vondt. Jeg forventer ikke at andre skal ha samme stil som meg, og det blir for arrogant å avvise noen som venner kun fordi de har "HOME"-skilt hjemme. 

Anonymkode: 0d2c4...38d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker aldri over sånt. Kanskje da jeg ikke har noe særlig stil selv 😂

I min stue er pynt: hyller og mange hyller med filmer, serier, bøker, spill og ikke minst masse merchendise fra div. filmer og serier 🙌🏻🙌🏻

Jeg har absolutt innredet alt selv 🤩

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det synes jeg er rart. Jeg kan godt like personen selvom jeg ikke liker hagenisser som hen har mange av eller røde vegger

Anonymkode: fa78f...8c3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...