Gå til innhold

Drikkevarer

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien
Skrevet

Jeg har tenkt å ha champagne (ikke ekte, men sånn Freixnet) til velkomstdrink.

Hvit og rød vin til maten - og svensk cider som alkoholfritt alternativ til både velkomst og til mat.

Så har jeg tenkt å spandere et glass konjakk og/eller likør på gjestene til kaffen.

Det som er igjen + noen likører og litt sånt er noe jeg setter frem som folk kan drikke av etterpå også. I tillegg har vi selvsagt brus.

Både mine foreldre og svigerfar tar med seg noen flasker av det de har stående; vodka, whisky og litt sånt og setter frem.

Må man virkelig tilby gjestene fri bar i et bryllup???

Folk drikker jo som gale når de får alt gratis og bryllupet vårt er jo ikke en fyllefest!!! - Har inntrykk av at folk uansett har stukket litt unna i biler og vesker....

Hva stiller dere av drikkevarer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi stilte vinen som ble til overs fra middag, restene av de 15 kassene med øl vi hadde kjøpt inn til middag & fest, og følgende:

1 whiskey

4 cognac

3 likør

4 vodka

3 gin

Og litt anna.

Tilbake etter middag (56 stk) og fri bar (62 stk) hadde vi:

9 rødvin

3 hvitvin

9 kasser øl

4 (av 6) Freixenet

2 (av 6) Martini Asti

2 1/2 vodka

3 1/2 cognac

2 gin

Og litt anna.

Det gikk akkurat en flaske whiskey, to flasker Baileys og litt Tia Maria, og en del vodka og gin til drinker.

(Gin & tonic, bryllupsdrink nr.1)

Kun en gjest ble litt vel i farten, og det var etter at vi hadde dratt.

Nå hører det med at vi ikke har noen 'rødvinsmarinerte tanter' eller folk som kom til festen for å ta en fyllekule.

Alle var der for å feire vår dag, og var visst skjønt enige om at flatfyll ikke var rette måten å gjøre det på.

Tror du slektninger/venner av deg er ute etter det?

I så fall ville jeg stilt med bonger - 2-3 gratis drinker, resten kan de betale selv.

Da begrenser gjerne de verste seg, og dersom de ikke gjør det så betaler i hvert fall ikke dere for moroa!

Skrevet

Drikke folk egentlig så mye i bryllup?

Siste bryllupet jeg var i hadde jeg følelsen av at folk kanskje drakk 1-2 drinker/glass vin etter middagen og avec.

Dette varierer jo sikkert mye... Men jeg ble i alle fall mindre redd for å ha fri bar etter det bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...