Gjest Teletubbien Skrevet 17. mai 2005 #1 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har tenkt å ha champagne (ikke ekte, men sånn Freixnet) til velkomstdrink. Hvit og rød vin til maten - og svensk cider som alkoholfritt alternativ til både velkomst og til mat. Så har jeg tenkt å spandere et glass konjakk og/eller likør på gjestene til kaffen. Det som er igjen + noen likører og litt sånt er noe jeg setter frem som folk kan drikke av etterpå også. I tillegg har vi selvsagt brus. Både mine foreldre og svigerfar tar med seg noen flasker av det de har stående; vodka, whisky og litt sånt og setter frem. Må man virkelig tilby gjestene fri bar i et bryllup??? Folk drikker jo som gale når de får alt gratis og bryllupet vårt er jo ikke en fyllefest!!! - Har inntrykk av at folk uansett har stukket litt unna i biler og vesker.... Hva stiller dere av drikkevarer?
Minerva Grey Skrevet 17. mai 2005 #2 Skrevet 17. mai 2005 Vi stilte vinen som ble til overs fra middag, restene av de 15 kassene med øl vi hadde kjøpt inn til middag & fest, og følgende: 1 whiskey 4 cognac 3 likør 4 vodka 3 gin Og litt anna. Tilbake etter middag (56 stk) og fri bar (62 stk) hadde vi: 9 rødvin 3 hvitvin 9 kasser øl 4 (av 6) Freixenet 2 (av 6) Martini Asti 2 1/2 vodka 3 1/2 cognac 2 gin Og litt anna. Det gikk akkurat en flaske whiskey, to flasker Baileys og litt Tia Maria, og en del vodka og gin til drinker. (Gin & tonic, bryllupsdrink nr.1) Kun en gjest ble litt vel i farten, og det var etter at vi hadde dratt. Nå hører det med at vi ikke har noen 'rødvinsmarinerte tanter' eller folk som kom til festen for å ta en fyllekule. Alle var der for å feire vår dag, og var visst skjønt enige om at flatfyll ikke var rette måten å gjøre det på. Tror du slektninger/venner av deg er ute etter det? I så fall ville jeg stilt med bonger - 2-3 gratis drinker, resten kan de betale selv. Da begrenser gjerne de verste seg, og dersom de ikke gjør det så betaler i hvert fall ikke dere for moroa!
tommeline Skrevet 18. mai 2005 #3 Skrevet 18. mai 2005 Drikke folk egentlig så mye i bryllup? Siste bryllupet jeg var i hadde jeg følelsen av at folk kanskje drakk 1-2 drinker/glass vin etter middagen og avec. Dette varierer jo sikkert mye... Men jeg ble i alle fall mindre redd for å ha fri bar etter det bryllupet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå