AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #1 Del Skrevet 14. september 2019 Jeg har naturlig den kjipe kommunegrå hårfargen, men har omtrent i alle mine semi-voksne år (siste 15 årene kanskje) farget det blondt. Alt fra boks kjøpt på butikken, til helbleking til nå bare striping av etterveksten som jeg har gjort de siste årene. Frisøren min er en venninne av meg. Når jeg farger etterveksten hos henne så blir den ALLTID veldig grå, nesten litt streak av lilla i.. Men det går seg alltid til etter et par hårvask, og da blir det fint. Derfor har jeg heller aldri sagt noe. Har heller vasket det hver dag i en uke, også blir det veldig greit. Men den første dagen er det sånn at moren min og andre faktisk har kommentert det.. og jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Hvorfor blir det sånn? Gjør hun noe feil, eller tror hun at jeg vil ha det slik, eller synes hun det er fint? Hun gjør også håret til en annen felles venninne av oss som blir KJEMPEfint! Hun er dog mer naturlig blond enn meg i utgangspunktet. Hadde det bare vært en hvemsomhelst frisør hadde jeg byttet, men det er tross alt en venninne, så vet ikke hvordan jeg skal si i fra.. :( Hjelper det hvis neste gang jeg sier at jeg vil heller ha en varmere blond, at den jeg har nå er for kald? Anonymkode: a293b...071 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #2 Del Skrevet 14. september 2019 Du må jo si ifra. Dersom du ikke sier noe tror hun jo det er greit. Jeg sliter med det at frisøren ikke klarer få meg kald («grå») nok. Vi sliter alle med vårt. 😂 Anonymkode: 45642...d35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chakalaka Skrevet 14. september 2019 #3 Del Skrevet 14. september 2019 Helt normalt! Når man lysner et hår, vil pigmentene i undertonen i håret komme frem, og man vil få en slags oransjetone i stripene. Din vennine vet dette, og adder derfor kalde (blå, grå, lilla) pigmenter i fargen, for å unngå at det blir for gyldent. Disse pigmentene vil forsvinne av seg selv etter et par hårvasker (som du har erfart), og stripene vil da se naturlig blonde ut. En hårfargebehandling er liksom ikke ferdig før all overskuddsfargen er vasket ut, og det gjelder alle farger. 😉 Hilsen pensjonert frisør.. PS: morra mi kom med blått hår i bryllupet mitt, da hun farget håret to dager før, og fikk ikke vasket gjennom håret nok før den store dagen.. Ho var så fin, atte 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå