mrs williams Skrevet 17. mai 2005 #1 Skrevet 17. mai 2005 Siden det er 17 mai i dag så må jeg spørre alle sammen: - Har du bunad? - Hvist du har hvilken bunad har du? - Hvist du ikke har,hvorfor har du ikke det? - Hvilken bunad synst du er penest? kan selv først svare på de: - ja har bunad - Sognebunad - Sognebunaden Nå er stafettpinnen sendt over til dere PS: oppdaget at jeg glemte å si at jeg har bunad fra der min far kommer ikke utfra at den er pen eller ikke!
Gjest gjest1 Skrevet 17. mai 2005 #3 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har hardangerbunad, for det er der familien min kommer fra. Syns de fleste bunader er særegne og fine, men jeg vil ha en med familiær tilknytning. Den aller fineste bunaden er vinterbunad fra hardanger og etnebunad.
Gjest Milah Skrevet 17. mai 2005 #4 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har Trysilbunaden. på grunn av at familien min på farsiden er derifra. Og jeg synes den er fin! Har ingen spesiell favoritt..
Gjest gjesta Skrevet 17. mai 2005 #5 Skrevet 17. mai 2005 - Har du bunad? - Hvis du ikke har,hvorfor har du ikke det?
*CHOUCHOU* Skrevet 17. mai 2005 #6 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har heller ikke bunad. Fint pa mange men ikke pa meg. Kan for lite om bunader til a uttale meg om hvem som er penest.
Brunhilde Skrevet 17. mai 2005 #7 Skrevet 17. mai 2005 Nei, jeg har ikke bunad. Jeg kommer fra en by og har aldri vært spesielt opptatt av bygdeklær. Setesdalsbunaden er finest - derom er jeg ikke i tvil!
Gjest Formosiss Skrevet 17. mai 2005 #8 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har en gudbrandsdals festdrakt, sort, uten belte og forkle (slik den skal være, mao.). Bruker den når jeg kan, men nå er den dessverre hjemme i Gudbrandsdalen. Fineste bunaden er selvfølgellig den ;-)
Windy Skrevet 17. mai 2005 #9 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har ikke bunad, fikk beskjed om at jeg skulle få når jeg hadde vokst "ferdig". Jeg er vokst ferdig, lurer på hvor den blir av, gitt?? Det blir nok til at jeg må kjøpe selv, skal da ha beltestakken fra Øst-Telemark fordi jeg er derfra. Syns naturligvis også den er finest
Gjest gjesta Skrevet 17. mai 2005 #10 Skrevet 17. mai 2005 Siden det er 17 mai i dag så må jeg spørre alle sammen: - Har du bunad? - Hvist du har hvilken bunad har du? - Hvist du ikke har,hvorfor har du ikke det? - Hvilken bunad synst du er penest? Nei, jeg har ikke bunad. Sikkert fordi det ikke er noen tradisjon i min familie med bunad. Nå som godt voksen så ønsker jeg meg en. Vil da velge nordlandsbunaden (blå). Ikke fordi det er den jeg synes er penest, men fordi jeg har sterke røtter knyttet til nordnorge.
Nella Skrevet 17. mai 2005 #11 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har en gudbrandsdals festdrakt, sort, uten belte og forkle (slik den skal være, mao.). Bruker den når jeg kan, men nå er den dessverre hjemme i Gudbrandsdalen. Fineste bunaden er selvfølgellig den ;-) Helt enig Men min er her hjemme da så jeg kan bruke den når jeg vil
Transe Skrevet 17. mai 2005 #13 Skrevet 17. mai 2005 Har sunnmørsbunad fordi moren min er derfra og jeg arvet bunaden hennes. Jeg har brukt den i dag og gleder meg til neste gang.
blå Skrevet 17. mai 2005 #14 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har Follo bunad. Syns Beltestakken fra telemark er en veldig fin bunad.
nyibyen Skrevet 18. mai 2005 #15 Skrevet 18. mai 2005 Har to! Begge er arvet. En romerikebunad fra bestemor, og en grønn (jordbruksfargen) nordlandsbunad fra andre siden av familien. Bruker dem om hverandre ved enhver passende anledning! Vet ikke hvilke jeg synes er finest. Det er så mange vakre bunader rundt omkring.
Gjest lmari Skrevet 18. mai 2005 #16 Skrevet 18. mai 2005 Jeg har Sunnmørsbunad (svart), fordi mammaen min kommer fra Sunnmøre. Elsker å gå i bunad, men fordi den ble sydd akkurat til å passe meg da jeg var 15 år, er den dessverre litt for liten nå (særlig over puppene.... ) Liker Sunnmørsbunaden veldig godt, og beltestakken fra Telemark.
Gjest Spacegirl Skrevet 18. mai 2005 #17 Skrevet 18. mai 2005 Jeg har Karmøy-bunad fordi jeg er oppvokst på Karmøy. Men den har krympa de siste årene :oops: , den kan ikke syes mer ut og jeg tviler på at jeg noengang vil bli så tynn som jeg var da jeg var 15 år, så jeg sparer nå til Halling-bunad. Jeg bor nå i Hallingdal, pappa er født og oppvokst her, så derfor syns jeg det blir riktig.
Gjest Cerise Skrevet 18. mai 2005 #18 Skrevet 18. mai 2005 - Har du bunad? Nei - Hvist du har hvilken bunad har du? - - Hvist du ikke har,hvorfor har du ikke det? Jeg har egentlig lyst på bunad, og skal vel egentlig få sydd meg en telemarksbunad. Men har blitt litt usikker, for føler ikke helt tilhørighet noen plass, er født en plass, er vokst opp mange plasser, og bor nå en annen plass igjen, familien min kommer fra både øst og vest. Ja,så derfor har jeg ikke bunad, for jeg vet ikke helt hvilken som føles mest "rett" for meg. - Hvilken bunad synst du er penest? øst telemark
Gjest Emera Skrevet 18. mai 2005 #19 Skrevet 18. mai 2005 - Ja, jeg har bunad. - Jeg har rød trønderbunad, er født og oppvokst i Trøndelag og har aldri bodd andre steder. - Jeg elsker bunader. Alle har sitt særpreg og sin spesielle historie, og jeg har ingen favoritt.
LilleBille Skrevet 18. mai 2005 #20 Skrevet 18. mai 2005 Har Vest-Agderbunad Synes beltestakken med "lillatoner" i beltet er den flotteste av alle .. og skulle gjerne hatt den om jeg kunne valgt "fritt" - men jeg synes man bør ha en tilknytning til den bunaden man skal ha .. derfor var den utelukket for meg (fant ikke en eneste telemarking noe sted i slekta )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå