Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En gang før jul traff jeg en fyr (kaller han Y) som ble forelska i meg osv... vi hadde god kontakt, men jeg følte ikke noe for han. fortsatt kontakten som venner, men jeg hadde ikke særlig interesse av å være venner med han siden han ville være sammen osv osv... vi har ikke sett hverandre siden, bare sendt meldinger, og i perioder har det ikke vært noen kontakt. ikke før jeg fortalte han at jeg hadde fått meg type og ba han kutte kontakten i respekt for typen min. dette er 2 mnd siden nå. siden da har jeg måttet passe på mobilen min som en hauk for at ikke typen min skal se mobilen min. fordi han (Y) ringte og ringte hver eneste natt og sendte masse meldinger på nattestid om at han savner meg, er glad i meg osv osv. typen min er sjalu av seg, og hvis han ser en slik melding, vet jeg at han vil tro at jeg er utro osv. jeg har bedt Y om å kutte kontakten, og å hverken sende melding eller ringe, jeg tror han gjorde det bevisst for å prøve å ødelegge, siden han alltid ringer på natta og sender meldinger på natta. jeg har aldri svart han, men i det siste bedt han kutte ut og slutte å ringe. har truet han med å rapportere han for telefonterror men han bryr seg ikke om det. den personen (Y) er i mine øyne helt gal, og jeg hater at han prøver å ødelegge fordi han ikke får det som han vil! Hva skal jeg gjøre? Er redd for at typen min finner meldinger osv, og at han tror at jeg er utro, for i de meldingene Y skriver står det "glad i deg vennen" "savner deg jenta mi" "håper vi blir sammen igjen" osv osv. og jeg var jo aldri sammen med han og var aldri hans! Hva gjør man med slikt, er det grunn nok til å anmelde det? det ødelegger jo privatlivet mitt, dråpen var da han ringte meg på jobb med tilgjort stemme og utga seg for å være en kunde som skulle ha masse opplysninger... kjente igjen stemmen hans og han har gått altfor langt.... :evil:

Gjest Daniella_ i.i.
Skrevet

Det første du burde gjøre er å fortelle kjæresten din hva som skjer, og hvordan person Y er.

Litt kjipt hvis kjæresten din finner det ut som sagt og da tror at du er utro...

Har selv vært i en lignende sitasjon.

Personen ringte meg 30-40 ganger pr dag.

Han ville gifte seg med meg og ville ha barn med meg.

Jeg måtte få hemmelig tlf.nr og i tillegg måtte jeg ringe til telefonselskapet mitt (og diverse andre steder) for å be de om å ikke gi ut nr mitt til noen.

Den personen som terroriserte meg kom å ringte på til meg mens kjæresten min var der og ga fullstendig blaffen i at kjæresten min var der. Det hele endte med at han ble tvangsinnlagt på psykriatisk sykehus. Han var visst i en psykose.

Sier ikke at han som terroriserer deg er det, ville bare dele min erfaring med deg.

Jeg fortalte som sagt kjæresten min om han, og han så jo selv hvor gal han var.

Jeg anmeldte han ikke fordi han ble lagt inn på sykehuset. Men, hadde han ikke blitt lagt inn hadde jeg nok måtte anmelde han.

Så, jeg ville som nevnt over fortalt kjæresten din det og vurdert en anmeldelse!

Lykke til!

Skrevet

Jeg kan ikke fortelle han om det, det som er problemet. Han ville aldri forstå.. og jeg vil ikke miste han pga en syk idiot.

vurderer å gå til politistasjonen i morgen og melde han, for å bli kvitt han. han er sinnsyk, sa alltid før at "åååå, jeg er så eeensooom..... jeg vil døøøøø... jeg har bare deeeegg..." og jeg var liksom bare en person han hadde kontakt med på telefonen... Huff.... han svingte skikkelig i humøret og det er skremmende, redd for at han plutselig skal møte opp på jobben eller noe. han har tilmed ringt dit... tenk at folk er så gærne og egoistiske...

Gjest Dazed
Skrevet

Ja, sier meg enig. Fortell kjæresten din om (Y)

det vil gjøre alt mye lettere for deg og han. fortell han også hva du føler om dette (Y) gjør ..

Skrevet

det er akkurat det som er problemet! KJæresten min er hypersensitiv for slikt, så han ville bare reagert feil og tro at jeg gjør noe dumt, eller har gjort noe dumt! så jeg kan ikke fortelle han det...

Gjest Sarah Parker
Skrevet
det er akkurat det som er problemet! KJæresten min er hypersensitiv for slikt

Kjenner til "hypersensetive" kjærester. Takke meg til at min nåværende ikke er det for det er slitsommt nok :-? Overbeskyttende bleieunger! Jeg kan passe på meg sjæl! :evil: Mas om "hvem er han-hva skrev han-få se på telefonen din :kjempesinna: Det er sykt nok det og.

Skrevet

Må legge til: Skulle han finne ut om Y uten at du har sagt noe vil jeg tro at han blir mer mistenksom enn hvis du hadde fortalt han det selv.

Gjest Anonymous
Skrevet

tt du ikke kan si noe til din nåværende kjæreste sier jo sitt :roll:

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
at du ikke kan si noe til din nåværende kjæreste sier jo sitt :roll:

meg.

Gjest alyssam
Skrevet

En fyr jeg møtte i høst var like slitsom som han du prater om.. Trua om å ta livet sitt (foran meg sånn at jeg "skulle begynne å bry meg"), ringte hele tiden, også når jeg hadde fått meg kjæreste.. Ringte mange, mange ganger om dagen.. Selv om jeg ikke tok den så fortsatte han å ringe, i flere timer, sendte sikkert 50 meldinger på rappen bare for å mase osv osv.. Jeg trua med å anmelde han, det hjalp ikke.. Angrer i ettertid på at jeg ikke gjorde det..

Det eneste som hjalp faktisk var en gang han hadde sendt masse meldinger, og jeg svarte bare: "du kan sende så mange flere meldinger du vil, og du kan ringe så mye du vil, jeg kommer aldri til å svare deg noen gang igjen." Etter det fikk jeg bare en melding til, og etter det har jeg ikke hørt noe ;)

Er glad jeg hadde en kjæreste som jeg kunne fortelle alt til da.. Ble litt lettere da .. :)

Gjest lurven
Skrevet

det er bare en ting å gjøre, du må fortelle kjærsten din hvordan det henger sammen, han forstår sikkert hvis du legger det frem riktig.

tenk om han finner det ut av seg selv, da får du et forklaringsproblem.

heller så kan du jo eventuelt bytte nr

Skrevet

Jeg ba dere ikke om å dømme kjæresten min! dere kjenner han ikke og heller ikke bakgrunnen hans. takk for alle "råd".. :roll:

Gjest *Sexy*Cat*
Skrevet
Jeg ba dere ikke om å dømme kjæresten min! dere kjenner han ikke og heller ikke bakgrunnen hans. takk for alle "råd".. :roll:

men ærlig talt.

hvis du ikke kan fortelle han det gjør du saken vondt værre hvis han finner det ut.

og siden han er så hypersensitiv som du sier så er det vel like før han finner det ut?

da sliter du mer enn nå for å si det sånn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fortell typen din det du trenger. Du skal vel ikke behøve gå rundt å "gjemme" ting heller? Har du ingenting å skjule burde ikke det by på problemer? Tåler ikke typen din å høre det da så er han som har problemer.

Gjest Fritzz
Skrevet

Jeg kan ikke forstå at det finnes så mange selvdestruktive kvinner. Jo psykere menn er jo hardere faller (enkelte) kvinner for dem.

1. Gi tullingen som ringer deg klar beskjed om at han må slutte. Ring gjerne til politiet og fortell historien. Er du heldig vil den du snakker med hos politiet ta en telefon til tullingen uten å gjøre noe større nummer ut av det. Det vil nok hjelpe.

2. Dump den tydeligvis sykelig sjalue tullingen du er sammen med. Stoler du ikke på såpass at du kan fortelle ham om slike problemer har forholdet deres ingen ting for seg. Hvis du ikke forstår dette er du selvdestruktiv og har behov for å snakke med en psykolog, fastlegen din kan ordne med henvisning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja det høres ikke bra ut Alterna. Men gjør deg selv en tjeneste å lev åpent med kjæresten din. Ikke gidd å holde noe skjult slik som dette. Jeg er enig som det blir sagt her - at dersom du ikke har noe å skjule så burde han så absolutt tåle å høre det, om det kommer fra deg selv. Gjør han ikke det så trenger han å vokse opp litt, sant. Ikke hadde jeg giddi å tatt imot masser av kjeft fra kjæresten min dersom du får det når du vet du ikke har gjort noe galt heller. Det blir for dumt når folk oppfører seg slik mot kjæresten sin, for det gjør man enkelt og greit ikke.

Høres ikke bra ut, at han utgir seg for en annen, gjør om på stemmen etc.. Er det fler slike episoder ville jeg også ringt politiet.

*

Og Fritzz,

Vi velger hele tiden hvordan vi vil si ting. Du ser ut til å velge litt feil i noen tilfeller. Ikke prat slikt tull. Det kommer det ikke noe godt ut av - for din eller andres del.

Gjest Fritzz
Skrevet

Og Fritzz,

Vi velger hele tiden hvordan vi vil si ting. Du ser ut til å velge litt feil i noen tilfeller. Ikke prat slikt tull. Det kommer det ikke noe godt ut av - for din eller andres del.

Når noen spørr om råd i en vanskellig situasjon kan man velge å klappe dem på hodet å si at det er synd på dem, eller man kan velge å be dem ta ansvar for livet sitt. Jeg tror begge deler er nyttig. Når det var masse klappe-på-hodet innlegg her syntes jeg det var på sin plass med en annen vinkling.

Og,

Vi velger hele tiden hvordan vi vil si ting. Du ser ut til å velge litt feil i noen tilfeller. En overlegen, belærende holdning kommer det sjelden noe godt ut av - for din eller andres del.

Gjest Polti
Skrevet

Hvis du har en litt moderne mobiltelefon, så kan du blokkere alt fra visse nummer. Så sletter du samtidig nummeret hans fra telefonboka i tilfelle typen din finner noe. Problem løst.

Gjest 2 råd
Skrevet

1. Fortell typen din om at du blir utsatt for terror. Enig med Lurven der - han vil forstå om du presenterer saken på en skikkelig måte. Dette er ikke en kritikk av kjæresten din, men et råd til deg.

2. Skaff deg nytt sim kort, nytt telefon nr, hemmelig nummer og bruk det du kan av teknologiske hjelpemiddel til å blokke denne Y ut av livet ditt.

Hvis du kombinerer 1 og 2 dvs. ber typen din om hjelp til å bli kvitt denne Y, så tror jeg dette kommer til å løse seg på en veldig bra måte!

Gjest Gomez
Skrevet

Det dummeste du gjorde, var at du ikke fortalte typen din med en gang om terroren. Siden du nå har latt det gå så lenge, så legger du jo opp til mistanker.

Usedvanlig dumt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...