Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det en grei lønn? 

Jobben inkluderer dag kveld natt og helg, samme timelønn, er det riktig eller er det noe feil, må passe på at man ikke blir lurt.

Det er salg og service yrke, ingen tariffavtale

Anonymkode: 44fc6...c8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elendig, etter min mening. 

Anonymkode: c3f0c...a46

• Liker 9
Skrevet

Dessverre så har det seg slik at i dagens arbeidsmarket så er man nødt til å ta det man får, er man ikke fornøyd så er det 5 andre som står klare til å ta jobben.

Ønsker deg lykke til.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns 300 000 i årslønn høres lite ut uansett yrke, og er ikke langt unna fattidomsgrensen som er satt i Norge. Når det i tillegg inkluderer helg, natt og kveldstillegg, høres det for meg ut som en svært dårlig årslønn. Her spiller alder, utdanning og ansenitet inn, så tenker at du bør vurdre denne helheten mht om du tenker at det blir riktig for deg. Mulig det er vanlig startlønn? Anbefaler deg uansett å ta denne jobben, dersom dette er et tilbud til deg, og du ikke allerede er ute i arbeidslivet pr nå. Så kan du heller se deg om, og søke på andre jobber som evt passer deg bedre mht lønn osv underveis. Nå vet jeg ikke noe om din alder og erfaring, men er du ung og ny på arbeidsmarkedet må du huske på at man sjeldent får drømmejobb/lønn med en gang, ha tålmodighet og jobb deg oppover.😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg jobber dag /kveld /natt / helg i en manuell ufaglært jobb og tjente litt i overkant av 700tusen i fjor ( ink overtid) så jeg syns 300 tusen er veldig lite.

Anonymkode: 9bb71...79e

• Liker 1
Skrevet

Veldig dårlig betaling hvis det ikke er diverse tillegg for for natt og overtid, tror du blir lurt hvis du godtar det.

Anonymkode: bbcd3...8a0

• Liker 1
Skrevet

Det er lite.. Jobbet for noen år siden på et sykehus, innenfor lager og logistikk, årslønn på 289000,-. Fikk like mye utbetalt i lønn som jeg fikk i dagpenger fra NAV før jeg startet i jobben.. 

Anonymkode: 8cf35...c55

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er lite.. Jobbet for noen år siden på et sykehus, innenfor lager og logistikk, årslønn på 289000,-. Fikk like mye utbetalt i lønn som jeg fikk i dagpenger fra NAV før jeg startet i jobben.. 

Kan legge til at jeg jobbet kun dagtid. Ikke helg eller helligdager. 

Skrevet

Er vel så å si umulig å tjene mindre enn 300.000 i full jobb i dag, så ja, det er fryktelig lite :)

• Liker 2
Skrevet

Tror du blir litt lurt om dette er en 100 % jobb inkl kvelder, helger og netter, uten noe mer tillegg.  Ikke noe bra deal, men samtidig greit å begynne et sted om du ikke har noe annet. 

Anonymkode: f6919...047

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Hedersbrukeren skrev:

Er vel så å si umulig å tjene mindre enn 300.000 i full jobb i dag, så ja, det er fryktelig lite :)

Det er langt fra umulig for ufaglærte i distriktene. Jeg var nylig på intervju til slik jobb, og lønna der utgjorde 308.000. Det var ganske sentralt på Østlandet, hadde den ligget et sted med lavere bo- og levekostnader ville lønna vært lavere.

Uten ansiennitet har jeg også lavere timelønn i stillinga jeg har pr i dag, så jo. Det er mulig. 

Anonymkode: 03081...761

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er langt fra umulig for ufaglærte i distriktene. Jeg var nylig på intervju til slik jobb, og lønna der utgjorde 308.000. Det var ganske sentralt på Østlandet, hadde den ligget et sted med lavere bo- og levekostnader ville lønna vært lavere.

Uten ansiennitet har jeg også lavere timelønn i stillinga jeg har pr i dag, så jo. Det er mulig. 

Jeg skrev «så å si» :)

Skrevet
9 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Jeg skrev «så å si» :)

Langt fra så uvanlig som "så å si". Iht SSB er medianinntekten på landsbasis 287.000 i aldersgruppen 30-44 år. Oslo og Rogaland er eneste fylker som knapt bikker 300k.

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Langt fra så uvanlig som "så å si". Iht SSB er medianinntekten på landsbasis 287.000 i aldersgruppen 30-44 år. Oslo og Rogaland er eneste fylker som knapt bikker 300k.

Det er vel stort sett deltidsstillinger som drar ned den statistikken. 

Anonymkode: c3f0c...a46

• Liker 2
Skrevet

Ihvertfall mye mindre enn hva jeg får i uføretrygd. Les litt i arbeidsmiljøloven, tillegg kveld, natt helg skal betales med tillegg beskrevet der. Loven er ett minimum, tariffavtaler har litt bedre betingelser.

Anonymkode: ddb08...5ef

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke ser for deg lønnsforhøyelse eller at du kan bruke den jobben til å skaffe deg erfaring for å få en bedre jobb senere et annet sted hadde jeg droppet den.

Er det helt krise ville jeg tatt den og lett etter alternativer mens jeg jobbet, med et bra budsjett kan man leve ok på 300k, men ikke for lenge.

Anonymkode: 60356...40a

Skrevet

Jeg har uføretrygd med ung ufør-rettigheter og får 291 000kr i året. Så jeg vil si det er en litt dårlig deal å jobbe fullt inkludert kveld, natt og helg for bare 9000 mer. 

Anonymkode: b744a...177

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I full stilling, ja? Hehe, du kan spøke, du :)

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det en grei lønn? 

Jobben inkluderer dag kveld natt og helg, samme timelønn, er det riktig eller er det noe feil, må passe på at man ikke blir lurt.

Det er salg og service yrke, ingen tariffavtale

Dette er en grei lønn. For arbeidsgiver. Mange glemmer at arbeidsgiver også skal tjene penger. Da er et godt virkemiddel å gi arbeidstakere så lav lønn som mulig for å ende i pluss. Ikke alltid forbrukerne tenker på dette. Dere jamrer og klager over lav lønn men vil samtidig kjøpe produkter til lavest mulig pris. Forbrukerne er også med på å bestemme lønnen..

Anonymkode: 43d3b...e62

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...