Windy Skrevet 17. mai 2005 #1 Skrevet 17. mai 2005 Jeg klarer faktisk ikke å være kreativ med brødskivene, det blir til at jeg spiser samme pålegget dag ut og dag inn i månedsvis. Og nå som det har vært nugatti i det siste, så har jeg fått opp øynene litt Det går som regel i syltetøy, gulost eller nugatti :-? Det skal nevnes at jeg selvfølgelig er ganske kresen også, så det gjør det jo ikke noe lettere... Menmen, kanskje jeg kan plukke ut noen ideer her og der? Så, hva liker du å ha på brødskiven? (Nei, jeg er ikke interessert i høre om en erstatning for brødmaten, sånt har jeg ikke ork til )
Gjest Formosiss Skrevet 17. mai 2005 #2 Skrevet 17. mai 2005 Prøv nugatti med agurk, det er kjempenam! Det blir mye friskere, litt sunnere (:-P) og man blir ikke så tørst.
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #3 Skrevet 17. mai 2005 Prøv nugatti med agurk' date=' det er kjempenam! Det blir mye friskere, litt sunnere (:-P) og man blir ikke så tørst.[/quote'] :o Jeg er også lei, her går det i hvitost og purre...
Gjest Tristessa Skrevet 17. mai 2005 #4 Skrevet 17. mai 2005 Jeg har for tiden fullstendig dilla på Gildes ovnsbakte leverpostei på skikkelig grovt brød, helst med noen løvtynne agurkskiver på toppen. Nammis! Fett, men en svært god jernkilde og så goooodt!
Amanja Skrevet 17. mai 2005 #5 Skrevet 17. mai 2005 Jeg er kjempeglad i eggesalat. Kan brukes alene eller med skinke, tomat, agurk, paprika osv... Enkelt å lage også.. kokte egg som deles begge veier i eggedeleren, majones, hvit pepper, salt og sitronsaft, (evt. litt purre.) rør sammen - ferdig:-)
Arkana Skrevet 17. mai 2005 #7 Skrevet 17. mai 2005 - naturell smøreost, fransk sennep, røkt skinke - postei med sylteagurk, rødbeter og løk - omelett - egg og tomat - italiensk salat og kokt skinke - dansk salami - hjemmelaget eggesalat eller kyllingsalat - grillet kylling, majones, mais og løk - forskjellige oster - rødbetesalat og små kjøttboller - makrell i tomat og agurk
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #8 Skrevet 17. mai 2005 Mine favoritter: - sardiner i tomatsaus med vårløk - tunfisksalat (hakket tunfisk i vann, tomat, vårløk, agurk og krydder) - Hamburgerrygg med salat, agurk og paprika - Kokt egg, enten med tomat eller tunfisk - Leverpostei (gutt-på-boks) med sylteagurk - Roastbeef med agurk og sprøstekt løk
Gjest Anonymous Skrevet 17. mai 2005 #9 Skrevet 17. mai 2005 Tunfisk og majones med Agurker Leverrpostei med agurker Gulost skinke og paprika kylling og salat
hilli Skrevet 18. mai 2005 #10 Skrevet 18. mai 2005 For tiden spiser jeg mest: Philadelfia original med tomatskiver (helst klasetomat) og frisk basilikum. Nam nam! Ellers liker jeg også godt ulike kjøttpålegg med salat, tomat, majones (gjerne hjemmelaget) og eventuelt dijon-sennep.
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #11 Skrevet 18. mai 2005 Prøv nugatti med agurk' date=' det er kjempenam! Det blir mye friskere, litt sunnere (:-P) og man blir ikke så tørst.[/quote'] :o :o
Pepita Skrevet 18. mai 2005 #12 Skrevet 18. mai 2005 På jobben har jeg nå smør og kryddersalami. Men varierer ofte med karamellprim, leverpostei og gullsalami og gjerne agurk. Hjemme har jeg hjemmelaget jordbærsyltetøy akkurat nå. Men lager meg ofte kokt egg, karbonadesmørbrød, ristet brød m/ brunost, ostesmørbrød ++.
Gjest piaf Skrevet 18. mai 2005 #13 Skrevet 18. mai 2005 -Grønn salat, kokt egg i skiver, kaviar og nymalt pepper - most avokado med sitron, salt og pepper, tomatbåter på toppen - grønn salat, tunfisk, presset sitron, egg, tomat, majones, salt og pepper - grønn salat, røykelaks og eggerøre - grønn salat og et stykke makrell i tomat - tomatskiver og omelett - naturell Snøfrisk med epleskiver (veldig gdt sammen! :-) ) - epleskiver med kanel
Nanella Skrevet 18. mai 2005 #14 Skrevet 18. mai 2005 Hos meg går det igjen i hvitost og leverpostei. Tror jeg aldri blir lei det.
Gjest 1111 Skrevet 18. mai 2005 #15 Skrevet 18. mai 2005 - mager leverpostei med agurk - makrell i tomat med salat og/eller agurk - krydderost med paprika - blåmuggelost - eggerøre og skinke
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #16 Skrevet 18. mai 2005 Går som regel i gulost, brunost, italiensk salat, potetsalat, frokostsalat eller smøreost. Med enten paprika, tomat eller agurk på. Det er faktisk det jeg savner mest med å være veggis, salami på brødskiva Også særlig nå som det har kommet en sånn med krydderkant!
Fakse Skrevet 18. mai 2005 #17 Skrevet 18. mai 2005 Eple eller banan i skiver. Det synes jeg er kjempegodt, men er vanligvis for trøtt til å huske at det er en mulighet
Gjest Cerise Skrevet 19. mai 2005 #18 Skrevet 19. mai 2005 å,nam,ble sulten nå! hehe.. ostesmørbrød er også godt,gjerne med litt smøreost og sennep, i tillegg til "vanlig" ost. snadder i toastjern. Ellers godt med * smøreost (feks baconost) og vårløk * snøfrisk og tomat *makrell i tomat og majones *pepperskinke og sylteagurk
Gjest Gjest Skrevet 19. mai 2005 #19 Skrevet 19. mai 2005 Ååååååja... Dette var sånn "dette er det beste jeg spiser på brødskiven"-tråd... Jeg som følte meg sååååå kjedelig og alle dere andre spiser epler og vårløk og greier... Skikkelig avansert opplegg... :oops: Vel, når jeg skal avansere i matveien pynter jeg mer eller lager rundstykker/baguetter ala bakeren gjør. Da ser det så flott ut
Gjest Seleena Skrevet 19. mai 2005 #20 Skrevet 19. mai 2005 Egg+reker er det beste eg kan ete på skiva..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå