Gå til innhold

Krav til godkjenning - utleie av bolig. Kan jeg leie ut mitt hus?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huset er bygd på midten av 1800 tallet. Alle rom har blitt pusset opp. Finnes selvsagt ingen ventilasjonsanlegg men det er jo på godt og vondt naturlig ventilasjon i et hus som er bygd i dette årshundre. (Lest at det også er krav til ventilasjon). 

Takhøyden er ikke 2,40. Den er rundt 2,10 i første etg og varierende i andre etasje (huset er satt sammen av to hus som de ofte ble på denne tiden), men varierer fra 1.80-2.30m

Selvsagt finnes bad, kjøkken, kloakk og vann. Vinduer er byttet nede i første etg, originale i andre etg. 

Tenker spesielt på takhøyden her når jeg spør om denne boligen kan bli godkjent som utleie del. Lest at kravet er 2,40 men det må jo finnes unntak for denne regelen? 

Anonymkode: 3a60b...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huset er bygd på midten av 1800 tallet. Alle rom har blitt pusset opp. Finnes selvsagt ingen ventilasjonsanlegg men det er jo på godt og vondt naturlig ventilasjon i et hus som er bygd i dette årshundre. (Lest at det også er krav til ventilasjon). Takhøyden er ikke 2,40. Den er rundt 2,10 i første etg og varierende i andre etasje (huset er satt sammen av to hus som de ofte ble på denne ), men varierer fra 1.80-2.30mSelvsagt finnes bad, kjøkken, kloakk og vann. Vinduer er byttet nede i første etg, originale i andre etg. 

Tenker spesielt på takhøyden her når jeg spør om denne boligen kan bli godkjent som utleie del. Lest at kravet er 2,40 men det må jo finnes unntak for denne regelen? 

TILFØYELSE: Huset er SEFRAK merket om dette skulle ha en betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er kravet til takhøyde endret nå. Jeg har takhøyde ca 215 cm i utleieenhet, og det er ok. 

Huset mitt er også gammelt, men vi har installert balansert ventilasjon, også i kjellerleilighet. God investering! Unge mennesker er ikke alltid like flink til å lufte, men nå skiftes luften jevnlig ut uansett. 

Er uansett ikke store problemet å få ordnet ventilasjon. Jeg vil anbefale å ha en form for ventilasjon, for å forebygge for fukt og mugg. 

Anonymkode: f270f...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...