Gå til innhold

Hunder som sover i senga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hundene mine skal alltid sove oppå meg i senga sånn at jeg ikke får sove. Jeg sover veldig urolig og snur meg mye i senga og hver gang jeg snur meg våkner jeg siden jeg da må løfte vekk en 22 kilo tung hund. Blir helt most. Eller så skal den trampe oppå meg mens jeg sover. Hvordan gjør dere dette? Eller så går den rundt hodet mitt og ofte får jeg en pote i ansiktet eller så våkner jeg at den lugger i håret mitt. Jeg våkner sikkert åtte ganger hver natt og dette gjør at jeg ikke får den søvnen jeg trenger og er helt utslitt. Hva bør jeg gjøre? 

Hundene mine skal ikke ligge ved siden av meg med oppå meg begge to. Gjerne oppå brystet mitt og tråkker på magen min og puppene mine sånn at det gjør vondt. Prøver å få dem til å ligge ved siden av men det har de ikke tenkt til.

Anonymkode: 67ac8...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slet med det samme. Ene skal alltid ligge i fotenden, oppå føttene mine. Den andre oppå puta. Jeg har løst det med å ha hundeburet rett ved senga. Slik at buret er mitt nattbord. Slik så er de så nære som de kan, uten å ligge oppå meg. 
Jeg er imot bur som oppbevaring med tvang, så mitt bur har ingen dør. Den har jeg klippet av. Så den er helt åpen og de går alltid inn dit. Etter å ha jaget dem utav senga i lang tid. Tok litt tid før de forsto hva jeg ville; ingen hund i senga, bare i buret. 

Anonymkode: 308a4...a28

• Liker 1
Skrevet

Da får du enten lære hundene at de ikke får sove i senga eller kjøpe en større seng.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Kvartz skrev:

Da får du enten lære hundene at de ikke får sove i senga eller kjøpe en større seng.

Hjelper vel ikke med større seng når de ikke vil ligge ved siden av. 

Skrevet

Ehm...man tar dem ut av senga? Vil de ikke så må man bare ikke gi seg, de gir opp etter å ha hoppet opp og blitt skysset ned sånn ca 10 ganger. Jeg har noe som heter dør og gang mellom soverom og stue så slipper problemet.

Anonymkode: 28e5a...aec

Skrevet

Hunden her i hus har vært en kløpper til å klippe ledninger og diverse som valp, så vi har hatt stort bur (med sengen til hunden) inni. Rett og slett av sikkerhetsmessige årsaker. Det har gjort at hunden trives så godt i buret, at hun går å legger seg der frivillig hver natt :)

forrige hunden var rolig sånn sett, og var aldri i bur. Men vi var konsekvente på at å kose i senga med invitasjon er helt ok, men når det er natta, var det hundens egen seng som gjaldt. Så der holdt det å si "sånn, gå å legg deg", så hoppet hunden ned av sengen. 

kanskje begynne å trene hunden på at vi sover i egen seng, og at din seng er forbudt uten invitasjon? 

Anonymkode: 9a398...ab0

• Liker 2
Skrevet

Lokk igjen døra til soverommet

Anonymkode: c3351...4df

Skrevet

Hatt samme problem. I et år har min 35 kg tunge hund sover nesten oppå meg, og det gikk utover ryggen min. Tilslutt så endte jeg med å sperre av senga mi og gi henne sin egen sofa på rommet (bortskjemt hehe). Sover SÅ mye bedre nå.

• Liker 1
Skrevet

Her må du bare lære hunden å ikke hoppe opp og sove i senga. Det kan ta tid, men ikke gi deg.

Hunden til eksen skulle alltid sove med oss i senga og gjerne oppå oss 🙈 men fikk han til å sove i senga si til slutt, for han skjønte senga vår var forbudt og sluttet å hoppe opp

Skrevet

Jeg synes at hund i senga er en uting... Vår sover i bur ved siden av senga vår. Han har aldri satt en pote i senga. Det er strengt forbudt. 

Anonymkode: 223d6...783

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Hunden min liker å sove på putene mine, men etterhvert blir hun for varm og vil ned på gulvet. Så jeg pleier å løfte henne opp på kvelden så vi kan kose før jeg sovner, og løfter henne ned så hun kan velge om hun vil ligge på gulvet, i huset sitt, i senga si eller under senga mi. Og på morgen løfter jeg hun oppi senga mi, så vi kan kose før vi står opp å går ut på tur. 

Klarer hundene dine å hoppe opp i senga selv? 

I ditt tilfelle ville gjort som en over her foreslo. Ha et bur eller hundeseng, på gulvet nærme senga og lær de å til å sove der. Gi de en t-skjorte som lukter deg. Det kan være trygt for de i starten. 😊

Skrevet

Jeg synes det er så koselig å ha hundene oppe i senga. Dumt de ikke skjønner at de ikke skal ligge oppå meg men ved siden av meg. Hundene har sin egen seng men de bruker ikke senga si siden de vil ligge oppå meg og gjerne tråkke på meg med potene som er vondt.

Anonymkode: 67ac8...058

Skrevet

Jeg er sjokkert over hvor mange hunder som har blitt deltids burdyr :cry3:

• Liker 4
Skrevet

Hunden min sover i hundeseng med en grind halvveis rundt sengen, også teppe over. Den elsker han. :) 

Anonymkode: 2f1e3...047

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...