Gå til innhold

Skostørrelse barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe vinterstøvler til toåringen som har føtter som måler 14.2cm. Av de størrelsene på støvlene jeg ser på har de str23: 146mm, str24: 153mm og str25: 161mm. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe?

Anonymkode: c4758...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer jo også an på bredden og vristhøyden til barnets føtter sammenlignet med bredden på skoene. Du må måle desse også før du kan ha på barnet sko.

Anonymkode: 677c7...905

Skrevet

Lengdemessig ville jeg kjøpt str 24.

Anonymkode: fe24e...134

• Liker 3
Skrevet

Tenkte å kjøpe disse på nett og det står ingenting om bredde på innersålen og heller ingenting om vristhøyde. Hvordan måler jeg sistnevnte på barnet?

Skrevet

Du må sette barnets fot på sålen, barnet må stå, så skal det være en tommelbredd foran tærne, altså 1-1,5 cm. Litt rom for å vokse, litt rom for å vifte med tærne.

Anonymkode: 8c38f...07a

• Liker 1
Skrevet

Og er det vintersko skal du vel kanskje ha ullsåle og ullsokker i, så da må du ha ekstra god plass.

Anonymkode: 739a0...192

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det beste er jo om du kan prøve skoene først. 

Endret av Thyra
Skrevet

Ville nok kjøpt de en liten tanke store, så her i størrelse 24. Fordi de skal være 1,5cm for "store" så de ikke skal være trange. Og vintersko bør prøves pga noen merker er små i størrelsen, andre store, noen smale, noen brede osv. Jeg så på viking og skofus sko i går, og fikk sammenligne sålene. Det var store forskjeller i samme størrelsen. Nesten så jeg kunne gjettet at de var 1 str i forskjell. Skofus sin lå godt inni viking sin såle. Derfor viktig å prøve de før en kjøper. Også fikk jeg beskjed i skobutikken at skonene bør være romslige, for da varmer og isolerer de bedre, og en tynn ullsokk (ulvanglignende) skal være bra nok. Skal ikke trenge ullsokker også i vintersko.

Dette var info jeg fikk på skobutikken i går ang de skoa da.

Anonymkode: 8f668...4cc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville nok kjøpt de en liten tanke store, så her i størrelse 24. Fordi de skal være 1,5cm for "store" så de ikke skal være trange. Og vintersko bør prøves pga noen merker er små i størrelsen, andre store, noen smale, noen brede osv. Jeg så på viking og skofus sko i går, og fikk sammenligne sålene. Det var store forskjeller i samme størrelsen. Nesten så jeg kunne gjettet at de var 1 str i forskjell. Skofus sin lå godt inni viking sin såle. Derfor viktig å prøve de før en kjøper. Også fikk jeg beskjed i skobutikken at skonene bør være romslige, for da varmer og isolerer de bedre, og en tynn ullsokk (ulvanglignende) skal være bra nok. Skal ikke trenge ullsokker også i vintersko.

Dette var info jeg fikk på skobutikken i går ang de skoa da.

Anonymkode: 8f668...4cc

Talk for utfyllende svar. Jeg ser nok at jeg bør kjøpe dette i fysisk butikk da flere påpeker det samme. Tenkte bare og hive meg på et salg, men ser jo den at jeg kan bomme om de ikke passer til barnets fot.

• Liker 1
Skrevet
På 13.9.2019 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Skal kjøpe vinterstøvler til toåringen som har føtter som måler 14.2cm. Av de størrelsene på støvlene jeg ser på har de str23: 146mm, str24: 153mm og str25: 161mm. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe?

24. Skal ha litt å vokse på.Og en god ullsokk om vinteren. Og pmass til bena.Er det trangt blir det kaldt!

Men du bør prøve skoene!

Anonymkode: 084ed...1d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...