Gå til innhold

sitter hjemme...

Anbefalte innlegg

Gjest ikkeinnloggetAUF
Skrevet

Er det flere enn meg som ikke liker 17.mai, og sitter hjemme mens barna går i tog?

Pappan er med de i toget. jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er med... :-(

Videoannonse
Annonse
Gjest SumoBryter
Skrevet

Jeg har aldri likt 17 Mai... Jeg syns ikke nordmenn skal ta det som fornærmelse, men jeg har bare aldri likt det. Syns det var kjedelig kjolefremvisnings sjøldiggerparade som jeg aldri fikk noe positivt ut i fra... Har boikottet 17 Mai i mange år. Jeg er litt i mot nasjonaldager i det heletatt.

Men det er klart det er litt kjedelig å bli hjemme også når man ser andre har det moro, men jeg har aldri selv skjønt hva som er så moro med det, like greit å se Toget på TV.

Musikken er jo bra da...

Skrevet

Jeg liker heller ikke 17 mai.

Og i og med at ungene er hoss faren,så sitter jeg bare hjemme.Jeg bryr meg fint lite om denne dagen. :enig_animasjon:

Gjest Anonymous
Skrevet

Liker ikke?

Det er vel heller ikke snakk om å like eller ikke.

17 mai har vi feiret siden 1814 da norge siden 1536 var under dansk styre og ble selvstendig etter eidsvoll folket undertegnet grunnloven d 17 mai 1814. Ikke for at noen skal like dagen eller ikke.

Gjest SumoBryter
Skrevet
Liker ikke?

17 mai har vi feiret siden 1814 da norge siden 1536 var under dansk styre og ble selvstendig etter eidsvoll folket undertegnet grunnloven d 17 mai 1814. Ikke for at noen skal like dagen eller ikke.

Nei, men ikke alle ser det som grunn til å gå i en kjedelig tog...

Jeg syns ikke folk skal føle tvunget til å gå ut og feire hvis de ikke har lyst? Men det er nå meg da...

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg liker ikke 17.mai, bunader og korpsmusikk.... :-? :tunge1: Kjeeedelig! Men blir nok mer gøy når vi får unger..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er så glad i 17.mai, men jeg bor i utlandet, og her jeg bor er det ingen andre nordmenn. LItt trist, men skal kose meg litt ekstra i dag med venner.

Dette er den ene dagen i år hvor jeg får hjemlenger, har sett på bildene på Aftenposten.no og får tårer i øynene. Hverken jul eller nyttår gjør meg noe å feire her (det er jo dager som trossalt også feires her) .... men 17.mai er spesiell og unik...

Gjest Hilde K S
Skrevet

Jeg liker 17 mai like godt som 18 mai.

Det jeg ikke liker er alt stresset man kan velge om vil følge med.

Et år var vi på frokost hos naboen, i byen til lunsj med noen venner og til middag og skolearrangement hos noen andre.

Det tok meg månedsvis å ta meg inn igjen etterpå. :ler:

Gjest hovedinnlegger
Skrevet
Liker ikke?

Det jeg ikke liker er alt folket. feirer med glede jeg. er veldig glad for at vi fikk grunnlov, at vi er eget land.

Men måten det blir feiret på...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg har sittet denne morgenen/dagen og sett på south park og spist is og pølse så jeg har gjort min del! Orket ikke se på tog, er så masse stress

Gjest Anonymous
Skrevet

17. mai var morsomt frem til jeg var 12 år. Jeg har ikke den samme interessen og gleden av å gå i tog lenger. :ler: I tillegg er været vanligvis skikkelig dårlig; regnvær, vind og kulde.

I dag skal jeg spise en bedre middag sammen med moren min, hennes mann og min eldre bror. Så litt feiring blir det uansett. :-)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg har aldri likt 17 Mai... Jeg syns ikke nordmenn skal ta det som fornærmelse .

Det synes ikke jeg heller.

Nuvel, jeg sitter hjemme av den enkle grunn at jeg må gjøre ferdig en rapport som skal leveres snart. Koselig å se på barnetogene fra TV også ;). Det kommer vel flere 17-mai'er regner jeg med :).

Skrevet

Jeg sitter hjemme. Syns 17.mai er nokså kjedelig, men i år hadde jeg i tillegg noen eksamensoppgaver å gjøre ferdig..

Så her sitter jeg i joggebuksa og feirer alene :wink:

Skrevet

Jeg ELSKER 17 mai! :hoppe:

Men 17 mai i oslo er ikke som :flagg: 17 mai der jeg er oppvokst, så siden jeg er i Oslo i år så tar jeg og typen det med ro. :flagg: Har laget favoritt kaken hans også skal vi grille etter på. Så vi feirer :flagg: 17mai hjemme, har selvføgelig :flagg: hengt opp flagg! :flagg:

Gjest synseren
Skrevet

Ting blir vel slik vi vil det skal bli.

Synes dere ikke det er kjekt med alle de festpyntede menneskene som går rundt og smiler? Alle barna som møter dagen full av forventninger? Korpsene som spiller den ene flotte marsjen etter den andre?

Alltid noe å glede seg over hvis en vil. :roll:

Gjest fru gjest
Skrevet

17.mai er først og fremst barnas dag, har jeg inntrykk av. Barna liker å gå i tog, de liker alle lekene som blir arrangert, pølser, is og brus.. De voksne står der i bunadene og dressene sine og tar bilder og vinker. Egentlig mest stress, med bunadstryking, middag, kaffe og kaker. Men, setter pris på brudd på rutiner jeg, og 17.mai er uansett et kjærkommet avbrekk fra hverdagen.

Skrevet

Satt hjemme selv i går, jeg. Det eneste 17. mai-aktige jeg gjorde var å henge ut flagget og se litt på tv fra barnetoget!

Skrevet

Jeg var glad i 17.mai da jeg var liten, men ettersom jeg har blitt eldre betyr dagen mindre og mindre for meg. Det har blitt til en fridag hvor man tar på seg litt finere tøy og spiser god mat, men utover det så er det lite tradisjonelle ting jeg er med på, som f.eks å se på toget eller fyverkeriet om kvelden.

Gjest seroxata
Skrevet

17 mai er en helt ok dag! Aldri vært overbegeistret for den, men heller ikke likt å sitte hjemme når alle er ute og koser seg... så lenge jeg får gå på tivoli! selv om jeg fort blit sinna av å stå i kø med åndsvake amøber som tror de kan presse seg frem overalt :evil:

Gjest Violetta
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor det skal være enten/eller. Man kan da feire høytidsdager som man vil! Om barnetog og flagg ikke passer, hva med å ta en bedre middag eller lignende. Om vi bare hadde hverdager ville folk klaget da også.

17. mai er jo mye barnas dag, og jeg synes vi kan la dem ha denne dagen med is og pølser. Hvordan vi voksne vil feire blir opp til oss, men det er ingen som tvinger noen til å gå i tog!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...