Gå til innhold

Plutselig et intenst ønske om å få barn. Har alltid vert uaktuelt for meg og ikke har jeg kjæreste - Hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste månedene har tanken om å få barn vokst veldig på meg. Tidligere har det vert helt 100% uaktuelt for meg å få barn og det å bli mor har vert utenkelig og heller ikke en rolle jeg har sett for meg selv i. Jeg aner virkelig ikke hva som har utløst dette ønsket heller. Men nå har jeg altså fått et veldig intenst ønske om å få barn. Er forresten 25 år. Er det noe feil med hormonene mine eller hva er det som skjer? 🙊

Absolutt ingenting ligger til rette for at dette er det rette tidpunktet å bli gravid og få barn på heller. Jeg har nettopp begynt på studier og har ikke kjæreste. Tidligere har jeg tenkt på det å bli gravid som total katastrofe og hadde ikke nølt med å ta abort, men nå er det ikke noe som kunne gjort meg gladere enn det å bli gravid tror jeg. 

Noen som har opplevd noe lignende eller har en forklaring på hvorfor jeg plutselig har endret helt totalt meninger og følelser knyttet til det å få barn?

Anonymkode: 7d2e5...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er veldig naturlig. De fleste kvinner får den følelsen på et eller annet tidspunkt. Gjerne rundt tiden de har eggløsning. Er en blanding av hormoner og modning, altså noe biologisk som skjer med oss kvinner. 
I disse tilfellene er det viktig å lytte til fornuften også, for som du skriver så sier fornuften deg at det ikke passer å få barn nå.

Anonymkode: 8f615...17c

Skrevet

Jeg gikk gjennom akkurat det samme for noen år siden. Jeg hadde kjæreste og var ferdig utdannet, da. Frem til da var vi enige om at «vi vil ha barn om noen år, bare ikke akkurat nå». Og så plutselig en dag bare BÆM «JEG VIL HA BARN NÅ!» 😬

det tok rundt 1 år før kjæresten var med på tanken, og så ytterligere ett år før vi ble gravide. Dessverre mistet vi to ganger, men nå er jeg gravid igjen og såpass nært termin at jeg begynner å tro at det kan bli et levendefødt barn denne gangen ❤️

Men det snudde seriøst fra en dag til den andre. Plutselig var liksom bare hele meg klar!

Anonymkode: 33989...134

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...