Gå til innhold

Adjunkt med tillegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis en er adjunkt, mangler en 60stp til å bli adjunkt med tillegg. La oss si man tar matte 45 stp og mangler 15stp for å få 60. Kan man ta da feks naturfag eller noe språk eller annet? Eller må det være et årsstudium i et fag et løp?

Anonymkode: 92d82...77f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør skolen din hva de godkjenner 

Anonymkode: 5ce53...460

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør skolen din hva de godkjenner 

De sa bare at man er adjunkt med tillegg med 60 stp men sa ikke mer om hva de må inneholde! Hvem er det som godkjenner papirer og slikt i kommuner eller er det sjefen?

Skrevet

Du bør spørre spesifikt hva de godkjenner, men jeg vil tro at det er et årsstudium de er ute etter, ikke et lappeteppe av div. studiepoeng.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De sa bare at man er adjunkt med tillegg med 60 stp men sa ikke mer om hva de må inneholde! Hvem er det som godkjenner papirer og slikt i kommuner eller er det sjefen?

Dette var da veldig tafatt. Spør sjefen din! Vi er ikke tankelesere og vet ikke hvordan det er akkurat der du jobber 

• Liker 2
Skrevet

Så lenge du har godkjent lærerutdanning vil alle ekstra studiepoeng være gyldig når det gjelder utregning av tillegg/lønn. Altså, du kan ta studiepoeng i hva som helst for å få tillegget, men det beste er jo å ta i noe relatert til fagene du underviser i. Så ja, du kan ta 15 studiepoeng i naturfag, språk eller lignende. Dette kommer rett fra Utdanningsforbundet. Ikke alle skoler er klar over dette, og jeg vet om mange som har måtte få Utdanningsforbundet til å ta kontakt med skolen, men det er i hvert fall slik det fungerer i utregningen for tillegg. Meld deg inn nå hvis du ikke allerede er medlem.

PS. Husk at det er andre krav for antall studiepoeng når det gjelder fag en skal undervise i.

Anonymkode: bb15e...eb8

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, ti10 skrev:

Du bør spørre spesifikt hva de godkjenner, men jeg vil tro at det er et årsstudium de er ute etter, ikke et lappeteppe av div. studiepoeng.

For noe tull :)

Man trenger 60 studiepoeng utover kravene til adjunkt, trenger ikke være 60 stp i samme fag :)

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du har godkjent lærerutdanning vil alle ekstra studiepoeng være gyldig når det gjelder utregning av tillegg/lønn. Altså, du kan ta studiepoeng i hva som helst for å få tillegget, men det beste er jo å ta i noe relatert til fagene du underviser i. Så ja, du kan ta 15 studiepoeng i naturfag, språk eller lignende. Dette kommer rett fra Utdanningsforbundet. Ikke alle skoler er klar over dette, og jeg vet om mange som har måtte få Utdanningsforbundet til å ta kontakt med skolen, men det er i hvert fall slik det fungerer i utregningen for tillegg. Meld deg inn nå hvis du ikke allerede er medlem.

PS. Husk at det er andre krav for antall studiepoeng når det gjelder fag en skal undervise i.

Anonymkode: bb15e...eb8

Takker for svar! Det var det jeg tenkte meg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...