AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #1 Skrevet 13. september 2019 Hei Jeg er helt ny i denne jobben og har lite erfaring med å jobbe med barn i alderen 3-6. Så langt så går det veldig fint selv om noen barn naturlig nok prøver å teste meg ut siden jeg er ny. Jeg lurer bare litt på hva dere andre som jobber i bhg med større barn gjør om de slår seg vrange og nekter å bli med deg? Hvis de setter seg på gulvet og nekter å bevege seg, er du litt tålmodig eller tar du tak i dem ganske kjapt? Jeg har lagt merke til at flere faktisk drar barna etter seg etter armene. Er dette ok? Det ser skummelt ut for jeg er så livredd for å skade ved et uhell... Tenk om armen hadde poppet ut av ledd fks! Barn er robuste, jeg vet det. Men hva er vanlig praksis rundt om i landet? Anonymkode: 6ea62...cf6
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #2 Skrevet 13. september 2019 Jeg tror ikke det er vanlig praksis nei. Hvis du ikke klarer å løse jobbdagen din uten å fysisk dra en unge etter deg så må du finne deg en annen jobb. Ser jeg noen gjøre det så blir det relativt ubehagelig for den ansatte. Det kan jeg LOVE deg! Anonymkode: 6cc33...f77 4
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Skrevet 13. september 2019 Dette bekymrer meg. Hvis du er utrygg i en sånn viktig jobb så bør du slutte derfra før det er forsent. Husk at disse barna du passer er det kjæreste foreldrene har. Anonymkode: f9e60...e25
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #4 Skrevet 13. september 2019 Ting skjer, dessverre. Jeg husker da jeg startet min første jobb i barnehage. Var så redd for å gjøre noe feil. Og så skjedde ting feil. Dessverre. Ett barn snudde seg på stellebordet, jeg skulle bare slå av en vannting. Barnet falt fra bordet. Jeg husker det fremdeles i dag, 16 år etter. Jeg kunne ikke få tak i barnet før det falt i golvet. Heldigvis gikk bra med barnet! Ingen problemer. Men det lærte meg ting. Og jeg har aldri gått ifra ett barn på stellebordet etter det! Anonymkode: d05c7...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Skrevet 13. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke det er vanlig praksis nei. Hvis du ikke klarer å løse jobbdagen din uten å fysisk dra en unge etter deg så må du finne deg en annen jobb. Ser jeg noen gjøre det så blir det relativt ubehagelig for den ansatte. Det kan jeg LOVE deg! Anonymkode: 6cc33...f77 LOL Av og til må man faktisk løfte en unge etter armene om den nekter å bli løftet på vanlig vis og gjør seg lang og smal så den sklir gjennom vanlig grep. Såg en ansatt måtte dra en helt krakilsk unge etter seg på den måten, ungen hylte og skrek og slo vilt rundt seg. Syntes det var helt på sin plass og flott håndtert av den ansatte! Dette må også gjøres på barneskoler i blant med unger som er helt ute av kontroll. Velkommen til virkeligheten! Er mor og jobber ikke i barnehage/skole om du skulle lure. Anonymkode: fa176...cdb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå