AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #1 Del Skrevet 13. september 2019 Jeg ønsker meg vekk fra læreryrket pga. det jeg opplever som stor og sammensatt arbeidsbyrde som spiser meg opp og et system som er tungrodd og vanskelig å akseptere. Men hva kan jeg jobbe med ellers med en lærerutdanning med KRLE og norsk som fag, og med mastergrad i sistnevnte (eller kultur- og språkfagenes didaktikk som graden heter på fint). Ønsker å høre hva du som har skifta beite holder på med! Anonymkode: c9d5e...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #2 Del Skrevet 13. september 2019 Jobber som innkjøper for et firma som retter seg mot oljebransjen. Ikke tatt mer utdanning, litt bratt læringskurve men det er en veldig interessant jobb. Anonymkode: f6641...f8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #3 Del Skrevet 13. september 2019 Jobber på kiwi. Utrolig nok trives jeg mere der enn jeg noen gang gjorde som lærer. Anonymkode: 08679...327 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #4 Del Skrevet 13. september 2019 Vet om lærere som jobber: I Utdanningsforbundet(tillitsvalgte og tilsatte i organisasjonen) Med saksbehandling/servicekontor i kommunen I personalavdelingen i kommunen I nav Med ikt i kommunen Som journalister Som lærebokforfattere Fulltid i herballife /Mary kay osv. Anonymkode: 90cbc...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #5 Del Skrevet 13. september 2019 Takker for alle svar!! 😊 Anonymkode: c9d5e...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #6 Del Skrevet 13. september 2019 Oversetter Anonymkode: 54689...980 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #7 Del Skrevet 13. september 2019 Dytter på denne, for jeg lurer på det samme. Er så innmari lei av å jobbe som lærer. Jobber på 5 året og orker ikke mer. Anonymkode: d7303...51c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #8 Del Skrevet 13. september 2019 Miljøterapeut! Anonymkode: 133b8...cd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #9 Del Skrevet 13. september 2019 Jeg kunne innimellom tenke meg å jobbe i bigbite eller lignende. Slippe å måtte forholde meg til så mye annet enn å lage sandwicher og kunder. Anonymkode: 8559f...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #10 Del Skrevet 13. september 2019 Samme her, men jobba i 10 år. Anonymkode: 6dabe...2cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2019 #11 Del Skrevet 13. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber som innkjøper for et firma som retter seg mot oljebransjen. Ikke tatt mer utdanning, litt bratt læringskurve men det er en veldig interessant jobb. Anonymkode: f6641...f8a Hva tjener du i den stillingen? Hvor mange år som innkjøper? Hvor mange År som lærer? Anonymkode: f2cda...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #12 Del Skrevet 14. september 2019 Har ikke tatt lærerutdanning, men er utdannet pedagog innen et spesielt fagfelt. Jobber som foredragsholder. Har man god formidlingsevne og evne til å sette seg inn i et fagfelt, så kan man holde foredrag om det meste. Har også drevet opplæring av ansatte på tidligere arbeidsplass innen IT. Opplever at pedagogiske evner er noe jeg har hatt stor bruk for de fleste steder jeg har vært. Ville anbefalt deg å se etter jobber der du kan kombinere pedagogikk med emner/ fagfelt du interesserer deg for eller syns er spennende. For eksempel kan man jobbe med utvikling og gjennomføring av kurs/opplæring for ansatte i en bedrift. Anonymkode: ab0b1...62a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #13 Del Skrevet 14. september 2019 Skulle til å foreslå formidler selv. Er mange muligheter her, men kanskje litt vanskelig å finne jobbene. Men prøv å søke på stillingsannonser med ordet formidler og se hva du finner. Bibliotek kan også være en mulighet, i Oslo ansetter de i alle fall ikke bare bibliotekarer til bibliotekene. Eller saksbehandler/rådgiver innen utdanning. Enten i staten eller kommunen. Jeg jobber i Oslo kommune og jobber sammen med en lærer som nå er forvalter (altså saksbehandler et av ansvarsområdene Oslo kommune har). Men det kan sikkert være en overgang å bytte fra å være lærer. Trives du ikke med å sitte stille hele dagen ville jeg ikke gått for saksbehandler. Fordelen er at lønna er ganske god hvis du får forhandlet deg opp, så du kan muligens litt mindre. Utvikling av lærebøker kan også være en mulighet? Anonymkode: 45678...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. september 2019 #14 Del Skrevet 14. september 2019 Takker for alle svar! Jeg bor i en liten by, så mulighetene er litt begrensa. Men mange gode forslag her! Tar de med meg 😊 TS Anonymkode: c9d5e...885 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå